کد خبر 394760
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

یک سخنگوی پارلمان چین از افزایش حدودا 10 درصدی بودجه دفاعی این کشور در سال جاری میلادی خبرداد.

به گزارش مشرق، اعلام این مطلب ازسوی 'فو مینگ' یک سخنگوی پارلمان حزب کمونیست چین پیش از اعلام رسمی میزان بودجه دفاعی این کشور درحالی صورت گرفته است که کشورهای غربی خصوصا آمریکا افزایش بودجه دفاعی و نظامی ازسوی پکن را به منزله جاه طلبی های نظامی آن قلمداد می کنند.

تحلیلگران غربی معتقدند چین که درگیر مناقشه با ژاپن و دیگر کشورهای همسایه آن برسر مالکیت ارضی است، طی سالهای گذشته درحال افزایش هزینه های ارتش آزادیبخش خلق آن بوده که نوعی قدرت نمایی در منطقه محسوب می شود.

بااین حال هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین ماه گذشته میلادی در واکنش به گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک انگلیس در خصوص توانایی ارتش های جهان در سال 2015 میلادی که بودجه نظامی اعلام شده از سوی چین در سال گذشته میلادی را غیرشفاف دانسته بود، خاطرنشان کرد که بودجه نظامی چین در سال 2014 کمتر از 1.5 درصد میزان درآمد حاصل از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده که این میزان به وضوح از بودجه نظامی کشورهای بزرگ جهان کمتر و علاوه بر آن از میزان میانگین جهانی یعنی رقم 2.6 درصد نیز پائین تر است.

چون اینگ یادآور شده بود در حالی که میزان بودجه نظامی کشورهایی چون آمریکا 1.22، انگلیس 1.9 و ژاپن 1.5 درصد از میزان هزینه های تولید ناخالص این کشورها را به خود اختصاص داده، بودجه ای که جمهوری خلق چین برای هزینه های مربوط به برنامه های دفاعی اش در نظر گرفته، از تمامی این کشورها پایین تر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفته بود که پکن هرگز در پی آن نیست که پا را از چارچوبهای صلح آمیز فراتر بگذارد و بر این مبنا تمامی فعالیتهای نظامی کشور در چارچوب سیاستهای دفاع ملی تعریف و تدوین شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس