کد خبر 397674
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: انتظار می‌رود مسکو بودجه تحقیقاتی و توسعه خود را در سال 2015 میلادی تا 20 درصد افزایش دهد.

به گزارش مشرق، "یوری بوریسوف"، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: ما معمولا حدود 15 الی 16 درصد از حجم بودجه دفاعی کشور را به تحقیقات و توسعه اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: احتمالا روسیه 4.4 تا 4.7 میلیارد دلار را برای تحقیقات و توسعه هزینه خواهد کرد. اما این 15 درصد تنها مبلغ حداقلی برای تحقیقات و توسعه در بودجه دفاعی روسیه است و می‌تواند در موارد خاص یا پروژه‌های مهم و تغییردهنده بازی افزایش یابد.

بوریسف ادامه داد: محدودیتی وجود ندارد اگر این محصول موفقیت‌آمیز باشد و نه‌تنها در نیروهای مسلح روسیه بلکه در بازار تسلیحات خارجی نیز استفاده شود و یا این ابتکار و نوآوری به بازار داخلی راه یابد تاثیر آن بسیار مهمتر از هزینه آن است.

بودجه تحقیقاتی و توسعه روسیه همچنان بخش اندکی از کل بودجه دفاعی این کشور به مبلغ 29.5 میلیارد دلار در سال 2015 میلادی است. این بودجه نسبت به سال 2014 میلادی 20 درصد افزایش داشته است.

افزایش در بودجه دفاعی روسیه بیانگر این است که کرملین به روزرسانی نظامی را در اولویت ملی خود قرار داده است. مسکو در حال توسعه پنجمین نسل از جنگنده‌های T-50 PAKFA و همچنین مدل‌های مختلفی است که قرار است صادر شود.

مسکو همچنین قصد دارد که یگان‌های دریایی و زیردریایی موجود خود را به روز کند. چندین فروند از موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌های جنگی قدیمی این کشور قرار است در دهه آتی با مدل‌های جدید جایگزین شوند.

روسیه همچنین قصد دارد یک هواپیمابر جدید و همچنین تعداد ناو محافظ، ناوشکن و رزم‌ناو جدید تولید کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    بودجه این کشورا افزایش پیدا میکنه بودجه دفاعی کشور ما تو یه سال یک ششم میشه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس