کد خبر 394544
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

جانشین دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم از پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده در شهر تکریت و حضور نیروهای ارتش عراق پشت دروازه‌های این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق، "سید احمد الموسوی" جانشین دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق به تشریح آخرین تحولات میدانی در عملیات بزرگ "لبیک یا رسول الله" در استان صلاح الدین برای آزادی شهر تکریت پرداخت.

وی گفت: گردان‌های سید الشهداء بامداد روز گذشته عملیات خود را در چهارچوب عملیات بزرگ "لبیک یا رسول الله" از چندین محور آغاز کرد، برخی از این محورها عبارتند از منطقه العظیم به‌سوی قبرستان شیخ محمد، ابوشوارب و دار الرصاصی که به‌لطف خداوند صبح روز گذشته و تنها چند ساعت پس از آغاز عملیات، یگان‌های رزمی پیشروی بسیار خوبی در مناطق جنگی داشتند و منطقه الدور به کنترل گردان‌های سید الشهدا و سایر گردان‌های مشارکت کننده در عملیات در آمد.

وی همچنین اعلام کرد که صبح امروز حومه منطقه العلم نیز به تصرف یگان‌های مردمی در آمده و تنها بخشهایی از منطقه العوجه باقی مانده است.

احمد الموسوی خبر داد، هم اکنون گردان‌های مهندسی وابسته به نیروهای مردمی در حال پاکسازی راه‌ها و جاده‌های این مناطق از بمب‌ها و مین‌هایی هستند که تروریست‌های داعش از خود به جای گذاشته‌اند و پس از پاکسازی آنها پیشروی نیروهای رزمی سرعت بیشتری خواهد یافت.

جانشین دبیرکل گردان‌های سید الشهدا در ادامه گفت: باید بگویم که امروز 90 درصد از طرح‌ها و برنامه‌های خود را با موفقیت به پیش برده‌ایم.

وی در خصوص تعداد تروریست‌های کشته‌شده گفت: تنها در محورهایی که گردان‌های سید الشهداء در آنها پیشروی کرده‌اند تاکنون 78 تروریست داعش کشته شده‌اند و بر اساس منابع اطلاعاتی تعداد کشته‌های داعش فراتر از این رقم نیز می‌رسد، همچنین در حدود 35 اسیر در اختیار داریم و بسیاری از تروریست‌های داعش نیز خود را به نیروهای مردمی تسلیم کرده‌اند.

موسوی در پایان تأکید کرد: ما هم اکنون در دروازه‌های تکریت قرار داریم و با پاکسازی مناطق العلم و الدور با پاکسازی این شهر از تروریست‌های داعش فاصله زیادی نداریم.

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه یکشنبه با ورود به شهر مقدس سامراء ضمن زیارت حرمین مطهر امامین عسکریین(ع)، آغاز عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاح الدین را اعلام کرد. حدود 30هزار نظامی در عملیات بزرگ آزاد سازی تکریت حضور دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس