کد خبر 394296
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات ارشد امنیت ملی او در تلاشند قبل از سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره، فضا را به نفع خود تغییر دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز در مطلبی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد امنیت ملی او یک روز قبل از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» در کنگره برای محکوم کردن توافق هسته‌ای با ایران، می‌خواهند امروز (دوشنبه) علنا از توافق دیپلماتیک با ایران دفاع کنند.

این روزنامه افزود: از این روست که رئیس‌جمهور اوابام قرار است امروز بعد از ظهر با خبرگزاری رویترز مصاحبه کند و سوزان رایس مشاور امنیت ملی او و «سامانتا پاور» نماینده اوباما در سازمان ملل در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی خواهند کرد. این سه حضور به اوباما و تیم او فرصت می‌دهد تا بار دیگر حمایت خود از اسرائیل را اثبات کنند و تنش‌ شدید در روابط آمریکا - اسرائیل را که به خاطر سخنرانی نتانیاهو در کنگره بالا گرفته، کاهش دهند.

این روزنامه با اشاره به اینکه اظهارنظرهای علنی اوباما و نتانیاهو، شکاف عمیق میان این دو بر سر مسئله هسته‌ای ایران را برجسته خواهد ساخت، نوشت: این اختلافات بعد از اینکه نتانیاهو به همراه جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی در کنگره برنامه‌ریزی کرد، شخصی‌تر شد.

بر اساس این گزارش، جان کری وزیر خارجه آمریکا که هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره، برای مذاکره با ایران در سوئیس خواهد بود، یکشنبه (روز گذشته) تلاش کرد تنش میان اسرائیل و آمریکا را کم اهمیت جلوه دهد از این رو بود که گفت: «ما نمی‌خواهیم این مسئله به یک فوتبال سیاسی تبدیل شود. دولت آمریکا به دنبال سیاسی کردن این مسئله نیست. ما می‌خواهیم هدف اصلی که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، به رسمیت شناخته شود؛ مسئله‌ای که آمریکا و اسرائیل بر آن توافق دارند».

با این حال این روزنامه آمریکایی نوشت، تمرکز سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دوشنبه و سه‌شنبه بر اختلافات میان اسرائیل و آمریکا بر سر ایران خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس