سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ پرداخت وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بدون اخذ وثیقه صورت نگرفته بلکه میزان وثیقه آن کافی نبوده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در هفتاد و ششمین نشست خبری خود درباره پرونده بدهکار بانکی 6500 میلیارد تومانی اظهار داشت: بعضاً عنوان می‌شود که این تسهیلات بدون وثیقه بوده بلکه وثیقه داشته ولی کافی نبوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص در دادگستری پرونده‌ای تشکیل شد و نام این فرد نیز در اسامی که بانک مرکزی به عنوان بدهکاران بانکی اعلام کرده بود وجود داشت ولی مبلغی که بانک مرکزی عنوان کرده بود خیلی کمتر از مبلغی بود که قوه قضاییه به آن رسیده است.

اژه‌ای افزود: کل این مبلغ تمام تسهیلات نیست بلکه دیرکرد نیز به این مبلغ افزوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با طرح سؤالی مبنی براینکه چرا از سالیان گذشته تاکنون این مبلغ باقی مانده است، گفت: از 10 سال پیش تا حالا بانک اقدامی نکرده است و منجر شده که این بدهی سنگین‌تر شود و اگر 3 سال پیش نسبت به دریافت این بدهی اقدام می‌شد کار به اینجا نمی‌رسید.

وی بیان داشت: از بانک‌ها درخواست می‌کنیم به تکالیف خود عمل کند تا قبل از اینکه دستگاه قضایی وارد شود بانک‌ها نسبت به دریافت بدهی‌های خود با توجه به ضمانت‌هایی که اتخاذ شده اقدام کند.

اژه‌ای تأکید کرد: تقصیر بانک‌ها بیشتر از مشتری‌ها است چرا که بانک‌ها ضمانت‌های لازم را در بعضی از مواقع برای تسهیلات دریافت نمی‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مدیرعامل بانکی که 50 مشتری آن بدهی بانکی دارد را باید توجیه کرد.

وی درباره محموله‌ایی که عنوان می‌شد قاچاق ارز است، خاطرنشان کرد: ابتدا تصور می‌شود که قاچاق ارز است ولی بانک مرکزی اعلام کرد با هماهنگی ما بوده و پرونده آن بسته شد.

اژه‌ای درباره حمایت قوه قضاییه از فعالین اقتصادی گفت: قوه قضاییه از فعالین اقتصادی که به صورت سالم فعالیت می‌کنند حمایت خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: کسانی که فعالیت صحیحی در مسائل مختلف داشته باشند خصوصاً در امر تولید داخلی حتماً کمک خواهیم کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    چه تفاوتی داره؟ وثیقه کافی گرفته نشده!
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    چه تفاوتی داره؟ وثیقه کافی گرفته نشده!
  • مجید ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    پول بیت المال خوردن باز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس