کد خبر 393210
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

والیبال بانوان ایران در بخش پایه در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج خوبی نداشته و اگر وضع به همین صورت پیش رود زنگ خطر برای والیبال بزرگسالان در سال‌های آینده به صدا در خواهد آمد.

به گزارش مشرق، والیبال بانوان در سال 93 در میادین بین‌المللی مختلفی حضور داشت که می‌توان به جام باشگاه‌های آسیا، مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان و همین طور مسابقات AVC CUP اشاره کرد.

* هفتمی متین ورامین در جام باشگاه‌های آسیا

تیم گاز تهران با قهرمانی در لیگ برتر نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شد، اما این تیم با حمایت "متین ورامین" و با همین نام در این رقابت‌ها حضور داشت.

متین ورامین در جام باشگاه‌های آسیا با نمایندگان کشورهای تایلند، ژاپن و ویتنام همگروه بود. بانوان ایران در دو بازی نخست خود مقابل تایلند و ژاپن نتیجه را واگذار کردند، اما در دیدار با ویتنام موفق شدند نخستین پیروزی خود را به دست آورند.

نماینده ایران در مرحله دوم مسابقات مقابل چین و تایلند بازی کرد و هر دو مسابقه را با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد تا در آخرین مسابقه خود برای کسب عنوان هفتمی مقابل فیلیپین به میدان برود. متین ورامین در این دیدار با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در جایگاه هفتمی قرار گرفت.

* دهمی نوجوانان در چهارمین حضور

دهمین دوره مسابقات والیبال دختران نوجوان آسیا مهرماه سال جاری به میزبانی تایلند برگزار شد. تیم ملی ایران در این دوره با کره جنوبی و چین تایپه همگروه بود که در هر دو مسابقه شکست را پذیرفت و با توجه به آن هیچ شانسی برای حضور در جمع هشت تیم برتر نداشت.

تیم ملی ایران در ادامه با توجه به عدم حضور ویتنام 3 امتیاز را گرفت و با شکست 3 بر صفر مقابل هنگ‌کنگ در جایگاه دهم قرار گرفت.


* والیبالیست‌های جوان در جایگاه آخر

مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان به میزبانی چین تایپه برگزار شد و تیم ملی ایران با هدایت میترا شعبانیان در این دوره حضور داشت که با میزبان و سریلانکا همگروه بود. بانوان والیبالیست ایران در مرحله مقدماتی هر دو مسابقه خود را با شکست پیگیری کردند تا کار برای کسب عنوان نهم تا دوازدهمی دنبال شود.

ملی‌پوشان در مرحله دوم در نخستین بازی با نتیجه 3 بر صفر ترکمنستان را شکست دادند، اما مقابل هنگ‌کنگ 3 بر 2 و در دیدار با ویتنام 3 بر صفر مغلوب شدند تا برای کسب عنوان یازدهمی دوباره مقابل هنگ‌کنگ قرار بگیرند که با شکست در این دیدار جایگاه دوازدهمی را کسب کردند.


* یک پله صعود بعد از هشت سال

شاید در رده‌های مختلف سنی بهترین عملکرد را ایران در بخش بزرگسالان داشت. ملی‌پوشان ایران در سال 93 در مسابقات AVC CUP شرکت کردند که در مرحله مقدماتی با چین، کره‌جنوبی و ویتنام همگروه بودند که در هر 3 دیدار خود با شکست‌هایی که داشتند از صعود به جمع 4 تیم برتر بازماندند.

ملی‌پوشان ایران در مرحله دوم با قزاقستان، چین‌تایپه و ویتنام همگروه شدند و در دو دیدار نخست خود 3 بر یک مغلوب شدند، اما در دیدار سوم با پیروزی 3 بر صفر با یک پله صعود در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

ایران در این دوره با کادری متفاوت نسبت به دوره‌های قبل در مسابقات حضور داشت و عباس برقی به عنوان مشاور کمک زیادی در موفقیت‌های تیم ملی ایران داشت که البته برای سال آینده نیز در کنار ملی‌پوشان خواهد بود.

اگرچه صعود یک پله‌ای شاید خیلی شاهکار نباشد، اما بانوان ایرانی نشان دادند با یک برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری دیدارهای تدارکاتی این پتانسیل را دارند که در بین بهترین‌ها قرار بگیرند.

تیم ملی والیبال ایران در رده سنی بزرگسالان سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند که این رقابت‌ها اردیبهشت ماه به میزبانی چین برگزار خواهد که با میزبان، هند و فیجی همگروه است.

البته با توجه به تغییر زمان برگزاری مسابقات فرصت زیادی تا آغاز این رقابت‌ها باقی نمانده و تیم ملی نیز زمانی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی ندارد، اما امید می‌رود حضور تیم ملی امید در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و حضور تعدادی از این بازیکنان در رده سنی بزرگسالان به تیم ملی کمک کند.

نگاهی کوتاه به رقابت‌های مختلف نشان می‌دهد ایران در رده‌های پایه اصلا شرایط خوبی در آسیا ندارد و ما حتی در مقابل تیم‌های ضعیف نتایج قابل قبولی نداشتیم. اگر شرایط به همین صورت پیش برود این موضوع زنگ خطری برای بزرگسالان خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس