کد خبر 392954
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان در دیدار رئیس جمهوری بیانات مهمی درباره بعضی مشکلات کشوری و آنچه مربوط به وزارت ارشاد است ایراد کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌ جمهوری، موفقیت‌های دولت در حوزه مدیریت اقتصاد و خدمات اجتماعی به ویژه درمان و بهداشت را خوب و ملموس ارزیابی نموده و بر تلاش بیشتر دولت برای رسیدگی به محرومان و اقشار ضعیف جامعه تاکید کردند.

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به روحانی+عکس

ایشان در این دیدار که صبح پنج‌شنبه و در جریان سفر استانی دولت یازدهم به قم، در بیت معظم له برگزار شد، افزودند: شما فرزند حوزه و روحانیت هستید. رأی مردم به شما اعتماد مجدد به روحانیت بود و لذا موفقیت شما موجب سربلندی حوزه و روحانیت است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه «دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زیادی از گذشته است»، حفظ اصول اساسی نظام در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که موضوع هسته‌ای نیز به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.

‌ آیت‌الله مکارم شیرازی رسیدگی توأم به اقتصاد و مسائل مهم اجتماعی را یادآور شده و ضمن توصیه به بهره گیری از نقدهای سازنده، افزودند: اقتصاد باید به سمتی مدیریت شود که آثار رونق در تولید و اشتغال، زمینه فعال‌تر شدن جوانان و تسهیل امر ازدواج را فراهم نماید.

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به روحانی+عکس

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز تاکیدات و توصیه‌های راهگشایی را خطاب به رئیس جمهور و دولت محترم ارائه و تاکید کردند: باید یارانه اغنیا حذف گردد و درآمدهای حاصله از آن برای کارهای تولیدی صرف شود؛ چنانچه این پول صرف کارهای تولیدی شود برای جوانان کار و وسائل ازدواج فراهم می‌گردد و از مفاسد اخلاقی کاسته می‌شود.

ایشان در بخشی از سخنان خود به مشکلات استان و شهر قم از جمله در بخش بهداشت و درمان و سهولت تردد زوار اشاره و برای موفقیت رئیس‌ جمهوری و دولت، آرزوی توفیق کردند.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسئولان ارشد دولت حضور داشتند و در انتها حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و رئیس‌ جمهوری در جلسه‌ای خصوصی به گفتگو در خصوص مهم‌ترین مسایل کشور پرداختند.
منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس