دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه "ما مسیر حل معضلات از جمله پرونده هسته ای را با اقتدار و بدون توجه به حاشیه پردازی های برخی ها ، ادامه داده و ادامه خواهیم داد"، گفت: تحریم ضد حقوق بشر است و ایران در مذاکرات تحمیل ، تحقیر و ادامه تحریم ها را نمی پذیرد.

به گزارش مشرق، رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام ، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم سیاست و هیچ حزب و جناحی نرفته و نخواهد رفت.

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه دولت پشتوانه خود را در قم می بیند و چشم انداز فردای این نظام ، کشور و ملت را در سایه اندیشه برآمده از حوزه علمیه قم می داند، تصریح کرد: حوزه نهاد مستقل بوده و نهاد مستقل باقی خواهد ماند و زیر پرچم سیاست و هیچ حزب و جناحی نرفته و نخواهد رفت .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، حوزه علمیه قم را افتخار همه عالمان و محققان دانست و اظهارداشت: ما به نظریه پردازی های دینی و فقهی عالمان دین نیاز داریم ، ما نیاز داریم که همپای دانشگاه و دانشگاهیان، از اجتهاد مجتهدان قم همواره بهره ببریم.

رییس جمهوری از شهر قم به عنوان شهر اجتهاد ، ایثار ، فداکاری و نماد حیات دینی و پناهگاه فکری و معنوی نام برد و با مرور تاریخ پرفراز و نشیب این شهر مقدس گفت: مردم قم هیچگاه اسلام، امام ، نهضت ، انقلاب و حوزه را تنها نگذاشتند.

دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه "ما مسیر حل معضلات از جمله پرونده هسته ای را با اقتدار و بدون توجه به حاشیه پردازی های برخی ها ، ادامه داده و ادامه خواهیم داد"، گفت: تحریم ضد حقوق بشر است و ایران در مذاکرات تحمیل ، تحقیر و ادامه تحریم ها را نمی پذیرد.

رییس جمهوری افزود: تحریم ظلم به مردم ایران و توسعه حق مردم ایران است و طرف مذاکره کننده بداند ملت ایران هرگز از مسیر توسعه علمی خود دست برنخواهد داشت و راه توسعه علمی را ادامه خواهد داد و باید پایان این مذاکرات و نتیجه توافق، برداشتن همه تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی باشد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اینکه دولت به تمامی وعده های خود در 24 خرداد وفادار می ماند، گفت: شعار دولت نجات اقتصاد ، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بوده است و ما به راهمان ادامه می دهیم و به منتقدان می گوییم که از حمایت دولت برخوردار بوده و خواهند بود اما تخریب در این کشور جایی ندارد و تخریب گران خانه کهنه خود را ویرانه می کنند.

رییس جمهوری افزود: مردم بدانند طی این 18 ماه، دولت در زمینه اقتصادی با وجودی که وارث ویرانی های فراوان بود، قدمهای بزرگی را با حمایت مردم ، مقام معظم رهبری و پشتیبانی مراجع تقلید برداشته است ؛ قدمهایی که هر منصفی را به تعجب وادار می کند.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه تحجر و افراط نه تنها دنیا بلکه اول دین مردم را می سوزاند ، گفت: تبدیل دین جامع و نجات بخش اسلام به دینی خشک ، جامد ، خشن و غیرمنعطف به آن معنا است که بر دوام ، استمرار و قدرت دین ضربه وارد کرده اند. اسلام دین خشونت و مشقت نیست بلکه دین نجات و دینی است که در چارچوب طاقت بشر تدوین شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بي شناسنامه ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    فرموده اند: تحقیر و ادامه تحریم ها را نمی پذیريم. مگر قبلاً پذيرفته بوديد كه حالا نمي پذيريد؟ اگر تحريم ها را بيشتر كنند (همانطور كه طي همين مذاكرات صدها تحريم را به فهرست قبلي اضافه كردند)، چه اقدامي مي كنيد كه اسمش نپذيرفتن باشد؟... روزهاي اول فرموديد، بدبيني و خوش بيني معنا ندارد بايد واقع بين بود! متوجه نبوديد كه واقع بيني، مفهومي در رديف خوش بيني و بد بيني نيست؛ بلكه فقط ميتواند با يكي از اين دو مفهوم منطبق شود. شخص ميتواند بدبين باشد و بدبيني اش عين واقع بيني باشد و يا بر عكس. پس واقع بيني يك معقول ثانوي است كه فقط با يكي از اين دو مفهوم كه مغقول اول اند مي تواند منطبق شود و نمي تواند در رديف آنها قرار گيرد. اين اولين اصل مقدماتي حقوق است كه براي دانشجويان تازه وارد كلاسهاي حقوق تدريس ، تشريح مي كنند... حالا هم كه مي فرماييد، ما ديگر تحريم ها نمي پذيريم، حرفي است در همان رديف ها. لطفاً بيشتر دقت فرماييد. با اعتذار از بيان اين گفتار بايد عرض كنيم كه يك صاحب منصب سياسي رديف بالا بايد مراقب نحوه استعمال واژه ها و كلماتي كه به كار مي برد باشد با بسيار عذرخواهي مجدد
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    ولی تا حالا هم تحمیل، هم تحقیر و هم ادامه تحریم ها رو ...مردم میبینند ...
  • یوسف ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام جالبه که از دیروز تا حالا کسی در این خصوص نظری نداده!!!!؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس