کد خبر 392940
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

وزیر دفاع عراق با اشاره به عوامل سقوط شهر موصل به دست عناصر تروریستی داعش، تأکید کرد که عملیات آزادسازی کشور از دست تروریست‌های داعش امسال به پایان می‌رسد.

علت سقوط موصل از زبان وزیر دفاع عراقبه گزارش مشرق، «خالد العبیدی»وزیر دفاع عراق تأکید کرد که سقوط شهر «موصل» به خاطر فساد در نهادهای نظامی بود.

خبرگزاری آلمان به نقل از العبیدی گزارش داد علت اصلی اینکه شهر موصل ژانویه گذشته به دست تروریست‌های داعش افتاد،  فساد نهادهای نظامی، وجود فرماندهان نظامی بی لیاقت و فاسد و بدرفتاری نیروهای عراق با ساکنان این شهر بود.

وزیر دفاع عراق شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در گفت‌وگو با شبکه رسمی این کشور گفت: «نیروهای عراق بدون اینکه با داعش بجنگند، عرصه را ترک کردند. من نیز در شبی که موصل سقوط کرد در آنجا بودم. صدای گلوله شنیده می‌شد؛ گویا جشن عروسی بود... تروریست‌های داعش شجاع نیستند ولی متأسفانه هیچ کس با آنها نمی‌جنگد.».

العبیدی با اشاره به اشتباهات ارتش عراق در رویارویی با عناصر داعش، تصریح کرد زمانی که داعش وارد شهر موصل شد، اگر یک نیروی نظامی در سطح یک گردان در آنجا حضور داشت، کافی بود تا داعش به پایان رسد.

وی با اشاره به اینکه 80% از ساکنان شهر موصل همراه دولت و ارتش هستند، تأکید کرد که آنها منتظر آزادسازی شهر از دست تروریست‌های داعش هستند و وضعیت موصل نیر با همکاری عشایر آماده آزادسازی است.

وزیر دفاع عراق ادامه داد: «[عناصر] داعش زیرساخت‌های شهر را نابود کرد و سیم‌های برق زیر زمینی را از بین بردند و به سوریه منتقل کردند... آنها انسانیت را هدف قرار می‌دهند و قصد دارند زندگی را به قرون وسطی بازگردانند».

العبیدی با اشاره به حضور اردوگاه‌های عشایر و بسیح مردمی در خارج از شهر نینوا، اظهار داشت که هم اکنون 1400 مبارز در حال آموزش هستند و در روزهای آتی وزارت دفاع آنها را برای آزادسازی این شهر مسلح خواهد کرد.

العبیدی با بیان اینکه نیروهای مبارز خارجی در عراق حضور ندارند، گفت: « از نظر سیاسی  بر سر این موضوع توافق شده است و ما نیز حدود 1400 مشاور از کشورهای مختلف داریم که با هماهنگی نیروی‌های عراق فعالیت می‌کنند».

وی در پایان تأکید کرد که عملیات آزادسازی کشور از دست تروریست‌های داعش امسال به پایان می‌رسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 0
    بهانه الکی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس