کد خبر 392003
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

نیروهای پیشمرگ به تقویت پایگاه‌های خود در موصل از سه محور جهت آمادگی برای عملیات آتی آزادسازی این شهر ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین، نیروهای پیشمرگ از سه محور به تقویت پایگاه‌های خود در موصل ادامه می‌دهند تا تمامی راه‌ها و مسیرهایی را که در صورت آغاز عملیات آزادسازی داعش از آن‌ها برای فرار استفاده می‌کند، ببندند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که مسئولان کرد از کشورهای عضو ائتلاف خواسته‌اند تا حمایت خود را تنها به حملات هوایی محدود نکنند چرا که در حال حاضر خشکاندن منابع مالی داعش و ممانعت از رفت و آمد اعضای آن در کشورهای مختلف مساله مهمتری است.

آری هرسین، رئیس کمیته پیشمرگ‌ها در پارلمان کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ‌ طی دوره گذشته به پیشروی زیادی در محورهای شرقی، غربی و شمال شهر موصل دست یافته‌اند و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت ورودی شهر هستند.

نیروهای پیشمرگ همچنین حمله داعش به محور کویر مخمور در نینوا را ناکام گذاشتند. در این عملیات 100 داعشی کشته شدند. در حملات جنگنده‌های ائتلاف به جنوب و جنوب شرق موصل نیز ده‌ها داعشی کشته و زخمی شدند. این جنگنده‌ها حمله داعش به نیروهای پیشمرگ را ناکام گذاشتند.

به گزارش منابع عراقی، قرار است عملیات گسترده‌ای علیه داعش با حضور 20 تا 25 هزار نیروی عراقی طی ماه‌های آتی انجام شود عملیاتی که گفته می‌شود بزرگترین عملیات علیه داعش است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    مرگ بر داعش
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    بگید هلاکت حیوونهای داعشی
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    دم پیشمرگ ها گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس