کد خبر 392777
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸

خوزستان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کربلای خوزستان در طول جنگ تحمیلی بیشترین نقش را ایفا کرد و بیشترین ضربات را تحمل کرد.

حالا این استان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.
***
* شط‌علی نام آب‌راه، جاده و اسکله‌ای و روستایی در هورالهویزه و در شرق پاسگاه کیان دشت است و جاده 20 کیلومتری شط‌علی پس از عبور از هور و از جنوب آب‌راه شط‌علی به مرز دو کشور منتهی می‌شود.
شط‌ علی
منطقه شط علی

* اسکله شط‌علی در زمان جنگ و در زمان پعملیات در هور به عنوان یکی از نقاط حرکت قایق‌ها و همچنین به عنوان محور اصلی شناسایی و کسب اطلاعات از دشمن مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت و قرارگاه سری نصرت به فرماندهی شهید علی‌هاشمی مدت‌ها در این منطقه برای شناسایی عملیات در هور فعالیت می‌کرد.

* محور شط علی یکی از محورهای هجوم قرارگاه نصر در عملیات خیبر نیز بود و رزمندگان لشکر 5 نصر از این منطقه نبرد خود را آغاز کردند.
شط‌ علی
اسکله شط علی


* در این منطقه آموزش غواصان و نیروهای اطلاعات و عملیات یگان‌ها نیز انجام می‌گرفت. در جریان بمباران شیمیایی گسترده مناطق عملیاتی خیبر و بدر، اسکله شط علی اولین نقطه‌ای بود که مورد حملات سنگین شیمیایی دشمن قرار گرفت و جمع زیادی از رزمندگان در این منطقه مصدوم شدند و یا به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس