کد خبر 392773
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

خوزستان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کربلای خوزستان در طول جنگ تحمیلی بیشترین نقش را ایفا کرد و بیشترین ضربات را تحمل کرد.

حالا این استان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.
***

* رقابیه نام تپه و تنگه ای در شمال ارتفاعات میشداغ و سی کیلومتری جنوب غربی شوش است و در مسیر جاده عبدالخان-عین‌خوش قرار دارد.
تپه و تنگه رقابیه
* این تپه یکی از نقاط مهم و حساس در دوران جنگ تحمیلی بود که دشمن با استقرار در آن، منطقه را تحت کنترل داشت.

* در 25 اسفند 1359 ارتش عملیات رقابیه را برای آزادسازی این منطقه طراحی و اجرا کرد که تا اول فروردین ماه 1360 به مدت شش روز ادامه داشت.

* هر چند در این عملیات تیپ 2 لشکر 16 زرهی قزوین در سمت جنوبی تپه های ابوصلیبی خات و رقابیه متوقف شد ولی توانست با وارد کردن تلفات به دشمن، پیشروی احتمالی آنها را در غرب رودخانه کرخه متوقف کند.
تپه و تنگه رقابیه
با ابتکار عمل تیپ نجف اشرف سپاه پاسداران و تیپ 55 هوابرد ارتش عملیات فتح المبین؛ عقبه نیروهای دشمن در غرب رقابیه بسته شد و بسیاری از عناصر دشمن به اسارت در آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس