تیم فوتبال فولاد در هفته نخست لیگ قهرمانان از قهرمان سال 2011 این مسابقات پذیرایی خواهد کرد و امیدوار است با حمایت هواداران خود گام اول را مقابل تیمی که باعث حذفش در فصل قبل شد محکم بردارد.

السد تیمی که برای ایرانی‌ها شیرنیستگروه ورزشی مشرق - در روز دوم دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 تیم فوتبال السد قطر با سابقه 9 دوره حضور در لیگ قهرمانان و 2 قهرمانی در قاره کهن میهمان فولاد خوزستان است. این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی فصل قبل هم با هم دیدار کردند که السد در مجموع با نتیجه 2-2 و به خاطر گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کرد و این دیدار به نوعی می تواند یک دیدار انتقامی هم برای اهوازی ها باشد.

تیمی که هدایت آن را حسین آموتای مراکشی از سال 2012 بر عهده دارد، با 13 پیروزی و 4 تساوی 43 امتیاز گرفته و صدرنشین لیگ ستارگان قطر است و پیش از این 9 مرتبه در لیگ قهرمانان برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته و امروز برای مرتبه دهم شانسش را مقابل ایرانی‌ها امتحان می‌کند.

برنامه، نتایج کامل، جدول رده بندی و گلزنان لیگ قهرمانان 2015 آسیا

کارنامه ضعیف

این تیم برابر سپاهان (4) استقلال (3) و مس(2) مرتبه قرار گرفته که حاصل برای این تیم کسب تنها 2 پیرزوی و 2 مساوی و ثبت 5 شکست بوده است.

السد اولین بار یکشنبه 18 اسفند سال 81 یعنی 11 سال و 11 ماه و 16 روز قبل مقابل استقلال قرار گرفت تا در گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا (2003) 2بریک مغلوب این تیم در العین امارات شود. آن روز رسول خطیبی و علی سامره این تیم متمول قطری را نقره‌داغ کردند.

فولاد به دنبال انتقام از قهرمان آسیا و تیم سوم باشگاه‌های جهان

این تیم پس از آن موفق شد یک بار مس کرمان را (2010) و مرتبه دیگر سپاهان را (2014) شکست دهد و این تمام موفقیت‌هایش برابر تیم‌های ایرانی به شمار می‌رود.

از قهرمانی آسیا تا سومی دنیا

السد سال 2011 قهرمان آسیا شد. مزه این قهرمانی حداقل برای فوتبال ایران به خاطر یک اشتباه ساده حسابی تلخ بود.

سال 2011 السد برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان مجبور شد طی دو بازی در پلی‌آف مقابل الاتحاد سوریه و دمپو هند قرار بگیرد. این تیم پس از شکست دادن 5بریک و 2برصفر رقبای یاد شده پای به جدول گروه B مسابقات گذاشت. در نهایت هم‌ تیمی که با تک‌ماده و به صورت ناپلئونی وارد مسابقات شده بود با 10 امتیاز بالاتر از النصر عربستان و استقلال که 8 امتیاز گرفته بودند اول شد!

فولاد به دنبال انتقام از قهرمان آسیا و تیم سوم باشگاه‌های جهان

السد در مرحله حذفی الشباب را با گل عبدا... (12) یک برصفر از پیش رو برداشت تا در یک‌چهارم با سپاهان روبه‌رو شود. نصف جهانی‌ها در بازی رفت با گل دقیقه 12 امید ابراهیمی پیروز شدند. با این حال AFC به خاطر حضور رحمان احمدی 2 اخطاره درون دروازه این تیم رای به برتری 3برصفر حریف داد. السد در بازی برگشت هم یک بر دو باخت تا تلخ‌ترین پیروزی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان رقم بخورد.

در کمال تاسف سپاهان به‌‌رغم تمام شایستگی‌هایش با کسب دو پیروزی پی‌درپی مقابل السد از صعود باز ماند. در مقابل تیمی که در دقیقه 90 به جدول مسابقات وارد شده بود، سون سامسونگ کره را در مجموع 2بریک برد تا به فینال برسد.

السد در فینال هم پس از تساوی 2-2 با چونبوک موتورز دیگر نماینده کره ضیافت پنالتی‌ها را 4بر2 به سود خود خاتمه داد و در کمال تعجب قهرمان شد تا پس از قهرمانی در جام باشگاههای آسیا در سال 1989 دومین قهرمانی خود را جشن بگیرد.

این تیم همان سال در جام باشگاه‌های جهان هم خوش‌شانس بود. السد در رقابت‌های مذکور اول اسپرانسا تونس را 2بریک با گل‌های خلفان (33) و عبدا... (49) برد اما بعد 4برصفر مغلوب بارسلونا شد. نماینده قطر در بازی بعد با ضربات پنالتی کاشیما ریسول ژاپن را شکست داد تا باشگاه سوم دنیا لقب بگیرد!

برزیلی 8گله رفت

شاید این از بخت خوش فولاد بود که الریان تیم سابق رودریگو تاباتا برزیلی خواست بازیکنش را از السد باز پس بگیرد. این هافبک 34 ساله نیم‌فصل اول برای صدرنشین لیگ ستارگان 8 گل به ثمر رساند. با این حال الریان که به لیگ دسته دوم قطر سقوط کرده تصمیم گرفت بازیکنی را که قرضی به السد داده بود، سه‌شنبه 14 بهمن به تیم خود بازگرداند.

فولاد به دنبال انتقام از قهرمان آسیا و تیم سوم باشگاه‌های جهان

کاسولا محروم است

دیگر چهره شناخته شده السد که بازی با فولاد را از دست داده محمد کاسولا می‌باشد. مدافع غنایی‌الاصل که در جام‌ملت‌‌های آسیا به تیم ملی قطر اضافه شد در دقیقه 95 بازی مرحله پلی‌آف برابر الوحده ابوظبی کارت قرمز گرفت تا بازی با فولاد را از دست بدهد.

مهاجم اسبق وولفسبورگ مقابل فولاد

السد برای پر کردن جای تاباتا برزیلی، گرافیته دیگر مهاجم برزیلی را به لیست خود اضافه کرده است. مهاجمی کارکشته با سابقه حضور موفق در وولفسبورگ. گرافیته در فصل 2014-2013 برای الجزیره در لیگ امارات طی 28 بازی 19 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم سیه‌چهره این فصل تنها 30 دقیقه برای السد مقابل العربی بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است.

فولاد به دنبال انتقام از قهرمان آسیا و تیم سوم باشگاه‌های جهان

به گزارش مشرق، لوکوموتیو تاشکند و الهلال عربستان دیگر تیم های گروه D مسابقات هستند که فولاد باید با آنها بازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس