کد خبر 392228
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است توافقی که در ژنو شکل گرفته، خطری برای امنیت غرب و اسرائیل است.

به گزارش مشرق، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی می‌‌گوید توافق هسته‌ای که در ژنو شکل گرفته خطری برای غرب و شهروندان اسرائیلی به شمار می‌آید.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، یعلون با انتقاد از توافقی که میان ایران و 6 قدرت جهان در حال شکل‌گیری است، آن را خطری بزرگ برای صلح جهان غرب و خطری برای امنیت اسرائیل تلقی کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که مذاکرات 4 روزه ژنو با پیشنهاد طرحی 10 ساله برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران به پایان رسید. بر اساس این طرح، ایران در سال آخر توافق به تدریج می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد و محدودیت‌ها بر آن کاهش می‌یابد.

در همین رابطه بود که یعلون مدعی شد، ایران «عامل اصلی در بی‌ثبات‌سازی منطقه است و ترور بی‌مهار» را به سراسر جهان ارسال می‌کند. او سپس مدعی شد، چنین توافقی میان غرب و ایران در نهایت به منافع غرب و اسرائیل آسیب می‌رساند و به ایران اجازه می‌دهد به کشوری در آستانه هسته‌ای شدن تبدیل شود و به اقدامات تروریستی خود ادامه دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه «ایران مشکل است و نه راه‌حل»، گفت: «توافقی که در حال حاضر در حال شکل‌گیری است، توافقی بد است؛ توافقی که به ایران امکان می‌دهد از تنگناهای مالی نجات یابد و به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد».

یعلون در ادامه افزود: «ما درباره امنیت شهروندان‌مان مصالحه نمی‌کنیم و درباره خطرات پیش‌رو به هر روشی اقدام خواهیم کرد و از هر تریبونی سخن خواهیم گفت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس