کد خبر 392140
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲

واحد پژوهش الجزیره به تازگی اسنادی منتشر کرده که نشان میدهند سازمان موساد به متحدان رژیم صهیونیستی گفته است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

به گزارش مشرق، واحد پژوهش خبرگزاری الجزیره به تازگی اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهند سازمان موساد به متحدان رژیم صهیونیستی گفته است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

براساس این گزارش، موساد نزدیک به زمانی این ارزیابی را انجام داده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل با ارائه یک تصویر هشدار داده بود که ایران کمتر از یک سال با توانمندی ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد.

الجزیره نوشت کمتر از یک ماه بعد از هشدارهای بنیامین نتانیاهو در سال 2012 در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه ایران 70 درصد راه برای ساخت سلاح هسته‌ای را پیموده سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی بر این باور بوده که ایران در حال انجام فعالیت‌های لازم برای ساخت بمب نیست.

اسناد محرمانه‌ای که واحد پژوهش الجزیره به آن دست یافته نشان می‌دهند سازمان موساد در تاریخ 22 اکتبر 2012 نامه‌ای فوق محرمانه به آفریقای جنوبی فرستاده است. این نامه مربوط به ارزیابی‌های موساد از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

نامه موساد، ظاهراً به نقاشی ارائه شده توسط نتانیاهو به سازمان ملل که مدعی بود ایران به سرعت در حال حرکت به سوی بمب هسته‌ای است تفاوت‌های زیادی دارد.

موساد در آن نامه با نوشتن اینکه ایران هیچ‌گونه فعالیتی برای ساخت سلاح هسته‌ای انجام نداده تصریح کرده دانشمندان ایران در تلاش هستند تا شکاف‌ها را در حوزه‌هایی که کاملاً قانونی هستند مانند رآکتورهای غنی‌سازی از بین ببرند.

موساد به رغم این ادعا کرده این فعالیت‌ها می‌توانند زمان لازم برای ساخت بمب را از زمان صدور دستور برای این اقدام کاهش دهند.

این خبرگزاری هنوز این اسناد را به طور کامل منتشر نکرده اما روز دوشنبه بخش‌هایی از آن را روی سایت خود قرار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    بالا برید پائین بیاین ، خار چشمتونیم تا موقعی که این رژیم غاصب ، کودک کش و تروریست پرور از صفحه روزگار محو شه و پرچم نهضت جهانی اسلام توسط سید خراسانی (مقام معظم رهبری) به آقا امام زمان (عج) تحویل داده شه ، انشا الله . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس