کد خبر 391785
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق پاسخ تجاوز اخیر ترکیه به خاک سوریه را خواهد داد، تصریح کرد که روابط دوستانه‌ ترکیه با داعش سبب ارتکاب این تجاوز شد.

به گزارش مشرق، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که روابط دوستانه دولت «اردوغان» با داعش، مشوق دولت ترکیه برای تجاوز اخیر به خاک دمشق بود.

ارتش ترکیه شنبه‌شب، عملیات نظامی را در خاک سوریه اجرا و هدف آن را خارج کردن سربازان خود اعلام کرد که ماموریت حفاظت از مقبره شاه سلیمان در حلب سوریه را داشتند.

شبکه خبری «المیادین» به نقل از مقداد گزارش داد که «دمشق پاسخ تجاوز ترکیه را در زمان مناسب و به شکل مطلوب خواهد داد».

 وی با بیان این مطلب که دست نخست وزیر ترکیه به خون مردم سوریه آغشته است، گفت: «ترکیه تاریخ را تحریف و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهد. داود اوغلو کسی است که دستش به خون مردم سوریه آغشته است...سوریه حق دارد از خود دفاع کند و در زمان و به شیوه مناسب پاسخ ترکیه داده خواهد شد».

فیصل مقداد همچنین تصریح کرد که سوریه این اقدام ترکیه را به اتحادیه اروپا ارجاع خواهد داد.

همچنین وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه و در واکنش به تجاوز ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آنکارا با این اقدام خود تجاوز آشکاری در خاک سوریه داشته است.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت با وجود اینکه وزارت خارجه ترکیه، به کنسول‌گری سوریه در استانبول ابلاغ کرده بود که قصد دارد مقبره «سلیمان شاه» را به مکان دیگری انتقال دهد، ولی منتظر موافقت طرف سوری نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مهدی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    هیچ غلطی نمی توانید بکنید شمایی که نمی توانید گروهک داعش را از خاک خود بیرون کنید می خواهید با ترکیه برخورد کنید؟
  • محمدرضا ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    اوج خباثت ورذالت ترکیه .فرصت طلبی رذیلانه و کاملا ناجوانمردانه.
  • پسر ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    ترکیه با این کارش گور خودش کند
  • تریستان ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    همین که اقرار میکنی داعش و ترکیه از یه قماش هستند کافیه. اما در مورد اینکه کی چه غلطی کرده و چه تاوانی میده فقط تماشا کن که تازه سره شبه... یه طوری میگی ترکیه آدم فکرش هزار راه میره! یه بادکنکه که یکی بادش کرده یکی دیگه هم خالیش میکنه...
  • ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    خاك بر سر هرچي پان ترك و نئو عثماني بكنن
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    مهدی حیف از نام مهدی که روی تو گذاشتند مثلا شیعه هستی سوریه جواب میده چون خط مقدم مقاومته اگر الان جواب نمیده چون درگیره تروریستهاست به موقعش مثل حزب الله که به اسرائیل جواب داد به ترکیه عثمانی و تروریست هم جواب درخور خواهد داد
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    حالا تو از تل آویو هستی یا آنکارا؟ فکر کردی اینقدر بچه ان که با حرفای مثل تو خر شن؟! کار ترکیه درست نبود و یک تجاوز آشکار و مخالف حقوق بین الملل است. سوریه حق دفاع از خودش داره.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    تا حالا در برابر این همه تجاوز اسراییل چی کار کرده که حالا برابر ترکیه بخواد بکنه. هی میگید صبر کن صبر کن. بگو کار دیگه ای از دستمون برنمیاد و خلاص...
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    تا حالا در برابر این همه تجاوز اسراییل چی کار کرده که حالا برابر ترکیه بخواد بکنه. هی میگید صبر کن صبر کن. بگو کار دیگه ای از دستمون برنمیاد و خلاص...
  • ناشناس ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    0 0
    زنه باد ایران که کفترهای کشور ای همسایه هم بخان بیان باید اول اجازه بگیرن از عقاب های ایرانی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس