کد خبر 391730
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اجرای مرحله دوم تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در مناطق حاشیه شهرها اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 10 میلیون نفر در مناطق حاشیه و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی سکونت دارند.

 به گزارش مشرق، دکتر علی اکبر سیاری در اجلاس معاونین بهداشتی و فلوشیپ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور رییس معاونین و مدیران این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ساکنان مناطق حاشیه شهرها تاکنون خدمات مناسب بهداشتی را دریافت نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری، حمایت‌های دولت و مجلس امروز در بهترین شرایط برای ارائه خدمات مناسب به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه با همت و پشتکار می توان سلامت جامعه را ارتقا دارد، تصریح کرد: کاهش مرگ نابهنگام مردم، افزایش امید به زندگی، کاهش ابتلا به بیماری‌ها، توانمندسازی مردم، کنترل عوامل خطر، کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، عدالت در سلامت و حفاظت مالی از برنامه‌های کوتاه مدت طرح تحول سلامت در کشور است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پس از آن تبریز در اجرای برنامه تحول بهداشت نظام سلامت از دانشگاه‌های پیشگام به شمار می‌روند به معاونین بهداشتی دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توصیه کرد از این فرصت پیش آمده برای کسب تجربه‌ها و اقدمات انجام شده در توسعه خدمات بهداشتی در مناطق حاشیه به منظور پیشبرد برنامه‌ها درمناطق زیر پوشش خود نهایت استفاده را داشته باشند.

بنابر اعلام وب‌دا، سیاری با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری، دولت و مجلس از برنامه‌های سلامت محور وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در بهترین موقعیت زمانی برای ارائه خدمت به مردم هستیم چون هم حمایت مسئولان بلند پایه را داریم و هم اعتبارات مناسبی در اختیارمان قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دوره فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی و درمانی ویژه معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئولیت سلامت مردم بر عهده ما گذاشته شده است و در این راستا وظیفه داریم خودمان را از نظر علمی به روز رسانی کنیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مدیران بهداشتی خواست هیچگاه خود را بی‌نیاز از آموزش نبینند و در هر سطحی که هستند با مشارکت در چنین دوره‌هایی برای ارتقای علمی و توانمندی‌های خود کوشش کنند.

مدیر برنامه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی و درمانی نیز در این همایش گفت: در راستای برنامه تحول نظام سلامت، آموزش مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت کشور جزو راهبردهای اصلی معاونت بهداشت تعریف شده است.

دکتر علی اردلان افزود: دوره فلوشیپ با همکاری دانشکده بهداشت تهران طراحی شده است و در فاز نخست، معاونان بهداشتی دانشگاه ها در دوره کوهورت آموزش می بینند.

اردلان گفت: در فاز دوم هم برنامه دوره فلوشیپ 10 منطقه کشور برای کارشناسان و سایر مدیران حوزه بهداشت برگزار می‌شود.

مشاور معاون بهداشت خاطرنشان کرد: این برنامه شامل آموزش‌های اهداف برنامه آموزش مدیریت و همچنین رهبری و برنامه های روزآمد حوزه بهداشت بود که در دو گروه 28 نفره و به مدت 4 هفته برگزار شد.

وی افزود: معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز ضمن شرکت در این دوره نقش فعالی در زمینه مشاوره برنامه و هم اندیشی درباره اهداف برنامه داشتند.

گفتنی است: پس از این نشست، معاونین بهداشتی 52 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در قالب چهار تیم از اقدامات انجام شده در مناطق حاشیه شهر مشهد بازدید کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس