کد خبر 391278
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

یک روزنامه آمریکایی نوشت: مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ وارد حساس‌ترین مرحله شده و طرفین هر یک با رویکردهای متفاوت در مذاکرات حاضر هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «پیتسبرگ پست گزت» طی یادداشتی در زمینه «مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+ 5» نوشت: مذاکرات ایران و گروه 1+5 وارد مرحله حساسی و مهمی شده‌‌اند.

در این یادداشت آمده است: یک طرف قضیه ایران است که از سوی آیت الله خامنه‌ای رهبری این کشور و « حسن روحانی» رییس جمهور  هدایت می‌شود و از سوی دیگر چین، فرانسه، روسیه، انگلیس ، آمریکا و‌آلمان قرار دارند. باید به این جمع اسرائیل را اضافه کرد که پشت آمریکا قصد نفوذ در رویکرد های این کشور را در مذاکرات دارد.

«نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل نیز قصد دارد در 3 مارس در کنگره آمریکا در زمینه مذاکرات هسته‌ای سخنرانی کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: نمایندگان ایران و آمریکا دیروز در ژنو سوئیس با هم دیدار کردند و قرار است امروز نیز با هم دیدار داشته باشند.

پیتسبرگ گزت پیش بینی کرد تا قبل از 30 مارس پیش نویس توافقنامه تکمیل  و سرانجام تا 30 ژوئن توافق نهایی حاصل شود.

در انتهای این یادداشت با اشاره بر  دلایل حصول  عزم  در توافق بین طرفین درگیر مذاکرات آمده است: از جانب ایران ، این کشور خواهان در هم زدن تحریم‌های غرب که بر شهروندانش فشار وارد کرده است، می‌باشد .برای آمریکا نیز مهمترین مورد شکاف اقتصادی و سیاسی در رابطه با ایران است که از انقلاب سال 1979 میلادی ایجاد است و این موارد با از بین رفتن تهدید ایران هسته‌ای رفع می شود و احتمالا «جان کری» وزیر خارجه آمریکا سوار اسب مراد خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس