کد خبر 390806
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲

معاون اول رئیس‌جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق دیدار کرد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه)‌ پس از حضور در نجف اشرف،‌ با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار و سپس در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات این دیدار پرداخت.

وی افزود: در این دیدار مراتب تقدیر خود را از فتوای تاریخ‌ساز ایشان که در مقطعی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز صادر شد اعلام کردم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: با فتوای مهم ایشان جهان اسلام و عراق که در معرض تروریست و افراطی‌‌گری قرار گرفته بود نجات پیدا کرد و جلوی روند آسیب به عراق گرفته شد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گزارشی از روابط ایران و عراق و مسائل فی مابین در همکاری‌های مشترک ارائه شد و بر اهمیت توسعه روابط دو ملت و بهبود اقتصاد دو کشور تاکید گردید.

معاون اول رئیس‌جمهور هدف از سفرخود به عراق را پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر این کشور و بررسی مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برشمرد و گفت: در این سفر با مقامات عراق در خصوص مسائل مختلف رایزنی و تبادل نظر شد.

وی در پایان تصریح کرد: حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در این دیدار سلام‌های خود را به رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند و بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و همه جانبه دو کشور تاکید کردند.

معاون اول رئیس‌جمهور پس از دیدار با حضرت آیت الله العظمی سیستانی، در منزل امام خمینی (ره) در شهر نجف حضور یافت و آن را مورد بازدید قرار داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس