کد خبر 390648
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

حضور قهرمان اینچئون در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان منتفی شد.

به گزارش مشرق، پیش از این قرار بود محمد دانشور به عنوان نخستین رکابزن سرعتی ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان عازم فرانسه شود، اما اکنون حضور دانشور در این رقابت‌ها منتفی شده و این فرصت برای ایران از دست رفت.

البته بهنام خسروشاهی نیز در ماده اسکرچ قهرمان آسیا شده نیز می‌تواند در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند، اما این رکابزن نیز به فرانسه اعزام نمی‌شود.

مصطفی چایچی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در این مورد بیان کرد: در قوانین UCI آمده که 22 نفر اول رنکینگ کاپ‌های جهانی برای حضور در مسابقات جهانی در اولویت قرار دارند، چنانچه یکی از آنها در مسابقات شرکت نکند نفرات ذخیره جایگزین می‌شود. دانشور نیز جزو 22 نفر نبود.

همچنین قهرمانان قاره‌ها نیز می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند اما دانشور در مسابقات قهرمانی آسیا نیز قهرمان نشد و قهرمان بازی‌های آسیایی شامل آن نمی‌شود. با این حال دانشور در سال 2015 پنج مسابقه (سه کاپ جهانی، قهرمانی جهان و آسیا 2016) پیش‌رو دارد که اگر خوب کار کند به احتمال 80 90 درصد سهمیه المپیک بگیرد.

چایچی در پاسخ به این پرسش که چرا خسروشاهی که قهرمان آسیا شده به جهانی اعزام نمی‌شود؟ تصریح کرد: اسکرچ جزو مواد المپیکی نیست و ما سعی داریم در موادی اعزام داشته باشیم سهمیه بگیریم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس