جمعی از طلاب علوم دینی محصل در رشته حقوق در نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کردند: امید داریم که پرونده مهدی هاشمی همچون پرونده آقای رحیمی با حکم قاطع و درست دستگاه قضایی روبرو شود.

به گزارش مشرق، جمعی از طلاب علوم دینی محصل در رشته حقوق در نامه‌ای آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اعلام کردند: امید داریم پرونده مهدی هاشمی همچون پرونده آقای رحیمی با حکم قاطع و درست دستگاه قضایی روبرو شود.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم دستگاه قضا

حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی دامت توفیقه

سلام علیکم

مقام معظم رهبری حفظه‌الله می‌فرمایند:«اگر بخواهیم عدالت در قوه‌ قضائیه جریان دائمی و عمومی و فراگیر پیدا کند، بایستی تقوا و نگاه بی‌طرفانه در حوادث کوچک و بزرگی که به قوه‌ قضائیه ارجاع می‌شود، حاکم شود؛ این را باید همه رعایت کنند، از بالا تا پائین. این یک نکته‌ بسیار مهمی است. این، اعتماد ایجاد خواهد کرد.» 1390/04/06

متاسفانه شنیده می‌شود که با نزدیک شدن به روزهای پایانی رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی‌رفسنجانی، موضوع فشار به دستگاه قضا و قاضی پرونده آن نیز بیشتر مطرح می‌شود به طوری که برخی نمایندگان مجلس از فشارهای بی‌سابقه در این پرونده خبر داده‌اند که علاوه بر شخص قاضی پرونده بر خانواده، اقوام و حتی آشنایان و همشهری‌های قاضی نیز وارد می‌شود.

با توجه به اصل استقلال قوا و مصونیت قاضی در حکم، این فشارها چه معنایی می‌تواند داشته باشد غیر از تاثیر در حکم پرونده مهدی هاشمی.

پرونده این آقازاده از حساس‌ترین پرونده‌های قضایی چند سال اخیر محسوب می‌شود که دامنه کیفرخواست ایشان از موارد اقتصادی تا امنیتی و سیاسی را در بردارد؛ در مورد قضاوت این پرونده مهم قضائی فشار بی سابقه از طرف بعضی به دستگاه قضا و شخص قاضی مقیسه ممکن است روند بررسی عدالت محورانه این پرونده مهم را مورد تاثیر قرار دهد و اخباری حاکی از کاهش حجم اتهامات سیاسی، امنیتی و اقتصادی وی به گوش می‌رسد که انشاءالله که این اخبار دروغ باشد.

با تعاریفی که مقام معظم رهبری از جنابعالی همچون مدیر برجسته، هوشمند و انقلابی دارند امید آن داریم که این پرونده همچون پرونده آقای رحیمی با حکم قاطع و درست دستگاه قضایی روبرو شود.

از خدای متعال توفیق شما را خواستاریم

و العاقبة للمتقین
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    سلام ان شاءالله اصله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس