کد خبر 390141
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

من هم البته در برابر این حجم گسترده تخریب ها کسی نیستم که پا پس بکشم و می دانم که قطار بی حرکت را سنگ نمی زنند. از این که به سهم کوچک خودم این جماعت را عصبانی و خسته کرده ام به طوری که با توسل به این شیوه های کثیف قصد دارند از تأثیر یک نماینده کم کنند، خدا را شاکرم و البته آرزوی یک «آخ» را بر دلشان خواهم گذاشت.

به گزارش مشرق، حمید رسایی نماینده تهران با انتشار یادداشتی در سایت شخصی اش به برخی فضاسازی های رسانه ای پاسخ گفت و نوشت: این ایام خبرهای راست و دروغ درباره نماینده کوچکی به نام رسایی زیاد شده است. هر روز در شبکه های مجازی و هر شب در برخی پایگاه های اطلاع رسانی ریز و درشت، خبری با محتوای صحیح و غلط در این باره می آید و می رود. در این بین رسانه های رسمی دولت تدبیر و امید و سایت های خبری منتسب به جریان سیاسی فتنه در جوسازی و فضاسازی کم نگذاشته اند بویژه در این ایام که چند تذکرم به رئیس دولت و نطقم در سالگرد 9دی برخی از دولتمردان را عصبانی کرده بود. اوج این فضاسازی ها هم بعد از طرح سئوال در باره کاهش شدید ارزش سهام و نصف شدن سرمایه مردم از وزیر اقتصاد کلید خورد.

 من هم البته در برابر این حجم گسترده تخریب ها کسی نیستم که پا پس بکشم و می دانم که قطار بی حرکت را سنگ نمی زنند. از این که به سهم کوچک خودم این جماعت را عصبانی و خسته کرده ام به طوری که با توسل به این شیوه های کثیف قصد دارند از تأثیر یک نماینده کم کنند، خدا را شاکرم و البته آرزوی یک «آخ» را بر دلشان خواهم گذاشت. ان شاءالله

 در این ایام به جز خبر پنج سال انفصالم از خدمات دولتی که رئیس هیأت تخلفات اداری ریاست جمهوری آن را مطرح کرد و بزودی درباره آن خواهم نوشت، یکی از خبرهایی که در طول ده روز گذشته به شکل کم سابقه ای روی آن مانور داده شد، خبر محکومیت بنده به یک سال و نیم زندان و به دنبال آن، خبر تبدیل این حبس، به ده میلیون تومان جزای نقدی به خاطر موقعیت شغلی نمایندگی بود. این خبر طی پنج روز در بیش از 60 سایت خبری و برخی از روزنامه های جریان اصلاح طلب بازنشر داده شد البته بازنشر آن در واتس آپ، وایبر و دیگر شبکه های اجتماعی که قابل اندازه گیری نیست، بماند.

 

نمونه ای از نتیجه جستجوی این خبر در رسانه های مختلف


بازنشر گسترده این خبر در چند روز اخیر به شکلی بود که به خواننده القا می کرد حکم صادره مربوط به روزهای اخیر است در حالی که این حکم بدوی مربوط به دو سال قبل بود و در تجدید نظر اساسا نقض شد. ولی چیزی که در این رسانه ها به این پرداخته نمی شد که اصل موضوع چه بوده؟ این محکومیت به چه دلیل بوده؟ زمان صدور این حکم کی بود؟ آیا حکم صادره بدوی بوده یا قطعی و نتیجه نهایی آن چه شده است و سئوالاتی دیگرکه در این بازی رسانه ای بی پاسخ رها می شد.

 اولین رسانه ای که این خبر را ساخت و بعد از چند روز دیگر رسانه ها به آن پرداختند، یکی از رسانه های رسمی دولت بود. یکی از دلایلی که به این خبر هویت بخشید، مصاحبه این خبرگزاری دولتی با یکی از نمایندگان مجلس درباره موضوع حکم صادره برای بنده بود. این همکار محترم، وقتی در برابر درخواست خبرنگار این رسانه دولتی قرار گرفت به جای اینکه از اظهار نظر درباره موضوعی که اطلاعی از آن ندارد خودداری کند، در دام این شیطنت رسانه ای افتاد به طوری که خبرگزاری «دولتی بُرنا» با شیطنت توانسته بود از وی مصاحبه ای در راستای تخریب بنده بگیرد و تیتر کند: «با نظر قاضی، حکم محکومیت رسایی تبدیل به جزای نقدی شد» اما این که چنین حکمی کی و کجا صادر شده؟ برای چه صادر شده؟ چیزهایی است که در این خبر به آن پرداخته نشده!

 

 این فضاسازی رسانه ای در حالی صورت می گرفت که حکم بدوی یک سال و نیم حبس برای بنده مربوط به پرونده مطبوعاتی 9دی در حدود دو سال قبل بود و این رسانه دولتی علی رغم اطلاع از این موضوع، برای تخریب بنده به بازسازی ناقص آن خبر در ضمن مصاحبه با یک نماینده دیگر پرداخته بود. چند روز بعد از انتشار این مصاحبه در برنا به یکباره این خبر به شکل هماهنگ شده ای در اکثر رسانه های یک جریان خاص بازنشر داده شد و به صورت طبیعی یکی از خبرهای دیگر رسانه ها شد به طوری که به خواننده القا می کرد محکومیت مربوط به همین روزها است که رسایی در باره کاهش ارزش سهام مردم سئوال می کند، به رئیس جمهور تذکر می دهد و علیه مهدی هاشمی نطق می کند!

 در حالی که این خبر مربوط به حدود دو سال قبل و حکمی غیر قطعی بود. این حکم بدوی که در تاریخ 2 اردیبهشت 92 (22 ماه قبل) روی خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفته بود در مقطع زمانی خود درست بود اما بازنشر تحریف شده آن بعد از دو سال به طوری که القای زمان حاضر را می کرد، برای بهره برداری سیاسی در مصاحبه با یک همکار نماینده بی اطلاع از سوابق، توسط یک رسانه دولتی صورت می گرفت.

 اما اصل حکم همانطور که خبرگزاری فارس دو سال قبل منتشر کرده، مربوط بود به یکی از پرونده های هفته نامه 9دی که شاکیان آن هیأت نظارت بر مطبوعات دولت دهم، آقای حمید انصاری از طرف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و آقایان شیخ قدرت علیخانی، کواکبیان، جوانفکر و مظفر بودند. شکایت آقای انصاری هم درباره  سلسه مقالاتی بود که در 9 دی نسبت به بی تفاوتی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نسبت به تحریف بیانات ایشان به چاپ رسانده بودیم و این مؤسسه مدعی بود که ما به آنها اتهام زده ایم.

 در این پرونده آقایان علیخانی، جوانفکر و کواکبیان با توجه به مستندات و توضیحات ارائه شده، از شکایت خود  انصراف دادند. در خصوص شکایت مؤسسه تنظیم و نشر و هیأت نظارت بر مطبوعات نیز از 13 عضو هیأت منصفه 12 نفر حکم به تبرئه 9دی دادند و مدیر مسئول هفته نامه را بی گناه دانستند و تنها در خصوص شکایت آقای مظفر - با توجه به اینکه بنده در دادگاه پذیرفتم که اشتباه از رسانه 9دی بوده است - مدیر مسئول را مقصر اما مستحق تخفیف دانستند.

 

 متأسفانه علی رغم نظر قاطع هیأت منصفه در خصوص تبرئه اینجانب، قاضی پرونده دادگاه ویژه روحانیت که علایق سیاسی اش بر عدالت قضایی اش می چربید، حکم عجیب یک سال و نیم حبس برای بنده، توقیف 9 دی و یک سال ممنوعیت از فعالیت مطبوعاتی صادر کرد! حکمی که با هیچ یک از ضوابط قضایی تطبیق نمی کرد و حتی تعجب مسئولان دادگاه ویژه روحانیت را که تازه دستخوش تغییر و تحول شده بود، برانگیخت.

وقتی قاضی مورد اشاره به یکی از مسئولان قضایی گفته بود: من چشم دیدن رسایی را ندارم! بدیهی بود که با چنین رفتاری از صفت عدالت برخوردار نباشد به همین دلیل هم بر اساس ضوابط قضایی، نسبت به ادامه کارش در آن محل تجدید نظر شد. در نهایت هم در حکم صادره تجدید نظر شد خصوصا که آقای مظفر هم در نهایت اعلام رضایت کرد و اساسا موضوع تبدیل حکم حبس به مالی مطرح نبودو واقعیت تلخی است اما همه می دانند که رئیس دولت یازدهم از شرح صدر و تحمل در برابر منتقدین برخوردار نیست به طوری که تاکنون بارها و بارها منتقدان خود را با الفاظ زشت و ناشایست نواخته است.

اما بدتر از آن، رفتار رسانه های دولت مثل ایرنا، ایسنا و برنا است که به دلیل حاکم بودن روحیه «چاپلوسی» در رسانه های رسمی دولت، تلاش می کنند تا با شیوه های غیر اخلاقی خبرسازی و حتی جعل خبر، به تسویه حساب سیاسی با منتقدان رو بیاورند. در حالی که انتقادات ما نه از سر سیاست ورزی که بر اساس تطبیق عملکرد دولت محترم با شاخصه های انقلاب اسلامی است و تجربه ثابت کرده دهان منتقدان مبنایی را نمی توان با این شیوه ها بست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    از سمت چپ و راست دارن این بنده خدا را می زنن یعنی مجلس دیگه نماینده نداره؟؟
  • ناشناس ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    درود بر حمید رسایی دلاور .
  • علی ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    از سمت چپ و راست دارن این بنده خدا را می زنن یعنی مجلس دیگه نماینده نداره
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    بیشترم میشه!!
  • سفير ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    آقای رسایی کسی که حرف حق ميزنه هميشه مخالفانش بيشتر از موافقان هستند اون هم به خاطر به خطر افتادن منافعشونه ، انشاالله خداوند پشتيبان شما در پيگيری حقوق ملت باشه
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    فعلا اب رو بریز اقای رسایی تا بعد!!؟
  • شمیم ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    رسایی مدرس دیگر است
  • حمید ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    تا بوده همین بوده! هر چه دشمن های اینچنینی بیشتر نزد مردم آزاده محبوب تر. ما خدمات شما را فراموش نمی کنیم، همانطور که خدمات آقایان احمدی نژاد، جلیلی، ... را فراموش نخواهیم کرد.
  • حقانی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    حکم قاطع دادگاه مورد تحسین است بخاطر شخصیتی که برای من مشکوک ودل ناچسب
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    رسانه های زنجیره ای فتنه گر که فقط حامی احزاب و جریان های خودشونن و به فکر مردم نیستن
  • محمود ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا قوت رسایی دلاور فاستقم کما امرت
  • مجتبی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    احسنت خوشم اومد
  • یار غریب ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    امان از مافیا و پدر خوانده
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    برای زنجیره ای ها متاسفم
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    رسایی جان دوستت دارم و برات همیشه دعا می کنم. ایمان دارم با این همه اخلاص عاقبت به خیر خواهی شد.خون شهدا و مرکب قلم تو هر دو ارزشمند هستند.
  • سکوت نکنید ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    اقای رسایی و جبهه پایداری و اصولگرایی خواهشمندم نسبت به اکاذیب که در این سایت ها که مثل قارچ رشد میکنن هیچ دل رحمی نکنن و شکایت شدید خود را پیگیری کنید خواهشمندم نسب به این پوپولارسیم دولت شدیدا برخورد جدی شود خواهشن نظر درج کنید
  • ناشناس ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    حمید رسایی بدلیل انتقادات صحیح از توافق ژنوچای و سقوط بازار بورس و افشاگری درمورد پرونده مفاسد آقازاده جنجالی شدیدا" مغضوب صاحبان زر و زور و قدرت واقع شده است .
  • ناشناس ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    همین هجمه وسیع و گسترده رسانه های افساد طلب به ایشان نشانه حقانیت حمید رسایی میباشد.
  • Alireza ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    آقای رسایی، خدا پشت و پناهت باشد و ان شاالله عاقبت به خبر شوی، خیلی دوستت داریم
  • مهدى ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    ببخشيد اشتباهى منفى دادم
  • ناشناس ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    رسایی دوستت داریم .
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    ایشان به دلیل بی ادبی مشهور خاص و عام است
  • حبیب مشهدی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    اشتباهى منفى دادم
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    درود بر رسایی و دیگر نمایندگانی که در پی اجرای عدالت و ناکام گذاردن باندبازان و رانت خوران و خاصه خوران و شیادانند.
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    حق را بگو اقای رسایی خدا یاریت خواهد کرد
  • هادي ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    آرمانخواهي انسان مستلزم صبر بر رنجهاست. پس اي برادر خوبم براي جانبازي در راه آرمانها ياد بگير در اين سياره رنج صبورترين انسانها باشي. سيد مرتضي آويني جناب رسايي خدا قوت.
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    تنها راه بقای حکومت فعلی ایران، مبارزه واقعی! با فساد اقتصادی هست همونطور که با دست دادن ظریف و کری، این بت خیالی و ساختگی و ابهت پوشالیش شکسته شد، برای مبارزه با فساد اقتصادی هم احتیاج بود که یه بدبخت قربانی بشه و فعلا محمدرضا رحیمی چراغش را روشن کرد تا بعد و همه میدونن که خیلیها استحقاقشون برای اوین رفتن از این بیچاره بیشتره!!
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    خدا اجرت بده آبروی حزب الهی ها هستی
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    چه مظلوم نمایی هم می کنه؟!!!!قطار در حال حرکت شما تو 8 سال گذشته کجا بود که فساد و تباهی رو نشون نمی داد
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    ناشناس02:17 بی ادب کسانی هستند که وزیر بهداشت را نخود هر آش گفتن و طرح مسکن مهر را مزخرف نامیدند و غیره .
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    آقای حمید رسایی بخاطر مبارزه با فساد و دفاع از حقوق مردم مغضوب صاحبان قدرت و مکنت شده است اما مردم ایران این نماینده شجاع و انقلابی را دوست دارند.
  • ناشناس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    رسایی دلاور ؛ پیرو خط رهبر
  • محمدي ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    خير پاسخ دهنده ناشناس - ايشان بدليل حق گويي مشهور عام و خاص است. گويا شما هم طعم تلخ آنرا كشيده ايد
  • ناشناس ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    مقصر خود این آقا میخوادیک جوری خودش را مطرح کند کار این آقا تخریب دیگرانه این آقا توی خانه بنشیند در ساختن ایران عزیز کار تاریخی انجام داده
  • عباس20 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    نمی دانم چه کسی به این اقا رای داده
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    رسایی رایم حلالت به کوری چشم بی جنبه ها رایت در اسفند94 قطعی است
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    جالبه که در تمامی موارد حرف دل مردم از زبان رسایی بیرون آمده خیلی مفهوم دارد!!!!!!!!!!!
  • ح م ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    واقعا شخصیت این به نمایندگی میخوره
  • ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    ناشناس@ این آقا دنبال تخریب و مطرح شدن نیست، بلکه دنبال به زانو در آوردن خائنین و زالو صفتان و غارتگران بیت المال است که به حمدالله به هدف زده ....شاید در خانه نشستن برای شما خدمت باشد اما توده مردم خواستار این هستند که این آقا با حضور در مجلس و رسوا کردن رفقای شما آنها را به خاک مذلت بنشاند....
  • ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    اون آب رو واسه خودت و ارباب سوروسی و غارتگران نگه دار...
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    ناشناس:۰۲:۱۷ - بی ادب تو رفقات هستند که تمام هنرشان توهین به منتقدین و آتش زدن زباله است.
  • ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    قطارش در حال گذر از جنازه فتنه گران و مختلسین بود...
  • ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    رسایی دوستت داریم...می دانیم بخاطر اینکه پا روی ... بزرگ گذاشتی دارن تو رو تخریب می کنن...
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    نادون لااقل متن رو بخون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس