"سپتامبرهای شیراز” توسط کارگردانی به نام "وین بلر” و با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته "دالیا سوفر” ساخته شده است.

 به گزارش مشرق، شهره آغداشلو بازیگر زن ایرانی که سالهاست در ایالات متحده ساکن است و به تازگی نیز بواسطه یک فیلم ضدایرانی به نام "گلاب” در کانون توجه قرار گرفته است اخیرا در فیلمی با عنوان "سپتامبرهای شیراز” ایفای نقش کرده است!

فیلمی که ردپایی پررنگ از جرارد باتلر بازیگر فیلم ضدایرانی "۳۰۰” در تولید آن به چشم می خورد.

"سپتامبرهای شیراز” توسط کارگردانی به نام "وین بلر” و با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته "دالیا سوفر” ساخته شده است.

"وین بلر” کارگردانی استرالیایی است که پیش از این بیشتر به ساخت آثار تلویزیونی مشغولیت داشته است.

"دالیا سوفر” که رمان وی منبع خلق این فیلم بوده نیز یک یهودی ایرانی-آمریکایی است که از یازده سالگی در نیویورک زندگی کرده و فارغ التحصیل ادبیات فرانسه از دانشگاه نیویورک است.

تلاش برای مظلوم نمایی نزدیکان پهلوی

داستان فیلم مروری دارد بر برخی از اتفاقات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی. در طی فیلم زندگی خانواده ای یهودی تبار حین بروز این اتفاقات مرور میشود.

در مرکزیت داستان دختری ۹ ساله به نام "شیرین امین” وجود دارد که تجمل گرایی موجود در خانواده وی و البته علاقه خانواده یهودی وی به نظام پهلوی بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار میگیرد.

نویسنده داستان سعی زیادی کرده که با مظلوم‌نمایی این خانواده به گونه ای نامنصفانه و با دروغ پردازی، انقلابیون را هدف تیغ تیز انتفاد خود قرار دهد و البته که کارگردان اثر نیز به واسطه تاکید بر همین مضمون بوده که فیلمنامه را کلید زده است.

ردپای جرارد باتلر

نکته جالب توجه حضور کمپانی فیلمسازی "جرارد باتلر-آلن سیگل” به عنوان شریک تولید این فیلم بوده است! در این بین جرارد باتلر به عنوان بازیگر فیلم ضدایرانی "۳۰۰” شناخته میشود و طبیعی است که "سپتامبرهای شیراز” هم به عنوان یک اثر ضدایرانی دیگر در کارنامه باتلر جای خواهد گرفت.

در کار تولید فیلم کمپانیهای "کراس کارنت پروداکشنز” ، "الکتریک پیکچرز” و البته "ملینیوم فیلمز” هم حضور داشته اند.

بازیگر "پیانیست” نقش اصلی را بازی میکند!

"آدرین برودی” بازیگر فیلم معروف "پیانیست” و "سلما هایک” بازیگر دورگه لبنانی-مکزیکی مشهورترین بازیگران فیلم هستند که نقش پدر و مادر کاراکتر اصلی "شیرین” را بازی میکنند. کودکی به نام "آریان مولکورا” هم ایفاگر نقش "شیرین” است.

آغداشلو نیز در نقش زنی به نام "حبیبه” بازی میکند که خدمتکار خانواده "شیرین” است.
سپتامبرهای شیراز

فیلمبرداری در صوفیه

"گابریل رایت”، "آلون آبتلبول” و "بشار راحل” بازیگران نقشهای مکمل هستند. نام یک سری بازیگر ناشناس ایرانی نظیر "آنتونی عزیزی”، "آرمین امیری” و "نوید نوید” نیز در فهرست بازیگران فیلم به چشم می خورد.

جالب اینجاست که فیلمبرداری تمام نماهای فیلم نیز در صوفیه بلغارستان انجام شده است! معلوم نیست شباهت با شهر شیراز دلیل انتخاب این لوکیشنها بوده یا آن که کمک برای کم کردن هزینه ها؟

منبع: سینما ژورنال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس