رئیس‌قوه قضائیه با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: دورانی که کاپیتولاسیون این کشور را فروخته بود گذشته است، مردم حاضر نیستند عزت خود را به دیگران بفروشند و کسی هم نمی‌تواند در امور داخلی ایران دخالت کند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله آملی‌لاریجانی صبح امروز در همایش بزرگداشت شهیدان رحیمی که در مصلی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: هیچ کلامی بالاتر از کلام حق و هیچ قولی هم بالاتر از قول حق نیست. خداوند در سوره طارق قسم می‌خورد به آسمان و زمین و قول او قولی است که بین حق و باطل فاصله ایجاد می‌کند و فرقان بین حق و باطل است.

وی با بیان اینکه قول خداوند حق محض است ادامه داد: خداوند می‌فرماید کسانی که در مسیر حق کشته شده‌اند را اموات نپندارید بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند. شهیدان زنده‌اند و این حیات حقیقی است که فهم آن برای همه آسان نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: کسانی که از انسان فقط گوشت، پوست و استخوان آن را فهم می‌کنند چگونه می‌خواهند زندگی پس از موت را درک کنند. خصوصا کسانی که در محضر حق هستند. هر کسی را به این مقام شامخ راه نمی‌دهند.

رئیس‌قوه قضائیه گفت: کسی می‌تواند شهادت به فهم کند که به حقیقت انسان یقین و توجه داشته باشد و حقیقت انسانی را حداقل فی‌الجمله بشناسد. قرآن مملو از اشارات به حق و آخرت است.

وی خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و آخرت در بسیاری از آیات قرآنی تذکر داده می‌شود و از علامات متقین است. آخرت منازل سیر انسانی است وقتی انسان این بدن را رها می‌کند تازه آغاز سیر انسانی اوست. شهید نیز با دریدن پرده‌های غفلت خود را یکباره با عالم‌های دیگر وصل می‌کند. بقای انسان مختص مؤمنین و شهدا نیست همه بقا دارند اما چگونگی و ماهیت این بقا مهم است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی ادامه داد: شهدا راهی را طی کردند که خداوند این راه را تائید و امضاء کرده است. امروز هم ما درک می‌کنیم که آثار وجود شهید در جامعه خودمان، آرامش امروز کشور، پیشرفت‌های علمی، استقلال سیاسی و نقشی که در منطقه و دنیا ایفا می‌کند وام‌دار خون شهداست و وام‌دار رهبری‌های امام خمینی (ره) بود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) زمانی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این یک واقعیت بود. تمام کشورها جمع شدند و از صدام جنایتکار و جانی حمایت کردند و 8 سال دفاع مقدس را تحمیل کردند به قصد از بین بردن ملتی که هم‌زبان و همدل به سوی استقلال حرکت می‌کردند اما نتوانستند این ملت را از بین ببرند.

رئیس‌قوه قضائیه افزود: وقتی هم که مردم این بصیرت را پیدا کنند که شهادت را برای خود سعادت و فوز عظیم بدانند و زرق و برق این دنیا چشمشان را نگیرید دیگر چنین انسان‌هایی را نمی‌توان شکست داد.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: اخیراً وزارت خارجه آمریکا مطلبی را درباره ایران و قوه قضائیه مطرح و دخالت‌هایی آشکار را بیان کرده و گفته است: کسانی دیگر نباید حصر باشند؛ به محققان و قضات ما گفته‌اند قانون اساسی شما اجازه حصر این افراد را نمی‌دهد. ما با اتکا به خون شهدا و بصیرت مردم به وزارت خارجه آمریکا و بالاتر از آن رئیس‌جمهورشان می‌گوئیم شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

وی اظهار داشت: دورانی که کاپیتولاسیون این کشور را فروخته بود، گذشته است. مردم حاضر نیستند عزت خود را به دیگران بفروشند و کسی هم نمی‌تواند در امور داخلی کشور دخالت کند.

آیت‌الله رئیس قوه قضائیه افزود: مشی قوه قضائیه مشی عدالت است و به دنبال ظلم به هیچکس نیست و برای اطاعت از حق متعال و به سمت عدالت حرکت می‌کند.

لاریجانی ادامه داد: کسانی که در قضیه فتنه فعال بودند حق مردم است که عدالت در مورد آنها اجرا شود و جرمی که فتنه‌گران انجام داده‌اند زمینه دخالت بیگانگان را باز کرده است و پیام‌های رئیس‌جمهور آمریکا و دیگران نمونه آن است؛ آنچه بر سران فتنه گذشته, برحسب وظایف دینی و بر اساس نظام قانونی و حقوقی کشور بوده است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر‌اینکه عزت و استقلال کشور به مردم و خون شهدا است و ما باید بتوانیم به خوبی از این امانت نگهداری کنیم، ادامه داد: من هم مثل بقیه روحانیون یک طلبه هستم و در مدت طلبگی در محضر اساتید تلمذ کرده‌ام و به طور کلی وظیفه روحانیت را در سه بخش دیده‌ام.

وی عنوان کرد: قرآن کتاب حق و عالی‌ترین معارف ممکن در آن است و ما باید راه‌های استفاده از آن و فهم دقیق آن را ارائه دهیم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: کسب معارف دینی از اوجب واجبات است و ما باید به نحوی عمل کنیم که پاسخگوی نسل جوان باشیم چون دنیا تشنه معارف دینی است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی اظهار داشت: ریشه اسلام‌هراسی که امروز تبلیغ می‌شود در تشنگی انسان‌ها به معارف دینی و وحشت غرب از اسلام است که با مخلوقاتی مانند داعش این اسلام‌هراسی را نشر می‌دهند.

وی افزود: خلق مخلوقاتی مانند داعش برای زشت جلوه دادن اسلام است، وظیفه روحانیت در این قضیه سنگین است و باید پاسخگوی نسل جوان خود و نسل‌های کشورهای دیگر باشد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ما باید در علم کلام و تفسیر معارفی را بیاوریم که پاسخگوی نسل جوان امروز باشد و البته به معنی این نیست که چیزی را از خود در آوریم.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی اظهار داشت: ما در مسئله تبلیغ مشکلاتی داریم، مثلاً کسی می‌آید و در منبر یک روایت را می‌خواند اما در واقع این روایت باید پالایش شود و به زبان القای مسائل دینی مجهز شود تا بتوان حقایق را به نسل جوان انتقال داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم روحانیت, انجام وظیفه عملی است که نظام بر عهده ما گذاشته و فقط از عهده روحانیون بر می‌آید که یک نمونه عملی آن فقهای شورای نگهبان هستند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی بیان کرد: هم‌اکنون وظیفه روحانیت این است که چهره فتنه را آشکار کند، تنها به سخنرانی اکتفا نکنند و باید از این نظام که خون‌ شهدا پای آن ریخته شده حمایت کرد.

وی تأکید کرد: حضرت امام(ره) در اول انقلاب تاکید کردند روحانیونی که از خود مطمئن هستند در منصب قضاوت ورود پیدا کنند, البته این مختص قضاوت نیست و روحانیت در همه عرصه‌های ممکن باید وارد شود.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: ما امروز وارث نظامی هستیم که از منظر قرآنی و اسلامی مانندی در جهان ندارد و کار امام(ره) این بود که نظامی را پایه‌ریزی کند که احکام الهی را در مقام عمل پیاده کند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید تلاش کرد در مقام تبلیغ قالب‌های جدیدی را بیاوریم که قابلیت نشر داشته باشد، اظهار داشت: در ایام طلبگی می‌دیدم روحانیون با قناعت زندگی و تحصیل می‌کنند و با چهره‌هایی ناب و ذهن‌هایی مانند الماس مسائل را می‌شکافتند.

رئیس قوه قضائیه گفت: همه آنچه را که گفتیم در یک مسیر معنی پیدا می‌کند و آن مسیر اخلاق است و متأسفانه هم‌اکنون شاهد این هستیم که عالم فاسد در کشورهای غربی زیاد است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: ما به عنوان روحانیونی که وظیفه‌مان سهم کتاب خدا و سنت پیامبر است باید به جهات معنوی خودمان نیز بپردازیم چون که دنیا محل گذر است و وارد دنیای دیگر می‌شویم  و باید این را باور کرد که یک مسیر بی‌نهایت و عوالم متعدد بعد از مرگ پیش روی ماست.

وی بیان کرد: در بُعد معنویت همه کارهای ما معنا پیدا می‌کند و غربی‌ها هم به دنبال این مسئله هستند که چگونه زندگی معنادار شود و اسلام این را می‌گوید که همه کارها در سایه معنویت معنادار می‌شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: بدانیم که لحظات زندگی می‌گذرد و زمانی که کتاب حق و صحیفه نفس را می‌گشایند، اعمال انسان ظاهر می‌شود.خداوند در اجابت را گشوده است و ما باید به استجابت دعا یقین داشته باشیم و امیدواریم که خداوند قلوب ما به معارف خود و اهل‌بیت منور کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • دانشگاهی تهران ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    خیلی لذت بردم از سخنان لاریجانی عزیز. ای کاش مسوولان کشورهای همسایه هم چنین بودند
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    امریکا زیادی قلدری میکنه
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    مداخله در امور داخلی ایران نتیجه دیپلماسی لبخند و تعامل با کدخداست .
  • ناشناس ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    درود بر آیت الله آملی لاریجانی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس