رئیس مجلس در پاسخ به تذکر و اخطار نادران گفت: هیأت رئیسه مجلس قسم خورده است که به آیین‌نامه طبق تشخیص خود عمل کند و به تشخیص شما عمل نمی‌کند.

به گزارش مشرق، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: هیات رئیسه مجلس به ماده 18 آیین‌نامه داخلی قسم خورده است که در اجرای آن بی‌طرف باشد. بنابراین لازم است که گوشش باز باشد و چشمش هم ببیند نه اینکه ما هزار دفعه بگوییم که تذکر و اخطار داریم.

وی با تاکید براینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس اخطار و تذکر مذاکرات عادی مجلس را قطع می‌کند و باید استماع شود افزود: متاسفانه برخی تذکرات و اخطارها استماع نمی‌شود.

نادران در بخش دیگری از صحبت خود اخطار خود را ناظر به بند 6 اصل سوم قانون اساسی درباره محو هر گونه استبداد، خودکامگی و انحصارطلبی عنوان کرد و گفت: این اول ناظر به رفتار روسای ماست؛ هیات رئیسه از اعضای مجلس رای می‌گیرد تا نمایندگان را مدیریت کند و اینطور نیست که اینجا سربازخانه باشد. و ما هرچه هیات رئیسه گفت مطاع باشیم و تذکرات دوستان را به ما نکنید.

وی ادامه داد: قبلا هم تذکر داده‌ام و الان نیز اعلام می‌کنم که در بندهای «ق» و «ل» تبصره بودجه خلاف برنامه پنجم عمل شده است.

این گزارش حاکی است؛ علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ گفت: وقتی می‌گوییم به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود یعنی می‌تواند انجام ندهد و این خلاف برنامه نیست.

وی افزود: در مورد دیکتاتوری اگر توهین به من مشکل را حل می‌کند بگویید اما ما در مجلس نشسته‌ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم. ما - هیات رئیسه- قسم خورده‌ایم که طبق آیین‌نامه به تشخیص خودمان عمل کنیم و به تشخیص شما عمل نمی‌کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس