کد خبر 389976
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: غایبان جام جهانی خودشان باید پاسخگوی مردم باشند.

به گزارش مشرق،  نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و مدیر تیم‌های کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون کشتی صبح امروز (دوشنبه) در خانه کشتی شماره یک برگزار شد و احد پازاج و علیرضا رضایی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

در این نشست احد پازاج با اعلام ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: سال پرکاری داشتیم و مسابقات متعددی را برگزار کردیم. ما بلافاصله پس از بازی‌های آسیایی تیم را برای حضور در جام جهانی آماده و 6 اردو را نیز برگزار کردیم. در نهایت نیز روز گذشته اعضای شورای فنی با توجه به اعلام کادر فنی ترکیبی را برای تیم ملی مشخص کردند و ما با این ترکیب در جام جهانی حضور خواهیم داشت.

وی افزود: ما دوست داشتیم از همه پتانسیل کشتی فرنگی استفاده کنیم اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد اما ما از جوانانی مثل گرایی، طاهری، بویری و صالحی‌زاده برای جام جهانی استفاده کردیم و این کشتی‌گیران نفراتی هستند که در آینده خلأ اوزان مختلف را پر خواهند کرد. ما عملکرد این نفرات را بررسی کردیم و در نهایت از آنها در جام جهانی استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان  در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه به چه دلیل از نفراتی مثل سوری، زیدوند، بهشتی و نعمت چگانی که در مسابقات اوپن و تختی نیز مقام آورده‌اند با وجود جوانی استفاده نکرده‌اید، خاطرنشان کرد: فدراسیون ساختاری را می‌گیرد و بر اساس آن عمل می‌کند و ما تمام کشتی‌گیران را براساس فرایند انتخاب می‌کنیم. به جز حاجی‌پور که از مسابقات اوپن انتخاب شد و وی نیز مجوز شورای فنی را داشت سایر نفرات براساس عملکردشان در جام تختی انتخاب شدند و سوری و زیدوند جزو فرایند نبودند و باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرند.

پازاج ادامه داد: ما دوست داشتیم از تمام پتانسیل‌مان استفاده کنیم و غایبان جام جهانی تا روز آخر در اردو بودند و انتظاری که ما از این بزرگان داشتیم این بود که قوی‌تر از گذشته حضور پیدا کنند. نوروزی و سوریان تا آخرین روز در اردو بودند و قرار بود در جام جهانی کشتی بگیرند اما در نهایت گفتند نمی‌توانند کشتی بگیرند. عبدولی هم در شرایطی که خودش اعلام کرده بود به اردو باز خواهد گشت، نیامد. قاسم رضایی نیز در تمرینات روز آخر اعلام کرد که مصدوم است و وی نیز جام جهانی را از دست داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما با این افراد بود و انتظاری هم که داشتیم این بود که آنها کشتی بگیرند تا از حیثیت ملی دفاع کنند اما در نهایت آنها نیامدند و به اعتقاد من این کار آنها زیبنده فدراسیون نبود و ما مجبور شدیم که نفرات جدیدی را انتخاب کنیم. غایبان باید خودشان پاسخگو باشند و فدراسیون و کادرفنی تا آخرین لحظه پیگیری‌ها را انجام داد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ما بر اساس فرایند عمل می‌کنیم و هیچ کشتی‌گیری بدون ضوابط انتخاب نمی‌شود و اگر انتخاب شود براساس برخی پارامترهاست و این نیست که کسی حتما اول شود، انتخاب نیز بشود البته به نظر من کمیته انضباطی نیز در خصوص غایبان جام جهانی ورود پیدا خواهد کرد. ما براساس فرایند و نتایجی که در جام تختی و جام جهانی به دست آمده برای مسابقات آسیایی نیز نفرات را انتخاب خواهیم کرد و کشتی‌گیرانی که در جام تختی کشتی نگرفتند، شانسی برای حضور در مسابقات آسیایی ندارند.

پازاج در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دلیل انتخاب یوسف اخباری با وجود اینکه هیچ عنوانی نیز نداشته است، چه بود، اظهار داشت: یوسف اخباری کشتی‌گیر وزن 75 کیلوگرم بود و در جام تختی در 80 کیلوگرم کشتی گرفت اما ما با توجه به خلأ موجود در این بخش توسط فرایند عمل کردیم و وی را انتخاب کردیم.

وی در خصوص اینکه آیا نفراتی مثل بیابانگرد که تاکنون چندین بار به خاطر تیم ایران حاضر به وزن کم کردن شده است در آینده با دیدی متفاوت به آنها نگاه خواهید کرد یا خیر، نیز خاطرنشان کرد: تلاش‌های بیابانگرد از دید کادر فنی پنهان نیست و برنامه‌ریزی که وی انجام داده برای المپیک است و قرار است وی در 66 کیلو کشتی بگیرد. بیابانگرد قطعا در انتخابی تیم ملی در وزن 66 کیلو کشتی خواهد گرفت تا به موفقیت برسد.

در ادامه این نشست علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون کشتی نیز اظهار داشت: ترکیب رنگی سالن مسابقات از سوی اتحادیه جهانی کشتی مشخص شده است و از این پس تمام مسابقات باید با رنگ سبز برگزار شود، البته تشک مسابقات نیز تغییراتی خواهد داشت که به زودی اعلام می‌شود. ما نیز بر اساس آن در جام جهانی پیش می‌رویم و در این مسابقات ورود برای عموم رایگان است و امیدواریم تماشاگران تیم کشتی را همراهی کنند تا باز هم جام قهرمانی در ایران بماند.

رضایی عنوان کرد: قطعا ما مدعی این موضوع نیستیم که کارمان بدون نقص است. در این مدت نیز مسابقات بسیار فشرده‌ای برگزار شد و مسئولان فدراسیون بیشتر از کشتی‌گیران خسته شده‌اند و این‌گونه نبوده است که کشتی‌گیران بخواهند از کشتی زده شوند.

مدیر تیم‌های کشتی آزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است که مسابقات اوپن بزرگترین تورنمنت جهان نبوده است، خاطرنشان کرد: مسابقات اوپن تهران به شکل استاندارد و روی سکو برگزار شد و اگر در این مسابقات تشک‌ها روی زمین پهن بود مشکلی برای ما پیش نمی‌آمد و کارمان نیز آسان‌تر بود، البته در سال 2004 و در آمریکا مسابقاتی بزرگ برگزار شد که این مسابقات روی زمین و با تعداد کمتری از کشتی‌گیران بود اما مسابقات ما روی 15 تشک برگزار می‌شد و اتحادیه جهانی کشتی نیز این مسابقات را تایید کرد.  این رکورد برای ایران ثبت شده است و مسابقات ما نمادین نبود و برای همه رده‌ها نتایجش تاثیرگذار است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    تو چی ؟ تو نباید پاسخگو باشی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس