مهدی کروبی همکاری کاملی با مأموران امنیتی داشت و بیشتر دوست داشت در منزل قیطریه تنها باشد و حتی تمایلی به حضور همسرش فاطمه کروبی در منزل نداشت.

گروه سیاسی مشرق - شامگاه 25 بهمن 1389، هنوز خیابان‌های مرکزی شهر تهران در التهاب بیانیه اغتشاش‌آفرین میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که مأموران امنیتی به منزل موسوی در خیابان پاستور و منزل مهدی کروبی در شمال تهران، آن‌ها را در حلقه محافظت خود قراردادند. یک روز بعد به تیم محافظان موسوی و کروبی ابلاغ می‌شود که مسؤولیت حفاظت را به مأموران امنیتی بسپارند.

در همین روز موسوی و کروبی در دو بیانیه جداگانه، به‌شدت به آنچه سرکوبی راهپیمایی 25 بهمن می‌خواندند، اعتراض کردند. همزمان شورای عالی امنیت ملی به ریاست محمود احمدی‌نژاد و با حضور حسن روحانی به‌اتفاق آرا تصویب می‌کنند که سران فتنه در منازل‌شان در حصر باشند و ارتباطات سیاسی آن‌ها قطع گردد.

چند روز بعد یک مقام قضایی که معاون دادستان تهران بود، به منزل موسوی مراجعه می‌کند و حکم قانونی مبنی بر حصر را به او ابلاغ می‌کند؛ همزمان این ابلاغ برای کروبی نیز اتفاق می‌افتد. این مقام قضایی به آن‌ها گفته بود که از وسایل ارتباطی مانند ماهواره، اینترنت و... نمی‌توانند استفاده کنند.

مأموران امنیتی که منزل میرحسین موسوی را بازرسی می‌کنند، با ده‌ها دستگاه گوشی همراه، تلفن ماهواره‌ای ثریا، سیم‌کارت‌های ویژه و لپ‌تاپ مواجه می‌شوند، با آنکه قرار بود میرحسین موسوی به دستگاه‌های ارتباطی دسترسی نداشته باشد، او یک رادیو برای خود نگه می‌دارد و درحالی‌که مأموران امنیتی اطلاع داشتند که او رادیو در اختیار دارد، از این مسئله می‌گذرند. این رادیو پیشرفته، موجب می‌شد که موسوی بتواند هر شب به رسانه‌های خارجی دسترسی داشته باشد و از اخبار و تحلیل‌های بی‌بی‌سی و صدای امریکا بهره‌مند گردد.

سرویس‌های اطلاعاتی دشمن بلافاصله پس از حصر خبر از دستگیری موسوی و کروبی و انتقال آن‌ها به زندان حشمتیه دادند و می‌خواستند هزینه بازداشت سران فتنه را به‌پای نظام بنویسند اما چند روز بعد خود سایت‌های رسمی کروبی و موسوی که در فرانسه اداره می‌شدند، اعتراف کردند که موسوی و کروبی در منازل مجلل‌شان هستند.

همچنین به موسوی و کروبی ابلاغ شد که نزدیکان آن‌ها اگر تمایل داشته باشند، می‌توانند با آن‌ها ملاقات کنند. همسر کروبی با تمایل خودش نزد مهدی کروبی می‌ماند و دختران موسوی در همان هفته به دیدار موسوی و رهنورد می‌روند.


دیدارها و سفرها

روزها بر موسوی و کروبی در منازل مجلل و بزرگ‌شان می‌گذشت. کروبی روزهای خوش‌تری داشت، دوستان قدیمی‌اش هر ازگاهی به او سر می‌زدند و گعده می‌کردند. آن‌ها به کروبی می‌گفتند که کوتاه بیاید و غائله را تمام کند. شیخ قدرت علیخانی هم‌بارها درخواست دیدار کروبی را داشت اما مأموران اطلاعاتی دیدار با کروبی را منوط به موافقت کتبی مهدی کروبی کرده بودند، چراکه می‌خواستند از اتهام "تواب‌سازی " دوری کنند، مهدی کروبی هم با ملاقات شیخ قدرت علیخانی موافقت نکرده بود.

اتهام "تواب‌سازی" پس از دیدار یک مقام میانی امنیتی با مهدی کروبی در برخی رسانه‌های غربی مطرح‌شده بود. این مقام امنیتی می‌گوید که پس از دیدار با کروبی تعجب کردم که شخصی با این درجه افکار و رفتار، چگونه سال‌ها در جمهوری اسلامی صاحب‌مقامات ارشد مانند ریاست مجلس بوده است.

عدم انسجام فکری و تحلیلی مهدی کروبی و مباحث پراکنده وی در مسائل مختلف موجب شد که اظهارات مهدی کروبی شبیه داستان حسینکرد شبستری شود. کروبی در این دیدار انتقادات بسیار تند و شدید به مواضع هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی داشت و به قول خودش از نامردی‌ها و نامهربانی‌های هاشمی و خاتمی به خود از سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به‌ویژه در سال‌های ماقبل حصر سخن می‌گفت.


کروبی مرتباً به استخر انقلاب می‌رفت، به‌گونه‌ای که در برخی هفته‌ها تا سه نوبت استخر برای حضور او قرق می‌شد. مأموران امنیتی کروبی را برای سفر به هر نقطه از ایران آزاد گذاشته بودند. کاشان، قم، کرج، چند سفر شمال تنها بخشی از سفرهای مهدی کروبی و محافظانش بود. او در قم به منزل خواهر مرحومش رفت و یکی از افراد فامیل کروبی به محافظان گفته بود که این برای اولین بار پس از انقلاب است که مهدی کروبی به منزل آن‌ها می‌رود.

بعضی سفرها البته برای کروبی تلخ می‌شد، هرجایی که مردم عادی او را می‌دیدند، با کنایه و گاهی" مرگ بر سران فتنه" از او پذیرایی می‌کردند، مانند ماجرایی که در رستورانی در کرج رخ داد و نزدیک بود به جاهای باریک کشیده شود.

مهدی کروبی همکاری کاملی با مأموران امنیتی داشت و بیشتر دوست داشت در منزل قیطریه تنها باشد و حتی تمایلی به حضور همسرش فاطمه کروبی در منزل نداشت .با وجود اصرار خانواده و عدم منع مأموران امنیتی برای حضور در منزل جماران، نزدیک یک سال طول کشید تا مهدی کروبی سرانجام تحت‌فشار خانواده و عوامل سیاسی بیرونی رضایتش را برای انتقال به منزل جماران اعلام کند.

در سوی دیگر اما میرحسین موسوی از ابتدای حصر تاکنون بیشتر وقتش را به نقاشی، مطالعه و گوش دادن به رادیوهای خارجی می‌گذراند. او در پاسخ به این مسئله که آزاد است که به هر نقطه از ایران که بخواهد سفر کند، اظهار داشت که ذاتاً گوشه‌گیر است و تمایلی به سفر ندارد و حتی در سال‌های قبل از حصر نیز این رویه را داشته و تعداد سفرهایش بسیار معدود بوده است؛ بااین‌حال یک‌بار موسوی در عید نوروز به همراه دخترانش به ویلای یکی از آشنایانش در شمال کشور سفرکرده بود.

موسوی تردد با ماشین‌های عادی در شهر برای حضور در منزل اقوام و آشنایان را نمی‌پذیرفت چرا که می‌دانست این‌گونه تردد موجب می‌شود تا افسانه‌سرایی‌هایی که پیرامون سختگیری‌ها در حصر وجود دارد، نقش بر آب شود.

هم‌اکنون نیز میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم به تلویزیون و روزنامه‌ها دسترسی دارند.


تمهیدات خاص

یکی از جالب‌ترین موارد که در دوره حصر میرحسین موسوی پیش‌آمده بود، جدال برای خرید نان تازه و انجام کارهای روزمره مانند مراجعه به بانک و ... بود ؛ موسوی از محافظان می‌خواست که هر سه وعده برای او نان تازه تهیه کنند که این مسئله با مخالفت آن‌ها روبه‌رو شد و به او گفته شد که می‌تواند خود شخصاً به نانوایی مراجعه کند.

موسوی پس از آنکه به او گفته شد خریدهای روزمره‌اش مانند خرید نان را باید خود یا همسرش انجام دهد و محافظان از انجام کارهای شخصی این خانواده معذورند، چند روزی اعتصاب کرد و سپس مجبور شد که بپذیرد یکی از نزدیکانش خریدهای منزل را انجام دهد؛ یا حضور زهرا رهنورد در بانک برای دریافت حقوقش که تصاویرش در رسانه‌ها منتشر شد.

میرحسن حبیبی موسوی، شوهر خواهر میرحسین موسوی که به‌صورت مرتب با او دیدار دارد، دراین‌باره می‌گوید: آن‌ها همچنان در خانه خودشان در حصر هستند و مایحتاج‌شان را هم خود ما تأمین می‌کنیم. خورد و خوراک، هیچ‌چیزی از طرف زندانبانان تأمین نمی‌شود و همه را خانواده تأمین می‌کند.

مأموران امنیتی از همان روز اول هرگونه رفت‌وآمد به منزل نزدیکان و دیدار با اقوام و آشنایان را بدون ارتباطات سیاسی بلامانع دانسته بودند؛ در این رابطه زهرا رهنورد بارها به دیدار پدر و مادرش رفت اما موسوی بیشتر مواقع تمایلی به همراهی رهنورد نداشت. همچنین بارها موسوی بر سر مزار پدرش در بهشت‌زهرا(س) رفت بدون آنکه محدودیت خاصی داشته باشد. دیدار و تماس تلفنی دختران موسوی با منزل خیابان پاستور هم در چهار سال گذشته به‌صورت دائم برقرار بوده اما این دیدارها و تماس‌ها دو ضابطه مهم داشته است، یکی اینکه پیام‌های سیاسی نباید رد وبدل شود، کما اینکه روز هفتم دی‌ماه 1393 موسوی روند بیانیه دادنش را به‌واسطه یکی از دخترانش از سر گرفته است؛ پیش‌ازاین هم موسوی به‌واسطه دخترانش انتخابات مجلس نهم را تحریم کرده بود، ثانیا باید این دیدارها با درخواست موسوی باشد، همچنان که موسوی در برخی مواقع تمایلی به دیدار یکی از دخترانش نداشت. این دختر موسوی ارتباط گسترده‌ای با اردشیر امیر ارجمند، به‌اصطلاح مشاور حقوقی میرحسین موسوی که وابسته به سرویس اطلاعاتی فرانسه و برادر یکی از عناصر اطلاعاتی سازمان منافقین است، داشت، البته دلایل دیگری ازجمله برخی روابط خانوادگی و ... نیز در این عدم تمایل مؤثر بود.

یکی دیگر از موارد خاص، مراقبت کامل پزشکی از موسوی و کروبی در دوران حصر است، به‌گونه‌ای که در این چند گوش‌به‌زنگ مرتب در حال کنترل‌های پزشکی و سلامت و چکاپ شدن بوده‌اند و به گفته یکی از آن‌ها، در سال‌های قبل از حصر آن‌ها از چنین امکانات پزشکی استفاده نکرده بودند.

هر پزشک معتمد خانواده آن‌ها در هر زمانی که اراده می‌کرد، می‌توانست به معاینه و طبابت موسوی و کروبی بپردازد و در این سال‌ها چند بار عمل‌های موضعی پزشکی توسط متخصص‌ترین پزشکان روی موسوی و کروبی صورت گرفته است.


رمز عبور


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 148
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 39
  • مهدی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    4 7
    سلام شورشی ها رو نباید اعدام کرد.باید فرستاد تو اردوگاه کار اجباری سنگ خورد کنند و تولید خاک کنن! چقدر رافت داره نظام اسلامی و حضرت امام خامنه ایی......
  • ناشناس ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    6 3
    خدای نکرده بهشون بد نگذره
  • ناشناس ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    6 7
    مرگ بر سران فتنه .
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    5 5
    حقشونه
  • وحید ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    8 3
    سلام میشه من هم به حصرشون بپیوندم؟؟!!؟؟؟ توروخدا یکی بیاد منو بگیره!!!! :)
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 4
    منم حصر کنید خوش میگذره انگار !!! اینا رو باید تو سیاه چال حبس کرد فتنه گرای برانداز وطن فروش
  • ناشناس ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 6
    بدبخت اون آدمهایی که گول اینهارو خوردن بیچاره های ساده چی به اینها شد؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 5
    هر بلایی سرشون بیارن هر بلایی بازم کمه دلمون خنک نمیشه اینطوری بهتره لااقل دم اخر عمری اخرین لذتهای دنیویشونم تکمیل میشه عذاب اخرت بیشتر وای به حالشون بعد مرگ با میلیونها لعن و نفرین مردم و خانواده شهدا و کشته های 88 به هر بخش از کاراشون فکر میکنم سرسام میگیرم همه جور گناه عظیم تو کاراشون هست..اونم در عرض یکی دوسال
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 4
    خدا شرشان راکم کند.
  • حسن توکلی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 4
    پس حسابی خوش میگذره دیگه ... کاشکی منم در حصر بودم!
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 4
    غاقبتشان در ان عالم را اگر ببینی والله حاضری می شود یک عمر در بدترین شرایط باشی
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 1
    اول اینکه خواهشا براشون تعیین تکلیف نکنید خود رهبری اینقدر عالم و دانا هستند که بدونن چی خوبه و چی بده. دوم اینکه از این خونه های مجلل خیلیا از مسولین دولت دارند. چیز عجیبی نیست. اگر بده برا همه بده.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 5
    منم ببرید حصر خانگی منم حصر میخوام خخخخخخخخخخ
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 2
    این افراد باید در مقابل اعمالشان قرار بگیرند. این گونه حصر تنها به اعتماد به نفس کاذب این آقایان که شاهد بودیم چه قدر زیاد است می افزاید. از همین امروز شروع بشه بهتره: تمام دارایی های آقای موسوی و کروبی مصادره بشه و پولش صرف درمان کودکان سرطانی بشه.
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 0
    میشه بگید پس چرا اسم این حالت رو حصر گذاشتن؟!؟!
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 2
    توی خونه نشستن 5 ساله دارن مفت میخورنو میخوابن بفرستینشون سر زمین کار کنن یا برن چوپونی اینا باید کار کنن تا تن لعش نشن
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 3
    اعدام باید گردند...
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    4 3
    برخورد ولایتمدارانه سخته یعنی نه یک قدم عقب و نه کی قدم جلو... پس لطفا پشت سر رهبری حرکت کنید حتی تو اظهار نظرها
  • ندا ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 0
    اين اراجيفو 4 نفر مثل مهدي باور ميكنن خودتم ميدوني دروغ ميگي
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    عجب حصری!!!!!!!
  • نسترن ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 1
    این دو بول و غائط بخوانید موسوی و کروبی مهدورالدم اند
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    5 1
    درود به میرحسین قهرمان
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 3
    والا از عجایب روزگار بزنی مملکت را نابود کنی بعد راست راست بگردی تازه ترو خشکت هم بکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • گنجی پور ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    در ایام فتنه فقط 830 قطع نخاع داشتیم .
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    بیاین منو هم حصرکنین توروخدا منم دلم حصرمیخواد
  • عادل ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    خانه مجلل و استخر و شمال و چکاب پزشکی مستمر و بخور و بخواب داشتن محافظ و ارتباط تلفنی و .... که حصر نشد ؟
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    کسی که میدونه گناه کبیره کرده و اعلام توبه از گذشته اش نمی کنه، معلومه مصداق بارز کفاری هست که در قرآن خدا فرموده بر قلبهایشان مهر زدیم. لعنت الله علی من عاداک یا علی
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    اقا منم بیایید ببرید چی کار کنم دستگیرم کنید؟ حصر خوانگی میخوام؟ . . . سیاسی هم نشدیم که چه خوب باشیم چه بد بهمون برسند خدایی این عدالته؟ باعث و بانی خسارات جانی و‌مالی شدن باید اینجوری بخورن و‌بریزن و‌بپاشن؟ اینا باید پشت میله های زندان باید باشند تازه اردوگاه کار اجباری توسیبری و غیره رو فاکتور بگیرید.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    یعنی که چی؟
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    من 4 ساله به یک سفر خارج وداخل شهر نرفتم ولی اینا در حصر هستند !! هزینه های سفر و کباب خوری و ... را از کجا میارن ؟
  • ایرج امیری ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    خدایا خودت به دادمان برس برای روحانی در حصر هم استخر و ...... قرق میکنند .
  • امیر ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    بابا حصر نگو بگو هتل 5 ستاره !!!
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    آقا عجب حصری!! ما هم که پشت گوشمون مخلملی مشرق آره؟
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    پسر کروبی و دختر موسوی اگه این متن را دروغ میدونن همین الان ردش کنن و گرنه دست از مظلوم نمایی بردارن. راستی تو منو غذاشون خاویار هم هست؟ حقوق ماهیانه که مامان زهره شخصا میره از بانک دریافت میکنه تو این گرونی کفاف خرجشون را میده؟
  • رضا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    مرگبر موسوي وكروبي.خدا هردورا لعنت كند.كم مانده بود اين مملكت را از بين ببرند.
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    این دو منافق رو باید بفرستن یه کار مفیدی برای جامعه کنند مثل خیاطی و نجاری و.. مفت میخورن و میخوابن
  • سام ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    لعنت بر فتنه گر
  • لای ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    اجازه میخوام از تریبون این سایت اعلام کنم پیش از اینکه بیانیه طوفانی خودم رو در دعوت ازادی خواهان و معترضان به نتایج انتخابات نودودو صادر کنم هرچه سریعتر من رو هم حصر کنن. استخر هم نداشت جهنم. قبوله. خلاصه از ما گفتن بود . فردا که این شبکه های اونوری دم به دم گوشی ما رو گرفتن نگین نگفت.
  • محمود ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    لعنت خدا فرشتگان جن انس بر کروبی
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    چون مشرق میه راسته .
  • علیرضا اهواز ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    بنده در همینجا اعلام میکنم آمادگی دارم خودمو جهت حصر به مسئولین ذی ربط تحویل بدم :)))))
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 2
    خدا را شکر که نمردم معنی حصر رو فهمیدم خیلی وقت بود درگیر معنی حصر بودم حالا نمیدونم گریه کنم یا خنده شما چی فکر می کنید
  • امیر تبریز اوغلی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 3
    این ظلم در حق مردمه. بی صبرانه منتظر محاکمه و اعدامشون هستیم
  • نگران ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    والله حصر آقایون هم فرق داره فکرکنم دراین مملکت هرچه خلافت بزرگتر باشه جرمت جذابتره مثل آقایون اختلاصگرو اینها که....
  • محمد ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    حالا اين ناگفته ها رو كى گفته؟!!!!
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 0
    زنده باد میر حسین صبور ما
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    میگم همه بیکاران را حصر کنید. ما حاضریم با این شرایط در حصر باشیم و بخوریم و بخوابیم
  • همایون ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    عجب حصری ! عجب قصری ! عجب حالی ! عجب هولی ! بابا ما هم حاضریم بریم حصر .
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    چقدر حصر خوب است . و من از همه چیزهای خوب خوشم می اید
  • رضا ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    خیلی باحال بودجیگر. یه پیشنهاد** لطف کنیداین قصه رو به گل آقا بدیدچاپ کنن.
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    خدا رهبر مهربان و رئوف ما را حفظ کند این نامردها لیاقت این همه محبت را ندارند خدا عذابشان را زیاد کند
  • احمد ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 0
    یاران دیروز امام
  • محمد ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    من نمی دانم ما در حصر هستیم یا انها حقوقشون که مرتب میرسه نان هم که سه وعده تازه میخواهند سفر به تمام کشور هم میرن محافض ودکتر شخصی هم که دارند این چنین حصری نصیب هرکسی نمیشه من که ارزوی هم چنین حصری را دارم
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 3
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر کروبی و موسوی
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 3
    فقط اعدام
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    باید گریست
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    اگر راست میگویدبزارید موسوی بیاد به انتخابان شرکت کند ببینید چقدررای داره
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    مرگ بر فتنه گر و دروغگو
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    خیلی ها ی دیگرم آب به آسیاب این فتنه ریختن ولی هیچ کس ازشون سخنی نميگه .
  • حسن ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 3
    خداییش چهار سال پیش اگه من این مطلب رو میخوندم کلی بهش میخندیدم و باورش نمیکردم. یکی از وبلاگ نویس های مخالف نظام بودم و تا حدودی هم معروف. وقتی منو گرفتند با ذهنیتی که از نیروهای امنیتی داشتم گفتم حتما به فجیع ترین وضع ممکن شکنجه میشم. اما به مقدسات قسم از گل نازکتر بهم نگفتند. من زندگی دوباره ام رو مدیون برخورد انسانی و اسلامی پرسنل زحمتکش اطلاعات میدونم. به جان تنها بچه ام قسم الان که این مطلب رو مینویسم نه کسی مجبورم کرده و نه تحت فشارم. آزاد آزادم. من ایمیلم رو میذارم تا هر کسی شک داشت باهام تماس بگیره.
  • میهن پرست ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 0
    شما نوشتینو چنتا بچه هم باور کردن!برین بابا با این دروغ پردازیا و عوام فریبیاتون... جمع کن مشرق نیوز!!!فعلا خوبا بدن و بدا خوب به قول شما!!!
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    4 0
    ماهم که باور کردیم تو هم راست میگی مشرق
  • علی رضا ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    من هم شارلی هستم ببخشید حصری هستم
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    حصر و اشد مجازات حقشونه
  • سیروس ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    پناه بر خدا از وسوسه نفس و وسوسه شیطان... خدایا ما را عاقبت بخیر کن نه عاقبت به شر... خدایا تا پاکمان نکرده ای خاکمان نکن...
  • احمدرضا ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    3 0
    این کعبه آمال که شما از حصر ساختید که بیشتر یک خودزنی است مشرق، شما برای مشروع جلوه دادن این اقدام غیر قانونی تلاشی بی فایده دارید. حتی اگر این گزارش را قبول کنیم که به هیچ عنوان قابل قبول نیست، باز هم از نادرستی آن چیزی کم نخواهد شد. یک چیز را بدانید، بعضی حرکت ها،برخی اشتباه ها و بعضی دروغ ها مثل غدهای چرکین می مانند، ممکن است 20 سال سرباز نکنند، اما اگر سرباز کنند، غیر قابل کنترل می شوند. لطف کن و منتشر کن و عزیزانی که پاسخ می دهند هم لطف کنند و بدون تعصب قضاوت کنند.
  • شمالی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    دستم بهش برسه خفش میکنم
  • نان و نمک ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 1
    نمی دونم چرا هر چه آنان هشدار دادند بر سر ملت و کشور آمد!!!!
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    بمیر
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    صحت این مطالب رو کی تایید میکنه؟ آیا مشرق تایید میکنه؟
  • رضا ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 0
    مشرق جان چی زدی که اینقد پرت و پلا میگی؟
  • ندا ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 0
    چرا نميذاريد اين صحبتها را ما از زبون خودشون بشنويم...لطفا دروغ كافي
  • بنده خدا ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    اگر کسی به مملکت خیانت کرد باید از او پذیرایی کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 2
    خواهش میکنم منبع این اخبار را بدهید تا به سان پتکی محکم بر سر فتنه گران و ساده لوحان بکوبیم و فضاسازی ها و مظلوم نمایی ها رو خنثی کنیم.
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    کدام حرف های شما را قبول کنیم. غرب زده اند. فتنه گرند. بی دین اند. نادان و جاهلند حکمشان اعدام است و... .و... و نظام لطف کرده در حصر گذاشته و اعدامشان نکرده و الان هم می گویید این ها را به گردش و تفریح می برید. و .....
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    2 0
    مشرق جان بیخیال. نترکون ما رو از خنده :)
  • هادی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    بایدیارانه شون روحذف کنیدتاازگشنگی بمیرن
  • حسین ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 2
    سلام به مردم صابر انقلابی پیرو فرمایشات حضرت آقا تا حالا حزب ا لله کوتاه امده این دو یزید زمان را واگذار به خدای یگتا مینماییم شرشان به خودشان وعواملشان برگردد انشاا لله
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ببخشیدا بنده سالهاست رنگ سفر ندیده ام آخرین بار که به شمال رفتم 20 سال قبل بود باورتان میشود؟ چقدر دلم برای دریا تنگ شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    این خائنان توی هرکشوری بودند همان وقت به درک فرستاده می شدند و تا حالا هفت کفن حروم کرده بودند !
  • ناشناس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    قهرمان !!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.
  • ناشناس ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    مرگ بر فتنه گر .
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    1 0
    دقت کردین همه ی نظرایی که ثبت شدن در تأیید این مطلبه. اگه این حرفا راستم باشه توجیه گر حصر و ادامه این روند نیستش و باید محاکمه بشن.
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    لطفا وقتی دندان پزشکشان نزد آنها میرود به من هم بگویید آخه 8 سال است نتوانستم دندان پزشک بروم دندانهایم داغون شده! میشه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    الهی آمین
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    یه ذره آفتاب به کله شان بخوره بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • ناشناس ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    1 1
    برای شما متاسفم که تهمت دروغ تقلب را باور کردید و فریب سران فتنه را خوردید اما این حقایق را باور نمیکنی !
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    لعنت بر انها
  • ناشناس ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    تو اگر باور نمیکنی خیلی ساده لوحی که فریب فتنه گران را خوردی !
  • ناشناس ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 3
    لعن علی عدوک یا حسین ؛ خاتمی و کروبی و میرحسین
  • مهدی ص ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    فکر نکنم کروبی درسال های قبل حصر استخر رفته باشه! حداقل پولشم از خودشون بگیرید
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    تو که اینجوری حرف میزنی واقعا دختری؟؟؟؟؟؟؟ هه................ مزخرف!!!!!!!!!!!!!
  • الهام ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ایییییییییییییییییییی
  • الهام ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ایش عقل ندارید راحتید
  • الهام ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    حصر خر است :دی
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • الهام ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    قانونی و شرعیش اعدامه چون حق چندین نفر گردنشونه چون پای جون یه سری ادم در میون بود
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • الهام ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    خیلی نگرانشونه یکی اب قند بده بهش
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    اینکه نامردیه زندگیشون از ما که هیچ جرمی مرتکب نشدیم بهتره
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    این حصره یا قصره. مسخره بازیه؟
  • ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    منفی دادم چون اعدام حقشونه... نه حصر (ببخشید قصر!!!)
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    منظورت اینه که باید اسم این حالت رو قصر می ذاشتن؟؟
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    عجب قصری!!!!
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    قهرمان جنایتکارها!
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    هیچ چی، دعا کن توبه کنن. وگرنه وضعشون خرابه...
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    خوشت می آید؟
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    1 0
    پ ن پ ما می خواهیم مشرق رو بذاریم زمین نوشته شما رو باور کنیم؟!!! زهی خیال باطل!
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    نه تو راست می گی!
  • ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    شوخیش هم خوب نیست!
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    شوما به چندتا دروغگو که کشور رو می خواستن به فنا بدن اعتماد می کنی؟؟؟
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    فکر کنم یارانه نمی گیرن...
  • مملی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    عجب امکاناتی!! تازه اسمش را هم گذاشتید حصر!
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    فیلمها و عکسهای ادعایی تونم بذارین لطفا
  • خوش نظر ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ننگ بر کروبی و میرحسین موسوی. این دو ساده لوح بازیچه ...بودند. اما رسم ادب را فراموش نکینم
  • مهدی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    یک آدم جاهل یک حرفی میزنه، بعضی دوستان هم باور می کنند! حالا خوبه خود سپاه تکذیب کرده
  • قاسمی حسن ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    بله همه چیز سر جای خودش. کسی که مردم رو و کشور را به آشوب میکشه گرچه خودش هم راس نبوده و از جای دیگری آب میخورده اما حداقل باید بره تو حصر
  • شیطان ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    خشم من برای مشرق بس است
  • مهدی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگری هم نپسند.. دوست داری مادر یا خواهر یا همسر شما را هم اینطور توصیف کنن؟!! والله اعلم
  • مهدی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    تا چی فتنه و کی فتنه گر باشه!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    نه عزیزم شماها خودتونم میدونین که دروغ نیست که اگه بود هزار برابر بدترش میکردین و تو رسانه هاتون به خورد مخاطبای نادونتون میدادین
  • مهدی 90085 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    من هم اخلالگر بودم میشه برم حصر
  • سیستانی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    درهمین چندخط خبر،دنیایی حرف نهفته است!شرایط نگهداری این اقایان برای نظام خیلی هزینه دارد!تصورکنیدحال ان مامورامنیتی راکه مجبوراست ازکسی مراقبت کندکه وکیل مدافعش درلندن بسرمیبرد!مطمین هستم ازلحظه لحظه زندگی بی دردسرورویایی اقایان فیلم وعکس تهیه شده وبه موقع به نمایش گذارده خواهدشد!گاهی باخودفکرمیکنم،سران فتنه بهترین دوران عمرشان رامیگذرانند!اگرقراربودبازنشسته شوند،هرگزچنین خدم وحشمی نداشتندودرسال کسی به سراغ انهانمیرفت!تغاری بشکند،ماستی بریزد!درلندن کاسه لیسان ماست لیس بزنند!!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است. امام خمینی(ره)
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    به اندازه کافی حرفهاشونو شنیدیم. ضمنا انتظار نداشته باش این دو نفر بیان به شما بگن ماست ما ترشه. عقل هم خوب چیزیه والله.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    نه قربان. بی بی سی و صدای آمریکا تایید کنند خوبه؟ این دو نفر تو روز روشن جلو ملت خالی میبستند. حالا که توی حصر هستند هر روز یه مظلوم نمایی دارند. بدبخت اونهایی که با طناب پوسیده این دو نفر خسر الدنیا و الاخره شدند
  • مرگ بر فتنه گر ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اگه ما بودیم بدون محاکمه سنگ سارمون میکردن.
  • ریاستی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    حالا موسوی یک چند تا رای داشت من موندم این بیر عاقبت به شر حرف حسابش چیه
  • چپ دست ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    به نام خدا باسلام واحترام فقط تاسف مي خورم براي شما وخوانندگاني كه چنين پيام هاي فرستادندچه چاپ نماييد چه نه جهت ثبت درتاريخ مطالبي عرض مي گردد1-اگرخيلي تمايل داريد درحصرباشيد خرجي ندارد2-بصيرت راواقعا تمام وكمال درك كرده ايد اي قوم..3-اگرناراحت نمي شويدشناسنامه سياستان راروكنيدتاازخدمات شما اطلاع پيدانماييم.4-اين اطلاعات راازكجاآورديدازذهن بيمارتان5-...
  • آسمان ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    حقوقهای مادام العمر نخست وزیری و نمایندگی مجلس و پولهای شهرام جزایری و ... و... و... و...
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    کویتی کویت تر از کویت در کویت
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    خاویار جزو اقلام کوچیکشه
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    صحرای سیبری فقط و چهارتا مامور کا گ ب
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    نان را خوردند و نمک و نمکدان را باهم شکوندند و در اخر جفتکی هم پراندند
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    رایش بخوره تو سر تو و سر خودش
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    گوش مخملی تو باور کنی یا باور نکنی فرقی نداره زمان رسول الله صلوات الله علیه و آله هم امثال شماها وحی خدا را باور نمیکردند بعضی از تبار شما یاسین در گوششان خوانده شود هم حتی سر نمیجنبانند
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 1
    بدان که هرچه امام رحمت الله علیه هشدار داد بر سرمان آمد
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    تو نمیفهمی پس توی افکار و اوهام خودت باش
  • فرشید ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 1
    پس اینا کی اعدام میشن ملت یه نفسی بکشه؟
  • محمد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 0
    پایگاههای نظر سنجی امریکا قبل از انتخابات گفتن این دوتا رای نمی یارن متاسفانه خیلیها نمی دونن نمخوام از احمدی نزاد حمایت کنم ولی فتنه گرا درمقابل حرف خارجیها بهتر ساکت میشن لطفا منتشر کید
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    1 1
    من چکار کنم حصرم می کنن؟؟؟؟؟؟ منم حصر میخام
  • شعبان ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 0
    حالا شما خودشو ناراحت نکن
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 1
    صبر بر خوشی!!
  • محمدقاسم ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 1
    عاقبت مردودی در بزنگاههای سخت . ؟ عاقبت فتنه گری / عاقبت دل سپردن به هوای نفس و توهم قدرت و دوستان ناباب و ؟ عاقبت پیش در پالان ..... تپاندن ؟ عاقبتی شبیه طلحه و زبیر در برابر علی زمان و وجدانه های بیدار !!! عاقبت مال حرامخوردن ؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    1 1
    باعث این گرونیا وتحریم که بعضی ازمردم دارن به سختی زنگیشون رو میگذرونن همینا هستن که باعث سو استفاده امریکا شد.خدا اخر عاقبت اینارو بخیر کنه
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 2
    سلام ایکاش ماجوگیر و اسگل نبودیم
  • چه فرق می کنه ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 2
    خداانتقام ماراازشون بگیره مرگ بر منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس