مدیرمسئول کیهان گفت: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

مراقب نارنجک‌های دودزای مهدی هاشمی باشیم/ روحانی موافق رفع حصر نیستبه گزارش مشرق، حسین شریعتمداری شب گذشته در مراسم جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد ‌پس از سخنرانی در ادامه به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

نخستین سئوال در مورد دلیل عدم بیان جزئیات توافق هسته‌ای بود و همچنین سوالاتی در مورد استیضاح وزرا و امکان توافق صورت گرفت.

شریعتمداری در پاسخ خاطرنشان کرد: معتقدیم مذاکرات باید منتشر شود، برای اینکه دست ما از نظر فنی و حقوقی پر است و مبنای قانونی مذاکرات، هم همین مباحث هستند و پرونده ما بر اساس یک تصمیم سیاسی به شورای امنیت برده شد.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات را منتشر کنیم، در معرض دید همه دنیا قرار می‌گیرد و آنها نمی‌توانند در این زمینه دروغگویی کنند و من فکر می‌کنم به همین دلیل است که آمریکایی‌ها به شدت مخالف انتشار توافقنامه هستند ولی جالب اینجاست که رسانه‌های خارجی به راحتی متن آن را منتشر می‌کنند.

مدیرمسئول موسسه کیهان با بیان اینکه مقام ارشد مذاکره کننده آمریکا قبل و بعد از مذاکرات به رژیم صهیونیستی می‌رود و می‌گوید برای توضیح می‌روم گفت: اگر متن مذاکرات را ما منتشر کنیم جهانیان حق را در می‌یابند.

وی تاکید کرد: به دو دلیل مذاکرات را ادامه باید بدهیم چون دست ما از نظر فنی و حقوقی پر است و دیگر اینکه یک تصور غلط را بشکنیم؛ برخی مسئولان این دیدگاه را داشتند که می‌توانیم به راحتی با آمریکا کنار بیاییم زیرا این کشور قابل اعتماد است و دیدگاه مخالف هم وجود داشت؛ امروز همان افراد به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و این را می‌توان در تفاوت میان گفتار دولت قبل و بعد از مذاکرات مشاهده کرد، رهبر معظم انقلاب تدبیری بسیار حکیمانه داشتند و همان ابتدا فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی بروید و مذاکره کنید.

شریعتمداری افزود: در یک مقطع زمانی تمام دولت به وزارت امور خارجه تبدیل شد و دستور کار وزارت خارجه نیز ارتباط با آمریکا بود، یکی از مزایای این مذاکرات این بود که همگان حتی دیرباوران دریافتند آمریکا قابل اعتماد نیست.

مدیرمسئول موسسه کیهان با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده به فرموده رهبری، فرزندان انقلاب هستند و بحث خیانت وجود ندارد گفت: البته می‌توان سر فرزند انقلاب را گاهی اوقات کلاه گذاشت؛ در مجموع استیضاح یا ضربه به تیم مذاکره کننده که در خط مقدم قرار دارد به صلاح نیست.

وی افزود: قطعا کسانی به دنبال تسخیر مجلس هستند؛ برخی فقط سلایق متفاوت دارند که این امر ایرادی ندارد ولی بعضی هم ممکن است جاده صاف کن برای کسانی باشند که فقط مشکل اختلاف سلیقه ندارند و در سوابق خودشان نشان داده‌اند که انسان‌های مورد اعتمادی نیستند.

شریعتمداری با بیان اینکه اینجا باز هم جنگ تابلوها پیش کشیده می‌شود گفت: یکی از راه حل‌ها این است که تابلوها و شناسنامه‌ها با هم تطبیق داده شوند.

مدیرمسئول موسسه کیهان با اشاره به شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی گروه‌های مختلف عنوان کرد: بعدا معلوم می‌شود برخی از این افراد خود مفسد اقتصادی هستند، شاید این امر برای آن باشد که کم کاری و عمل نکردن به وعده‌های داده شده با این عنوان پوشیده شود؛ راهکار این است که فریب جوسازی‌ها را نخوریم و دائما مطالبات اصلی مطرح شود و ارزیابی شود که این مطالبات تا چه میزان محقق شده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران اصلاحات می‌گفتند ما می‌خواستیم برای مسائل اقتصادی مردم کاری انجام دهیم ولی نگذاشتند یا اینکه هر 9 روز با یک بحران روبه‌رو بودم؛ ابتدا باید پرسید چه می‌خواستید بکنید که نگذاشتند؟

شریعتمداری با بیان اینکه کسانی سعی می‌کنند هر نوع نقدی را به حساب مخالفت بگذارند گفت: سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به این افراد تیتر می‌کنند که حمله شدید فلانی به فلان افراد در حالیکه اینطور نیست، برخوردها را هم که دیده‌ایم.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: برداشت من این است که بعضی‌ها ممکن است مسئله هسته‌ای را تا انتخابات ادامه دهند و خرجش کنند، اینطور که بگویند اگر وعده‌ای داده‌ایم از راه توافق هسته‌ای در حال حل آنها هستیم؛ باید گفت اگر قرار است همه تحریم‌ها لغو نشوند هیچ توافقی به درد نمی‌خورد و این نخستین خواسته است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد نیاز خود را به عنوان امتیاز به ما بفروشد؛ زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که چند نفر از اعضای اتاق فکر اروپا وارد ایران شده‌اند و گفته می‌شود قرار است اروپایی‌ها در پارس جنوبی و دیگر مناطق ما سرمایه‌گذاری کنند ولی سوال اینجاست که مگر اروپا خرید گاز از ایران را تحریم نکرده بود؟ چرا حال به دنبال خرید است و در جواب باید گفت چون نیاز دارد؛ اگر بگویند یکی از امتیازات در توافق، برداشتن تحریم‌های گاز است این دروغ خواهد بود زیرا این امتیاز ما بوده نه آنها که بخواهند به ما بدهند.

شریعتمداری در مورد سوالی مبنی بر احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات بعدی گفت: بعید می‌دانیم چنین اتفاقی رخ دهد هرچند شاید فعالیت‌هایی وجود داشته باشد؛ نکته اساسی این است که همواره باید افراد را با حق سنجید نه اینکه حق را با اشخاص بسنجیم زیرا گرفتار یک تسلسل خواهیم شد.

سوال دیگری که از مدیرمسئول موسسه کیهان شد در مورد دلیل سکوت در پرونده مهدی هاشمی بود و او هم عنوان کرد: مراقب نارنجک‌های دودزا باشیم، این بمب‌ها برای پرت شدن حواس‌ها از موضوع اصلی است؛ نقطه اصلی را نباید هیچگاه فراموش کرد، حاشیه‌سازی یکی از کارهایی است که این روزها با شدت دنبال می‌شود.

شریعتمداری افزود: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

مدیر مسئول موسسه کیهان با بیان اینکه نظام اسلامی اهل برخورد با فساد است گفت: وقتی دادگاه این شخص تشکیل می‌شد، اصرار او این بود که دادگاه علنی نباشد و بعد مدام مصاحبه می‌کردند که ما گفته‌ایم دادگاه باید علنی باشد.

وی اظها‌ر داشت‌: اتهاماتی مبنی بر جلسه با یکی از ضد انقلابیون و همچنین پیشنهاد به خزانه‌داری آمریکا مطرح شده اما آنچه هست اینکه امیدواریم مسئله دقیقا پیگیری و برای مردم هم توضیح داده شود؛ موافق این هستیم که کیفرخواست کاملا برای مردم منتشر شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    باید مراقب نارنجک پرانی های احمدی نزاد باشیم
  • ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    رفع حصر سران فتنه آرزویی که هرگز محقق نخواهد شد و اصلاح طلبان بدانند که مردم رشید ایران هرگز خیانت سران فتنه را فراموش نخواهند کرد.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    منتظر حکم انقلابی دادگاه هستیم ضمنا از دولت می خواهیم در مذاکرات فقط به فکر منافع خود نباشد
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    تیم مذاکره‌کننده به فرموده رهبری، فرزندان انقلاب هستند و بحث خیانت وجود ندارد.. بالاخره فهمیدی!!!
  • ناشناس ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    حاج حسین مچکریممممم.
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    لایک
  • سپهرساتوربه دست دربه دربه دنبال خاتمی ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    به خود میبالم که خداوند توفیق آشنایی با حسین شریعتمداری را به من افاضه فرمود و سرمقاله های اورا در روزنامه وزین کیهان هماره میخوانم و دنبال میکنم شریعتمداری سمبل شرافت سمبل فروسیت و مردانگی و سمبل بصیرت است و خداوند اورا از شر اشرار حفظ کند و لطفش و عنایتش و رحمتش را پیوسته شامل حالش بکند
  • امیر پاشا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    دوست داریم داش حسین
  • علی اصغر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    باز هم مثل همیشه عاااااااااااااااااااااااالی بود. خدا حفظت کنه حاج حسین/
  • حسن ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    حاج حسین صدای در گلو مانده من است دوستت دارم و امیدوارم همیشه سالم باشید
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    درود بر حاجی حسین سردار قلم
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    چه ربطی داره؟!!!
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد بهتر است یک تیم قوی درست کند و به میدان بیاید
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    از اسمی که برا خودت گذاشتی معلومه چکاره ای و چقد منطق داری، دقیقا این اسم مناسب امثال شما با افکار پوسیده ی و متحجرانه است.
  • F B I ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    کباب بخورید... با ما دوست شوید تا کباب بخورید....
  • سیستانی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اتفاقی که دردوره قبل ازانتخابات ریاست جمهوری افتاد،هجمه سنگین وحساب شده برخی ازاقایان برای ایجادرابطه باامریکا بود!فضراچنان تعریف کردندکه گویی هیچ راهی جز نشست ومذاکره باامریکاوجودنداردوتمام راههای فرارازبحرانهای ساختگی رامنوط به همین مذاکره باکدخدامی دانستند!حضرت اقاصادقانه به همه اعلام فرمودندکه بامذاکره مخالفتی ندارنداماخوشبین هم نیستند!واقعاانچه امروز مشاهده میشود،چیزی جزتحلیل ونظرحضرت اقادران مشاهده میشود؟به نظرمیزسدکه بامذاکراتی که درجریان است،راه برداشتن کینه وعنادغرب علیه ملت ایران بازمیشود!اماواقعاچنین اتفاقی افتاده است؟خیلی دوست دارم امریکا به بطلان کینه سی وچندساله بی دلیل علیه انقلاب اسلامی پی ببردودست ازعنادبرداردولی ایا روندمذاکرات توانسته است ازحجم تبلیغات منفی علیه ایران بکاهد؟تحریمهای ظالمانه رابرداشته اند؟و....هرروزکه ازتاریخ مذاکرات میگذرد،بیشتربه عمق حرف وسخن حضرت اقاپی میبریم وامیدواریم کسانی که فکرمیکردند بانشستن بردورمیز مذاکره همه دشمنی هایکباره کنارگذاشته میشود،متوجه شده باشندکه امریکا به کمترازتسلیم شدن بی قیدوشرط ایران ،رضایت نمیدهندوان هم غیرممکن است!
  • albert ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    لعنت بر موسوی لجباز و کروبی ساده لوح که هردو ابزار دست هزار دستان بودند
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    ببین شما کی هستین که آشنایی با شریعتمداری رو توفیق میدونین متاسفم براتون
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    از اول انقلاب کدوم اقازاده کاراش رو بررسی کردن؟محاکمه پیشکش....
  • علی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    هم عقیده هستم با شما. خدا در سال 88 آبروی فتنه گران واقعی رو که در برابر رای مردم تمکین نکردند برد و اونها رو رسوا نمود.
  • جوادي ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    تكبير
  • جوادي ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    پيشنهاد ميكنم عضو گروه داعش شوي با اين ساطور بهت مياد اون وقت ميشي تندروي شيعه
  • جوادي ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خداييش بايد به گفتار رهبر منفي داد در عجبم از رفتارشما كيهاني ها!!!!!!!!
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    دوای درد این دوتا مفلوک فقط و فقط ... توبه
  • رحمن ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    انتخابات نزدیک است پیشنهاد می کنم اسامی کاندیدا ها با عکس چهره اشان همراه باشد تا دقیقا بدانیم به کی داریم رای می دهیم و کسی با نام و یا نشان پشت سر کسی پنهان نشود.مردم افراد را با چهره هایشان می شناسند و باید چهره با نام با هم باشد
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    هرگز هرگز
  • مرتضی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ای ول سردار قلم ،یاور رهبر
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    هیچ منتقدی مدعی خیانت تیم مذاکره کننده نبوده و نیست انتقادات بر سر جگونگی مذاکرات و میزان نرمشها و نتیجتا طمعکار کردن دشمن است و اینکه برای پیشگیری از خطای استراتژیک در مذاکرات از خرد جمعی سود بردن و با مردم رو راست بودن به همان اندازه که طرف مذاکره با کودک کشها و قاتلین دانشمندان هسته ای ما رو راست است.
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عجب.. و هزار عجب
  • سیدساداتی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حکم قطعی مهدی هاشمی سه بار اعدام می باشد چرا تاخیر و تاکی تاخیر . ویلاهای انگلیس و پاساژ دو هکتاری درانگلیس با پول چه کسی ؟ پول پدر یا بیت المال ؟ درقضیه فتنه در داخل وخارج چه کسی نقش اصلی راداشت ؟
  • احمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    یکی هم باید مراقب این شریعتمداری باشه
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ما پیشنهلاد می کنیم روزنامه کیهان اسناد مزبوط به مذاکرات هسته ای که رسانه های خارجی منتشر می کنند با زبان اصلی و ترجمه آن جهت اطلاع مردم منتشر کنند این که اسناد محرمانه نیست یا آنها راست می گویند و طرف مقابل مجبور به تکذیب آنهاست یا دروغ می گیوند اما در این وسط اطلاعاتی هست که توسط پژوهشگران قابل تحلیل است نگذارید این ملت بی خبر بماند دست دشمن را رو کنید و کسانی که در داخل نیز پز می دهند آنها را وادار کنید تا از خود دفاع کنند تا مسئله هسته ای بهتر برای مردم روشن شود رژیم صهیونیستی باید تمام متن مذاکرات را بداند اما نمایند ه ملت نا محرم است واقا که
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ما پیشنهلاد می کنیم روزنامه کیهان اسناد مزبوط به مذاکرات هسته ای که رسانه های خارجی منتشر می کنند با زبان اصلی و ترجمه آن جهت اطلاع مردم منتشر کنند این که اسناد محرمانه نیست یا آنها راست می گویند و طرف مقابل مجبور به تکذیب آنهاست یا دروغ می گیوند اما در این وسط اطلاعاتی هست که توسط پژوهشگران قابل تحلیل است نگذارید این ملت بی خبر بماند دست دشمن را رو کنید و کسانی که در داخل نیز پز می دهند آنها را وادار کنید تا از خود دفاع کنند تا مسئله هسته ای بهتر برای مردم روشن شود رژیم صهیونیستی باید تمام متن مذاکرات را بداند اما نمایند ه ملت نا محرم است واقا که
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    لعنت به شریعتمداری
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    در همین حد که یه عدی منافق و طرفدار فتنه رو عصبانی کردی دمت گرم...هر وقت دیدیش بگو منم بیام.
  • سیدحمیدرضا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    خداوند منان یه پولی به من بده یه عقلی به
  • حسین ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اقای شریعتمداری شما که برای همه چیز اظهار نظر میکنید جرا درباره اقایه رحیمی سکوت کرده اید نباید شما دیگر مصلحت اندیش باشید باطل که دیگر همیشه باطل است شما چرا....
  • مهدی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    لعنت به خودت درود بر آقای شریتمداری حق گو
  • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری .
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    سپهر جان کارت درسته
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    بیش باد
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    فقط اعدام
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    به بالاخره فهمیدی ات منفی دادیم نه کلام رهبری چون شریعتمداری همیشه انتقاد کرده توهین نکرده خائن نگفته به تیم مذاکره کننده
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    منظور حاج حسین چیز دیگه ایه افرادی با تابلوی اصولگرایی میان اما اصول گرا نیستن با تابلوی خط امام و رهبری میان اما در اصل تو یه خط دیگه ای هستن
  • سید آنتی هاشمی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    عزیزان ،دادگاه مهدی هاشمی درباره فساد اقتصادی ورانت خواری است والا در بحث اقدامات علیه امنیت ملی کشور و قضیه ی فتنه حکمشان معلوم است.اینها قصد دارند با به تاخیر انداختن اجرای حکم در باره ی این آقازاده ی فاسد،براش زنده بودن رو بخرند که ملت بهشون اجازه نمیدن.
  • سعید ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    منم منفی دادم ولی نه به گفتار رهبری بلکه به استفاده ی باطل از این گفتار حق منفی دادم
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    واقعا عاشق صحبت های آقای شریعتمداری ام. یکی از طرفدارای ویژه شم.
  • علی ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام بر حاج حسین
  • حمید ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دوست من کمی سوادت رو بالا ببر ....از ایشون در باره سکوت مدعیان مبارزه با فساد در پرونده صد خرواری مهدی هاشمی پرسیدند و ایشون جواب دادند...در مورد پرونده رحیمی باید از هاشمی و خاتمی بپرسید که این اتهامات در زمان انها اتفاق افتاده و اصولگرایان از ایشون شکایت کردند و به دادگاه کشوندنش....پرونده مهدی هاشمی رو با رحیمی مقایسه کردن مضحک و خنده داره خودتون هم میدونید پس ما رو نخندونید................
  • شهاب ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    ربطش اینه که از سایه اش هم میترسند...چون محبوبیتش بر این دولت سایه انداخته و بس....
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    از شریعتمداری هم میترسید ...بابا شما دیگه کی هستید....فقط داره نقد میکنه بزدلان
  • شهاب ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    بدجوری داره میسوزه طفلکی...در برابر منطق حرف شما همینه...
  • رها ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    مرد شجاع و با بصیرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس