تاکنون حداقل 42 همایش درباره اقتصاد مقاومتی برگزار شده و برگزاری این همایش ها تا پایان سال ادامه دارد. در لایحه بودجه سال 94، دولت 204میلیارد تومان فقط برای برگزاری و شرکت در همایش توسط دستگاه های دولتی پیش بینی کرده است.

همایش های اقتصاد مقاومتی در سال 93 چه معجزه هایی داشت؟+جدول
گروه اقتصادی مشرق- نتیجه یک بررسی نشان می دهد پس از تهران، بیشترین همایش در موضوع اقتصاد مقاومتی در استان خراسان رضوی برگزار شده است و قرار است در سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی نیز چندین همایش ریز و درشت دیگر در کشور برگزار شود.

 با توجه به تجربیات گذشته در اجرای ناقص یا تعلل در اجرای موضوعات مورد تاکید مسئولان نظام، نظیر سیاست‌های کلی اصل44 و مبارزه با فساد و برخورد همایشی با این مفاهیم، با برگزاری همایشهای متعدد در موضوع اقتصاد مقاومتی، بیم آن می رود تا این مفهوم مهم و حساس در پیشگیری از تاثیر تحریم نیز، با برخورد شعاری و همایشی روبرو شود.

هفدهم آذر ماه بود، که مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری همایشی، مرقومه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

 "نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید."

بر اساس این گزارش در لایحه بودجه سال 94، دولت 204میلیارد تومان فقط برای برگزاری و شرکت در همایش توسط دستگاه های دولتی پیش بینی کرده و این مبلغ سوای هزینه هایی است که دستگاه های اجرایی از محل بودجه های دراختیار برای برگزاری همایش هزینه می کنند.

جدول زیر، فهرست برخی همایش‌های برگزارشده یا در آستانه برگزاری درباره اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد. برخی از این همایش‌ها مربوط به بسیج سازندگی است که برای هماهنگی طرح های این نهاد برای توسعه کشاورزی و تولید غذا در سراسر کشور در حال اجراست، اما سایر همایش‌ها معمولا با سخنرانی و ارائه مقاله برگزار شده یا می شود، که خروجی این همایش ها تا به امروز که یازده ماه از سال گذشته و حدود یکسال هم از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد، نتیجه ای جز افزایش واردات کالاها و خودروهای لوکس، ادامه رکود در بیشتر کارگاه‌ها و شهرک های صنعتی، افزایش واردات از چین و هند، افزایش نرخ بیکاری و .......نداشته و امیدواریم در ادامه، برگزاری این همایش ها دستاوردهای و معجزه هایی برای اقتصاد کشور بدنبال داشته باشد.

همایش گرایی در برخورد با اقتصادمقاومتی+ جدول
همایش گرایی در برخورد با اقتصادمقاومتی+ جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • تولیدکننده بینوا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    این برخوردهای همایشی - نمایشی با موضوع اقتصاد مقاومتی باعث تاسفه... مسئولان اگر یک ذره احساس مسئولیت داشته باشند باید همه همایشها در این موضوع را تعطیل و بجای آن وقتشان را برای رفع موانع تولید صرف کنند
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    دریغ از یک جو غیرت
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    عجيب اينكه اين همه مي گويند اما برخي مسئولان بازهم از همايش بازي خسته نمي شوند. ديشب تازه توي تلويزيون تبليغ كنگره ملي اقتصاد مقاومتي را مي كرد... تروخدا به اينها بگين جمعش كنند برن به درد مردم برسند
  • علی ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام سازمان بسیج سازندگی با توجه به فرامین مقام معظم رهبری میدانی و عملیاتی وارد این حوزه شده و نتایج عملکردی مشخص در پایان سال 93 به فضل الهی خواهد داشت . و همایشهای مذکور کاربردی و انتقال تجربه است نه فقط مباحث تئوری . موفق باشید .
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    در 8 سال قبلش چه معجزه هایی داشت
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    ایران کشور همایشها است!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    به این خاطر تعطیل نمیشه که خیلی از اقازاده ها از این سمینهارها نون میخورند! اگر برگزار نشه منافعشون به خطر می افته. کار عملی یعنی مبارزه با خودشون و این بهضررشونه!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    و نمایشها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس