نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: ورود ماهی ۷۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور و تزریق آن به اقتصاد کاری است که انجام شده، ولی سئوال اینجاست که آیا لنگ این پول‌ها بوده‌ایم؟

به گزارش مشرق- الیاس نادران دوشنبه شب در جشن دهه انقلاب که در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، اکثریتی به روحانی رأی دادند و مجلس هم همه گونه همکاری را برای شکل‌گیری کابینه و خدمت به مردم انجام داد گفت: در حوزه اقتصاد اتفاق اساسی افتاد، راهبرد اساسی دولت بر این شد که با مهار نقدینگی که اقدامی ارزشمند است، بتواند افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را مهار و فشار بر مردم را کم کند ولی این سیاست به تنهایی ناقص است زیرا مهار نقدینگی به طور مستقیم بر روی تولید اثر می‌گذارد و بورس آسیب می‌بیند؛ وقتی سودآوری کارخانجات کاهش یابد ارزش سهام آنها هم کمتر می‌شود.

آیا اقتصاد ایران معطل پول های توافق ژنو بود؟نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازار کار نیز طی یک سال و نیم گذشته بیش از یک میلیون نفر به طور خالص بازنشسته، اخراج یا بازخرید شدند به عبارتی رکود در صنعت کشور حاصل می‌شود که علائم آن را در تولیدات و محصولات می‌توان مشاهده کرد؛ کدام شاخص افزایش یافته که بگوییم وضعیت اقتصادی بهتر شده است؟

وی بیان کرد: اقداماتی که در کنار مهار نقدینگی باید انجام می‌شدند، اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بودند که ناظر به واقعیت‌های اقتصاد ایران تدوین شده‌اند.

 نادران با اشاره به مبنا قرار دادن ظرفیت‌های تولید داخلی، مبارزه با فساد، متنوع‌سازی صادرات کشور از طریق اعتماد به تولید داخلی و مشارکت دادن مردم در همه فعالیت‌های اقتصادی به عنوان برخی از اصول اقتصاد مقاومتی گفت: در تحقق ۲۴ محوری که در اقتصاد مقاومتی تعیین شده‌اند چه اقداماتی صورت گرفته؟ برای این اقدامات باید شاخص‌هایی ارائه کرد و این سوال را پرسید که اگر این سیاست‌ها نبودند چه می‌کردیم که امروز انجام نداده‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هر کسی می‌تواند هر کاری انجام دهد و در انتها بگوید در راستای اقتصاد مقاومتی است؛ دولت به جای اعتنا به این سیاست‌ها و حرکت در مسیر صحیح اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، به مذاکرات هسته‌ای دلخوش کرده است.

وی بیان کرد: ورود ماهی ۷۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور و تزریق آن به اقتصاد کاری است که انجام شده ولی سئوال اینجاست که آیا لنگ این پول‌ها بوده‌ایم؟

نادران با بیان اینکه چند بار مذاکرات هسته‌ای تمدید شده است گفت: تا کی دولتمردان ما باید بنشینند و نگاه کنند که آیا آمریکایی‌ها اجازه می‌دهند دروازه‌های کشور به روی کالاهای وارداتی و مصرفی باز شوند؟ این رفتار دشمن را امیدوار می‌کند که می‌تواند با اعمال فشارهای اقتصادی و مطالبات اجتماعی، نظام را به زانو در بیاورد ولی اشتباه می‌کند و باید بداند که خدا اراده کرده است حق را به دست انسان‌های با ایمان پیروز کند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: باید به فهم مشترک و اراده واقعی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دست یابیم و اگر ظرفیت اجرایی وجود ندارد افرادی را بر سر کار بیاوریم که این توان را دارند؛ حل مسائل معیشتی و اقتصادی مردم و حل معضلات تولید، جز با تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست و هر کسی که گمان می‌کند نسخه دیگری می‌تواند بپیچد به بیراهه رفته است.

 وی افزود: بگویند مجلس کجا کوتاهی کرده یا مانع شده است که مسئولیت آن را بپذیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس