کد خبر 388890
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶

مدیر پروژه ساخت ضریح حرمین عسکریین(ع) با اشاره به اتمام ساخت این ضریح گفت: ضریح حرم امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام پس از برقراری امنیت کامل در سامرا به عراق منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی مدیر پروژه ساخت ضریح حرمین عسکریین(ع)اظهار کرد: کار ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) مدتی است به پایان رسیده و منتظر رهنمودهای مرجعیت دینی از نجف هستیم تا هماهنگی لازم بین مسئولان عراق و ایران برای انتقال ضریح انجام شود.

به گفته وی این ضریح پس از استقرار امنیت و آسایش کامل در شهر سامرا به کشور عراق منتقل خواهد شد.

کار ساخت ضریح حرمین عسکریین از سال ۱۳۸۹ با تاکید آیت‌الله العظمی سیستانی در قم آغاز شده و امسال به پایان رسیده است.

به گفته حجت‌الاسلام لاجوردی برای ساخت این ضریح از ممتازترین هنرمندان و بهترین مصالح استفاده شده به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود عمر آن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال باشد.

وی ادامه داد: بدنه این ضریح از ۱۱ تن چوب اعلاء ساج است که از کشور برمه وارد شده و مانع نفوذ آب و حشره و موریانه است.

حجت‌الاسلام لاجوردی افزود: در ساخت ضریح حرمین عسکریین ۷۰ کیلوگرم طلا، ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نقره و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مس به کار رفته است.

به گفته مدیر پروژه ساخت حرمین امامین عسکریین طراحی این اثر بدیع را سید مهدی علمدار از بزرگ‌ترین طراحان کشور انجام داده و سیدمحمد حسینی موحد از اساتید برجسته خوشنویسی کشور در این ضریح هنر خود را ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام لاجوردی گفت: علاوه بر این ضریح، ۵ صندوق خاتم توسط استادان نامی شیراز با استفاده از عاج فیل ساخته شده که برای تذهیب هر صندوق ۲۵۰ هزار دلار هزینه شده است.

وی افزود: همچنین ۴ درب بزرگ طلا و میناکاری شده که برای هر در دو کیلوگرم طلا به کار رفته و نیز ۸ در کوچک که مابین درهای بزرگ نصب می‌شود ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس