رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیش‌نویس لایحه‌ای به کنگره، خواستار تصویب قانون استفاده نیروی نظامی علیه داعش شد؛ در این لایحه به هوایی یا زمینی بودن نبرد و محل درگیری اشاره دقیقی نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال پیش‌نویس لایحه‌ای به کنگره، خواستار تصویب قانون استفاده نیروی نظامی علیه داعش شد.

اوباما در نامه‌ای که به این منظور برای کنگره فرستاده، به نمایندگان گفته که داعش خطری جدی برای آمریکا است.

ارتش آمریکا تاکنون بر اساس اختیارات اجرایی رئیس‌جمهور این کشور، مواضع داعش را بمباران می‌کرد. در نامه‌ 3 صفحه‌ای اوباما به کنگره، از قانون‌گذاران خواسته شده که با توجه به تهدید داعش، به مدت 3 سال به رئیس‌جمهور اختیار کافی برای مقابله با ایت تهدید، داده شود.

نحوه مقابله و به خصوص، مکان و یا کشور دقیق مورد نظر ارتش آمریکا برای درگیری با داعش، در این 3 صفحه مشخص نشده است. در این نامه همچنین آمده که عملیات رزمی ادامه‌دار علیه داعش انجام نخواهد گرفت؛ بر اساس تحلیل آسوشیتدپرس، سبک تنظیم این واژه بگونه‌ای است نظر موافقان و مخالفان حمله زمینی را جلب می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    امریکا و اسرائیل تروریست های دولتی هستند
  • علی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    ابر قدرت‌رو باش با این همه اِهِن و تولوپ 3سااااااااااااال؟ برای از بین بردن داعش؟ یک دهم اون بودجه‌رو بذارید در اختیار "بسیج" ما، ببینید چطور 6 ماهه نسل این حرومیان رو از روی کره زمین برمیدارن
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    0 0
    عراقی ها با یک میلیون سرباز عرضه جنگیدن ندارند حالا اینبار هم مگر آمریکا بداد مردم عراق برسه مثل دفعه قبل که صدام را سرنگون کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس