کد خبر 388449
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱

همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن و در مسیر راهپیمایی انتخاب نامزد برتر سومین جایزه بین‌المللی «باروت خیس» به رأی مردمی گذاشته می‌شود.

 به گزارش مشرق، جایزه بین‌المللی «باروت خیس» با ابتکار گروهی از جوانان انقلابی از دو سال قبل آغاز شد. این جایزه برای کسانی که به دلیل شدت عداوت نسبت به حقیقت تعادل خود را از دست داده و یا رفتار و سخن ناخودآگاه به نفع نظام اسلامی اقدام می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

این جایزه در سال 1391 (باروت خیس 2013) به میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا اهدا شد. علت این انتخاب هم اهدای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو بود. در حالی که کاخ سفید ادعا می کرد جایزه های هنری آمریکا از جمله اسکار، سیاست زده نیستند. در سال 1392 (باروت خیس 2014) به کاترین اشتون و تریا کرونبرگ، جایزه مشترکی اعطا شد. دلیل این انتخاب هم جلسه پنهانی این افراد با نسرین ستوده و جعفر پناهی و اهدای جایزه آزاداندیشی ساخاروف به آن‌ها بود. در حالی که این دو فرد، دلایل دیگری را برای ورودشان به ایران ذکر کرده بودند.

از آنجا که کاندیداهای این جایزه با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط ستاد مردمی جایزه بین‌المللی باروت خیس و برپایی حوزه انتخابیه‌ای در حاشیه راهپیمایی 22بهمن امسال، کاندیدای نهایی به رأی مردمی گذاشته می‌شود. این حوزه انتخاباتی واقع در خیابان آزادی، بعد از پل یادگار امام(ره)، حاشیه شمالی خیابان است و از ساعت 9 صبح روز 22 بهمن ماه 93 برپا است.

طبق اطلاعیه ستاد مردمی سومین جایزه بین ‌لمللی باروت خیس برای دریافت این جایزه پس از بررسی نتایج نظرسنجی‌ها، پنج نفر نامزد شده‌اند. نامزدهای این دوره:

بنیامین نتانیاهو: به دلیل کشتار 578 کودک ظرف مدت 51 روز، بر خلاف ظاهر صلح طلبانه‌ای که در مجامع عمومی دارند.

جان مک کین: به دلیل حمایت علنی از گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، النصره و ... در حالی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند.

دیوید کامرون: به خاطر اهانت‌هایی که به رئیس‌جمهور کشورمان داشته‌اند، در حالی که در ظاهر امر، همه جا از دموکراسی سخن می‌گویند.

مانوئل والس: به خاطر توهین به اعتقادات ادیان الهی، در حالی که ادعا دارند در فرانسه، آزادی اندیشه و حقوق انسانی وجود دارد.

کلودیا روت: به دلیل آشکار کردن رابطه عوامل جریان فتنه سال 88 با جریان استکباری، در حالی که در گذشته، ادعایشان چیزی برخلاف این بود.

جایزه بین‌المللی «باروت خیس» در نیمه دوم اسفندماه به منتخب نهایی اهدا می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس