کد خبر 388408
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

رئال مادرید در کمتر از 50 روز، دو روی سکه موفقیت و بحران را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، رئال مادرید موفق شد در جام جهانی باشگاه‌ها که در مراکش برگزار شد عنوان قهرمانی را کسب کند اما درست پس از آن در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. آنها با شکست چهار بر صفر ابتدای هفته مقابل اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون، یکی از بدترین باخت‌های خود در داربی‌های مادرید را تجربه کردند. در کمتر از 50 روز، آمار نتیجه‌های رئال مادرید، خود گویای همه چیز است. سه شکست، یک تساوی و پنج پیروزی. 13 گل خورده و 17 گل زده.

28 بازی قبل از آن اما داستانی متفاوت داشت. 24 پیروزی، یک تساوی و سه شکست. 94 گل زده و تنها 18 گل خورده. اکنون باید بگوییم رئال مادرید در این برهه از فصل 6 شکست را پذیرفته که درست به اندازه کل باخت‌های این تیم در طول فصل گذشته است.

پافشاری روی سیستم 3-3-4

هواداران حاضر در سانتیاگو برنابئو به خاطر آنکه گرت بیل روی بازی انفرادی خود تاکید دارد، وی را «هو» می‌کنند. بیل در رویارویی با تیم‌هایی مانند اسپانیول، والنسیا، اتلتیکو مادرید و رئال سوسیداد به هم‌تیمی‌هایش پاس نداد تا فرصت‌های گلزنی برای رئال مادرید از دست برود. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در واکنش به هو شدن بیل گفته بود: «من سرمربی هستم و هیچ‌کس حقی در این زمینه ندارد. اگر کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و گرت بیل آسیب دیده نباشند، در همه بازی‌های رئال به میدان خواهند رفت.» به همین دلیل رئال مجبور است همواره با سیستم 3-3-4 به میدان برود و تنها در مواقعی به 2-4-4 تغییر پیدا کند. زمان‌هایی که یکی از این سه بازیکن، یا آسیب دیده یا محروم باشند. آمار افتضاحی که رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید (6 بازی بدون پیروزی) به جای گذاشته است نیز باعث نشده آنچلوتی ذهنیت خود را نسبت به این موضوع عوض کند، حتی پس از شکست سنگین در ویسنته کالدرون. «ما با حضور این سه بازیکن در خط حمله‌مان توانستیم لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کنیم. انتقاد در مورد حضور این سه در ترکیب رئال می‌تواند بی‌معنا باشد.»

کریستیانو رونالدو

میانگین گلزنی او به عنوان بازیکن رئال مادرید به 1.03 در هر بازی می‌رسد (288 گل در 278 بازی). میانگین گلزنی‌ رونالدو در سال 2015 اما به رقم عجیبی رسیده است. میانگین گلزنی او به 0.57 رسیده است (چهار گل در هفت بازی). او در این هفت دیدار حتی شوت‌های کمتری به سمت دروازه حریفان زده است. 3.5 شوت در هر دیدار که نسبت به رکورد پیشین وی که پنج شوت در هر دیدار بود خیلی کمتر است. کریستیانو در دیدار با کوردوبا هم اخراج و پس از آن دو جلسه هم از همراهی تیمش محروم شد. او دیگر مانند قبل بازی نمی‌کند. رونالدو در این مورد می‌گوید: «در فوتبال همیشه لحظه‌های خوب و بد وجود دارند اما یک بازیکن باید بداند چه زمان‌هایی بد بازی می‌کند. شاید من در بهترین شرایط قرار نداشته باشم اما بدون شک در روزهای آینده بهتر خواهم شد.»

آسیب دیدگی‌ها

در طول این فصل 10 بازیکن رئال مادرید با مشکل‌های مربوط به آسیب دیدگی روبه‌رو بوده‌اند. سرخیو راموس، لوکا مودریچ، په‌په، فابیو کوئنترائو، خامس رودریگس، گرت بیل، سامی خدیرا، کارواخال، آلوارو آربلوا و آسیر یارامندی. این اتفاق‌ها درست پس از اخراج پدرو جوئکا، پزشک معتمد باشگاه رئال مادرید و ورود خسوس اولمو، پزشک جدید این تیم رخ داده است.

تمدید قراردادها

رئال مادرید در سال 2014 موفق شد چهار جام را به ویترین افتخارهایش اضافه کند. لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری، سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها. این اتفاق‌ها موجب شد تا صحبت‌هایی بر سر تمدید قراردادها به وجود آید. صحبت‌هایی مبنی بر سر تمدید قرارداد کارلو آنچلوتی پیش از پایان سال 2014 مطرح شد. این در حالی است که قرارداد این مربی ایتالیایی با قوهای سپید تا سال 2016 اعتبار دارد. اوایل سال جاری نیز نام سرخیو راموس، در حالی که تا سال 2017 قرارداد دارد برای تمدید قرارداد در رسانه‌ها منتشر شد. البته راموس پیشنهادی که باشگاه به او ارائه کرده بود را رد کرد. این شرایط، نگرانی‌هایی را هم برای رافائل واران به وجود آورده است. این بازیکن جوان با حضور راموس و په‌په هیچ امیدی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت رئال را ندارد. پُست مدیر ورزشی در رئال مادرید هم از زمانی که پاردزا این باشگاه را ترک کرده، هنوز خالی مانده است.

عدم انتقاد از خود

«کنار رفتن از جام حذفی برای تیم ما خوب است. اکنون زمان بیشتری برای استراحت جهت شرکت کردن دیدارهای لیگ و لیگ قهرمانان اروپا داریم.» این، صحبت‌های آنچلوتی، سرمربی رئال پس از حذف از کوپا دل ری در نشست خبری بود. «صبر کنید و ببینید در پایان لالیگا چه تیمی در صدر قرار می‌گیرد.» این را هم سرخیو راموس در همان شب به خبرنگاران گفت. «در دریافت گل نخست من مقصر بودم؟ چرا؟ نه اینطور نیست.» ایکر کاسیاس هم پس از شکست چهار بر صفر مقابل اتلتیکو مادرید چنین اظهار نظری داشت. «تیم ما خیلی خسته بود. بازیکنان ما به خاطر آنکه روز چهارشنبه هم به میدان رفته بودند نتوانستند به اندازه کافی ریکاوری داشته باشند. اتلتیکو اما تغییری نکرده بود. شاید هم نتوانسته بود این کار را انجام دهد. در هر حال این‌ها نمی‌توانند بهانه‌های خوبی باشند.» این‌ها هم صحبت‌های کریستیانو رونالدو پس از شکست مقابل اتلتیکو بود. بدون هیچ انتقادی باید بگوییم هیچ‌یک از بازیکنان رئال مادرید نمی‌توانند از اینکه روز قبل را استراحت کرده و در جلسه تمرینی روز بعد هم در ساعت سه بعد از ظهر در زمین تمرینی حاضر شدند ناراضی باشند.

اصرار بر کارهای قدیمی

آسیب دیدگی لوکا مودریچ و خامس رودریگس موجب نشد تا آسیر یارامندی نقشی بزرگتر نسبت به پیش از آسیب دیدگی آنها داشته باشد. او حتی جانشین تونی کروس نیز که در 92 درصد از کل بازی‌های رئال مادرید به میدان رفته نشده است تا این بازیکن آلمانی بتواند استراحت کند. آنچلوتی می‌گوید به یارامندی اعتماد کامل دارد اما پس از آن با لوکاس سیلوا قرارداد بست. یارامندی در این فصل در رتبه پانزدهم بازیکنانی که بیشترین دقیقه‌های حضور در زمین را دارند قرار گرفته است. رئال در سال 2013 یارامندی را با 38.9 میلیون یورو خرید اما سامی خدیرا همواره به او ترجیح داده می‌شود. خدیرا که قراردادش در پایان فصل با رئال مادرید تمام می‌شود، در این فصل با آسیب دیدگی‌های زیادی روبه‌رو بوده و از نظر دقایق حضور در میدان تنها بالاتر از خاویر هرناندز، خسته، پاچکو و لوکاس سیلوا قرار دارد. این در حالی است که 9 بازیکن از رئال مادرید در این فصل بیش از دو هزار دقیقه در زمین حضور داشته‌اند. مورد بعدی خاویر هرناندز است. او در دیدار با اتلتیکو مادرید تنها 18 دقیقه در میدان حضور یافت. این 18 دقیقه درست به اندازه دقایق حضور او در میدان طی 11 دیدار گذشته‌ای است که به میدان رفته است! او زمانی به ترکیب رئال اضافه شد که این تیم سه بر صفر از اتلتیکو عقب بود.

حضور در دوبی

نخستین آلارم‌ها از افت رئال مادرید زمانی اتفاق افتاد که این تیم برای انجام دیدار دوستانه در تعطیلات نیم فصل راهی دوبی شد. رئالی‌ها برای حضور در این دیدار دوستانه مقابل میلان، چهار میلیون یورو از پول‌های نفتی اعراب را به جیب زدند. حضور در دوبی، نخستین نشانه‌ها برای افت رئال مادرید و شکست این تیم مقابل والنسیا در مستایا بود. آنها دو بر یک شکست خوردند و پس از آن هم مقابل والنسیا، رکورد 22 پیروزی پیاپی‌شان شکسته شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس