کد خبر 388403
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اعتماد مردم سرمایه بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما مسؤلان نظام جمهوری اسلامی باید قدر این اعتماد را بدانیم.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در مراسم آغاز واگذاری 4 هزار و 800 دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی به شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر جمعیت که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره اعتماد متقابل بین مردم و امام (ره) بود.

وی با بیان اینکه جز اعتماد هیچ چیزی نمی‌توانست امام(ره) را به این نقطه برساند، تصریح کرد:‌ هنگامی که در 21 بهمن 57 حکومت نظامی اعلام شد، امام(ره) به دلیل اعتمادی که به مردم داشتند فرمان لغو حکومت نظامی را اعلام کردند و مردم به دلیل اعتمادی که به امام(ره) داشتند کار را تمام کردند.

جهانگیری با بیان اینکه اعتماد مردم سرمایه بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما مسؤلان نظام جمهوری اسلامی باید قدر این اعتماد را بدانیم.

جهانگیری یکی از مطالبات عمومی مردم را توسعه کشور عنوان کرد و گفت: به طور قطع همه گروه‌ها و جریانات سیاسی بر این مسئله اعتقاد دارند که توسعه کشور امروز مطالبه عمومی مردم است، بنابراین مسئولان باید به آنها پاسخ دهند.

وی با انتقاد از برخی نظامات اداری و ساختاری کشور، گفت: برخی نظامات اداری که وجود دارد یا بازدهی ندارد و یا بازدهی مورد نظر مسئولان کشور را محقق نمی‌کند که باید فکری برای آن کنیم، البته صاحب‌نظران نیز باید در این زمینه دولت را یاری کنند.

جهانگیری با بیان اینکه باید ساختارهای درونی کشور که دارای ایراد است را اصلاح کرده و ایرادات آن را برطرف کنیم، گفت: ما امروز در کلانشهرها با مسائل زیست محیطی، بافت‌های فرسوده و ترافیک روبرو هستیم که باید برای آنها راهکارهایی پیدا کرد.

وی به تشکیل کمیسیون کلانشهرها در دولت اشاره کرد و افزود: در این دولت کمیسیون کلانشهرها با مسئولیت آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور تشکیل و قرار شده که در این کمیسیون به مشکلات کلانشهرها رسیدگی شود.

جهانگیری به مشکلات ایجاد شده زیست محیطی در اهواز اشاره کرد و گفت: مردم اهواز، تهران و سایر کلانشهرها امروز از مشکلات عدیده‌ای رنج می‌برند که باید راهکارهایی برای آن اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید کاری کنیم که مردم انگیزه‌ای برای آمدن به شهرهای بزرگ را نداشته باشند، اضافه کرد: باید بتوانیم با اصلاح نظامات اداری و ساختاری کشور امکانات را در شهرها فراهم کرده تا از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ جلوگیری کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور واگذاری 4800 دستگاه ماشین‌آلات فنی و عمرانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در راستای توجه به مناطق محروم دانست و گفت: البته دولت در مقطع فعلی با محدودیت منابع روبروست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس