کد خبر 388322
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ضمن اشاره به دوری از افراط و تفریط در انقلاب اسلامی گفت: تنها یادگار ماندگار امام قانون اساسی است.

به گزارش مشرق، نشست صمیمی روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی ادیان توحیدی شب گذشته با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ححت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در این نشست ضمن تبریک پیروزی ملت ایران آغاز بهار بیست و هفتم فجر را تبریک گفت و اظهار داشت: این نشست‌ها فرصت خوبی است که هر ساله وزارت ارشاد فراهم می‌کند. در واقع نوعی مشارکت ادیان دیگر در جشن انقلاب است.

به گفته وی در دهه فجر همه پیروزی انقلاب اسلامی در مدت محدودی که حضرت امام وارد شدند تا 22 بهمن که طومار رژیم استبدادی شاه پیچیده شد همه چیز تحت نظر بود اما از ویژگی‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی می‌توان به انقلابی آرام و بدون خشونت اشاره کرد. زیرا همه ملت در آن شرکت داشتند و بدون خشونت چشمگیر و کشتار مهمی انقلاب به پیروزی رسید.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب برخی می‌گفتند تا انقلاب پیروز شود ابتدا اقلیت‌های دینی قتل‌عام یا از کشور اخراج می‌شوند، توضیح داد: این موضوع هنگامی که امام در پاریس بودند مدام از ایشان سؤال می‌شد زیرا حساسیت جدی بود می‌پرسیدند حقوق اقلیت دینی در جمهوری اسلامی ایران چه می‌شود؟ امام همان چیری را که فرمودند بعدها در قانون اساسی هم آمد.

یونسی تصریح کرد: آنچه امام در پاسخ می‌فرمودند و بعدها در قانون آمد تجسم و تبلور اسلام و فرهنگ ایران زمین بود زیرا فرهنگ ایرانیان یک فرهنگ همزیستی است و ضد خشونت است. مردم ایران مردمی نیستند که از خشونت استقبال کنند. مردم عادی کوچه و بازار حتی تحمل دیدن صحنه‌های خشن را ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستور ویژه‌ای هست مبنی بر اینکه صحنه‌های خشن از تلویزیون نمایش داده نشود، گفت: مردم کوچه و بازار تحمل دیدن صحنه‌های خشن را ندارند لذا تلویزیون ما سعی می‌کند این صحنه‌ها را به نمایش نگذارد حتی دستور ویژه‌ای است که صدا و سیما صحنه‌های خشن را نشان ندهد برای اینکه به این واقعیت مردمی رسیده‌اند که مردم تاب دیدن صحنه‌های خشونت‌آمیز را ندارد. حتی از شنیدن آنها هم بدشان می‌آید.

یونسی در ادامه ویژگی شاخص و شایسته انقلاب را اخلاقی بودن آن دانست و گفت: با این شاخص است که تاکنون ملت ایران پیروز شدند. اقلیت و اکثریت هم ندارد و هیچ گاه سابقه ملت ایران هم قوم‌کشی یا ریشه‌کنی مذهبی در فرهنگ ایران نبوده است و با این ریشه بود که انقلاب به پیروزی رسید.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه آنچه در تمام صحنه‌ها و استان‌ها در ارتباط با مردم با آن سر و کار دارند، این است که مردم ایران خوشبختانه از هر دین و مذهبی در کنار هم زندگی کردند و زیستن با یکدیگر را مشکلی نمی‌دانند، گفت: در این راستا مردم با هم مشکلی ندارند مگر اینکه خواص یا افرادی که مدعی هستند در میان مردم اختلاف ایجاد کنند اما مردم عادی مشکلی ندارند. دیگران تحریک نکنند مشکلی پیش نمی‌آید و این از امتیازات ملت ایران است.

یونسی تاکید کرد: اگر هر حرب و گروهی بخواهد تفریط کنند از چشم مردم می‌افتد در جریان‌های سیاسی هم اینگونه است اگر کسی تندی کنند از چشم مردم می‌افتد. انقلابی بودن به تند و افراطی بودن نیست و با آن نسبت ندارد زیرا امام در راس آن بود و با خشونت میانه‌ای نداشت.

وی با بیان اینکه امام روزهای اول وعده رفراندوم داده بودند و به سرعت نظام جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند، گفت: حتی در آن روزها هنوز انقلاب پا نگرفته بود و رژیم شاه رفته اما دولت موقت تشکیل شده بود ولی دولت رسمی انتخاب نشده بود. بنابراین امام فرمودند ما رفراندوم می‌کنیم. ولی همان زمان بسیاری روشنفکران و احزاب سیاسی می‌گفتند چه لزومی دارد این کار صورت گیرد و انتخابات داشته باشیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: حال که امام پیروز شده حق امام است که حکومت داشته باشد زیرا همه مکاتب دنیا به رهبر یک انقلاب حق می‌دهند دولت و قانون را خودش وضع کند هیچ نیازی به مراجعه به عموم ندارد ولی امام بر خلاف این انتظار عمومی و اینکه مردم مکرر به رهبری ایشان رای داده بودند اما در اولین فرصت در 12 فروردین جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند و همه مردم نیز رای دادند. زیرا یکی از اهداف امام این بود که مردم‌سالاری آزادی و استقلال نهادینه شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه امام بارها نظام جمهوری را به تائید به مردم رساندند تا به آینده‌ها بیاموزند برای همیشه استبداد رفته، بیان کرد: مردم ایران از هر قومی که هستند حق دارند آینده و مسیر زندگی خود را انتخاب کنند. پس تنها یادگار ماندگار امام قانون اساسی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مهمترین یادگار امام ولایت فقیه عزیزی است که یه چشمه از کاراش میشه قانون اساسی بسیار قوی جمهوری اسلامی ایران...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس