حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا یک امر پسندیده است و اگر خدا توفیق بدهد به یاد شهدا به‌ویژه شهید موسوی قوچانی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت خواهم کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، طرح «هم‌قدم با شهدا» در راستای پاسداشت جایگاه والای شهدا برای نخستین بار در سطح کشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال اجرا خواهد شد. بر اساس این طرح هرکدام از شرکت‌کنندگان به نام و نیت یکی از شهدا در راهپیمایی عظیم یوم‌الله 22 شرکت می‌کنند.

همچنین با توجه به اقدامات و ساختاری که در این خصوص پیش‌بینی‌شده امکان چاپ عکس شهدا برای توزیع در روز راهپیمایی در میان اقشار مختلف مردم در سطح شهر مشهد مقدس فراهم‌شده است تا از این طریق عموم مردم با در دست داشتن عکس شهدا و به نیابت از آنان در این راهپیمایی باشکوه حاضر شوند.

این اقدام در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس و باهدف آگاهی افزایی نسل جوان پس از انقلاب و جنگ تحمیلی از جایگاه رفیع شهادت هست.

در اجرای هرچه بهتر و موفق‌تر طرح هم‌قدم با شهدا بیش از 90 تشکل مختلف فرهنگی و مردمی مساجد و مراکز فرهنگی سطح شهر مشهد سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد را یاری می‌کنند.

مجموعه‌های مردم‌نهاد متقاضی آماده‌سازی تصاویر شهدای مناطق و محلات خود باهدف حمل در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای پایداری واقع در کوهسنگی و یا با شماره تلفن 38437178 تماس بگیرند.

در ادامه اشاره‌ای به نظرات جمعی از فرهیختگان استان خراسان رضوی در خصوص طرح هم‌قدم با شهدا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا یک امر پسندیده است و اگر خدا توفیق بدهد به یاد شهدا به‌ویژه شهید موسوی قوچانی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت خواهم کرد.

سیده‌اشم بنی‌هاشمی (نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و شهردار اسبق مشهد) راهپیمایی 22 بهمن بهترین موقعیت است تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را بیشتر ترویج و تبلیغ کرد و من در این راهپیمایی با نیت شهید اندرزگو شرکت خواهم کرد زیرا قبل از انقلاب با ایشان ارتباط داشتم و خاطرات زیادی از این شهید دارم.

احمد منصوب (نقاش انقلاب و دفاع مقدس) ان‌شاءالله به یاد برادر شهیدم مهدی منصوب در راهپیمایی شرکت خواهم کرد. شهید مهدی منصوب از شهدای دفاع مقدس است که در سال 1366 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد.

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده (بازیگر) من در راهپیمایی امسال به نیت شهید حنایی که جز اولین شهدای انقلاب اسلامی شهر مشهد بود شرکت خواهم کرد زیرا این شهید را از کودکی می‌شناختم و نام این شهید همیشه در ذهن من خواهد بود.

سید رضا مؤید (شاعر انقلابی) اگر خدا توفیق بدهد به‌قصد و به یاد شهید علی اسدالله زاده شرکت خواهم کر. شهید اسدالله زاده از شهدای ابتدای انقلاب مشهد هستند و در صحن آزادی به خاک سپرده شدند.

هادی عامل (گزارشگر کشتی) شهدای زیادی هستند که من درگذشته و قبل از شهادتشان با آن‌ها ارتباط داشته‌ام بااین‌حال بنده با نیت شهید علی‌اصغر حسینی محراب و برادران شهید عظیمی مجاور در راهپیمایی 22 بهمن امسال شرکت خواهم کرد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    من هم به نیابت از شهید دیالمه شرکت خواهم کرد
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    منم به یاد شهید علی شاه آبادی و شهید حصینی..
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    من هم به نیابت از سردار شهید حسین خرازی شرکت خواهم کرد.
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    ایول
  • داداش محمود ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    انشاالله
  • محمدحسین ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ان شاءالله من به نیابت از دانشمند بسیجی شهید مصطفی احمدی روشن شرکت خواهم کرد...
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    من هم به نیابت شهید صیاد شیرازی شرکت میکنم
  • هاشم ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    0 0
    من هم به نيت شهيد دلاور و حاج اصغر محراب با خانواده در راهژيمائي ميليوني 22بهمن شركت مي كنم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس