در حالی که طی هفته های اخیر افزایش حجم ریزگردها در جنوب غربی کشور خصوصا استان خوزستان سبب بروز مشکلات فراوانی در این مناطق شده، مسئولان دولتی تاکنون نسبت به این رخداد، واکنش قابل توجهی نداشته اند.

گروه اقتصادی مشرق-در حالی که طی هفته های اخیر افزایش حجم ریزگردها در جنوب غربی کشور خصوصا استان خوزستان سبب بروز مشکلات فراوانی در این مناطق شده و سلامتی مردم خصوصا کودکان را به خطر انداخته است، مسئولان دولتی تاکنون نسبت به این رخداد که به تدریج در حال تبدیل به فاجعه است،واکنش قابل توجهی نداشته اند.

در این میان تاکنون از سازمان حفاظت محیط زیست که مسئول مستقیم این وضعیت است، صدایی برنخاسته بود تا این که روز دوشنبه خانم ابتکار رئیس این سازمان لب به سخن درباره ریزگردها گشود؛ اما با مقصر معرفی کردن دولت قبل.

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دولت یازدهم در گفتگو با ایلنا در ارتباط با آلودگی هوای اهواز مطالب زیر را بیان کرده است:

*در سال‌های گذشته فعالیت زیادی برای مقابله با ریزگردها و موارد مشابه انجام نشده است، به طوری که اکنون ناگهان با بحران‌های شدید در مورد این مساله و مسائل بسیار دیگری مواجه شده‌ایم.


*دولت قبل در زمینه بین المللی، در نشست با عراق و نشست‌های منطقه‌ای تلاش‌هایی را در راستای تفاهم برای مهار ریزگرد‌ها انجام داده بود، همچنین برای ایجاد تفاهم با وزارت نفت در زمینه مالچ‌پاشی نیز اقداماتی صورت داده بود بود، اما هیچ کدام از این موارد به نتیجه نرسید.

* متاسفانه تشدید بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب طی این سال‌ها، آسیب‌های بسیاری را ایجاد کرده است. یکی از اتفاقاتی که در کل کشور از جمله خوزستان رخ داده، بحث تشدید و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و روان آب‌ها بوده که از ضابطه و چارچوب تخصصی و قانونی خودش کاملا خارج شده و لطمات زیادی را وارد کرده است.


ابتکار همچنین در پاسخ به این سوال که چرا دولت یازدهم در این یک‌سال فکری برای آلودگی هوای اهواز نکرده است، اینگونه توجیه کرده است: در دولت جدید تلاش‌های بسیاری در این زمینه انجام گرفته است، اما هیچ‌کدام از برنامه‌های مورد نظر؛ یک شبه، یک ماهه و یکساله به ثمر نمی‌رسد، بلکه این برنامه‌ها بلند مدت و میان مدت هستند. در کوتاه مدت تنها کاری که می‌شود، انجام داد؛ واکنش سریع است.

حمله خانم ابتکار به دولت قبل بابت افزایش ریزگردها در روزهای اخیر، با وجود گذشت یک سال و نیم از روی کار آمدن دولت یازدهم، در حالی است که وی سال اول مدیریت خود را بیشتر به حواشی سیاسی و هجمه به بنزین تولید داخل گذراند.

* هجمه به بنزین مهمتر از مقابله با ریزگردها

در حالی که مسئول مستقیم مقابله با پدیده ریزگردها سازمان محیط زیست است؛ متاسفانه این سازمان در دولت یازدهم آنچنان خود را درگیر هجمه به بنزین تولید داخل کرد، که از وظایفی همچون مقابله با ریزگردها غافل شده است.

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

خانم ابتکار به جای پیگیری وظایف ذاتی سازمان محیط زیست، وقت خود را صرف کارهای سیاسی و حمله به منتقدان دولت کرده است. او نشان داده که بیشتر نگران نتیجه انتخابات مجلس دهم است تا مردمی که بر اثر بحران ریزگردها در حال خفگی هستند.

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

یک جستجوی ساده اینترنتی هم نشان می دهد که خانم ابتکار در یک سال و نیم دولت یازدهم بیشتر وقت خود را صرف هجمه به خودکفایی بنزین کرده است.

جستجوی کلیدواژه «ابتکار + بنزین» در موتور جستجوی گوگل بالغ بر یک میلیون و 350 هزار لینک را نشان می دهد. در حالی که جستجوی کلید واژه «ابتکار + ریزگرد» فقط 25 هزار لینک را ارائه می کند. همین مقایسه ساده نشان می دهد که فقط 2 درصد آن چه که حواشی هجمه ابتکار به بنزین به وجود آورده، صرف مقابله با پدیده ریزگردها شده است.

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست


سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

* وعده انتخاباتی روحانی

افزایش ریزگردها در حالی است که حسن روحانی وعده های مهمی در این باره به مردم خوزستان داده بود.

حسن روحانی در تاریخ 13 خرداد 92 در مجموعه ورزشی 13 آبان اهواز در سفرهای انتخاباتی خود به مردم اهواز به مشکل ریزگردها برای مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان جزو استان‌های مهاجرپذیر ایران بود در حالیکه امروز به خاطر مشکل ریزگردها به استان مهاجرفرست تبدیل شده است و حل این مشکل با همکاری با کشورهای همسایه امکان‌پذیر است.


* وعده های پس از انتخابات

حسن روحانی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور نیز مجددا بر حل مشکل ریزگردهای استان خوزستان تاکید داشت.

مثلا او 27 آبان 92 در دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم این استان با آن مواجه هستند، مسئله زیست محیطی نظیر پدیده ریزگردها است که این موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست به عنوان مهم‌ترین مسئله زیست محیطی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه درخصوص رفع این مشکل و چگونگی همکاری با دیگر کشورها اقدامات لازم را انجام دهند؛ البته حل این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و زمان مناسب دارد. همچنین فعال‌سازی اروند و پاکسازی و لایروبی اروند که باید با مشارکت کشور عراق انجام شود جزو اولویت‌های این دولت است.

سکوت ابتکار درباره ریزگردها با هجمه به دولت قبل شکست

روحانی 24 دی ماه 92 در جریان سفر به استان خوزستان هم در این باره وعده داده بود: بحث ریزگردها یکی از بحث‌های مهم ماست. در این هفته اگر این سفر نبود، برنامۀما این بود که جلسۀ شورای عالی محیط زیست را برای بار دوم تشکیل بدهیم که یکی از موضوعات مورد بحث ما ریزگردهاست که من با مقامات عراقی و نخست‌وزیر عراق مفصل دربارۀ ریزگردها صحبت کردم. مشکل ریزگردها باید با همکاری سایر کشورهای منطقه حل شود که ما این را ان‌شاءالله دنبال خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • عباس ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ابتکار: در دولت قبل بنزین آلوده گردش مالی خوبی برای پتروشیمی ها داشت/ و در این دولت بنزین آلوده وارداتی گردش مالی خوبی برای بعضیا داشت!
  • شعله ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    چرا این معصومه ابتکار را مجلس استیضاح و عزل نمیکند
  • سیدمهدی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    به نظرم حرفهای خانم ابتکار منطقیه، بهتر نیست به جای سفسطه و جو سازی دروغین اندکی هم به فکر منافع کشور ایران باشید؟! کار سختی نیست فقط یه دل صاف می خواد.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    در دولت قبلی مرکز تحقیقات ریزگردها ایجاد شد و مذاکرات بسیاری با طرف عراقی صورت گرفت. خانم ابتکار که ادعاهای سیاسی ایشان در مورد بنزین نوع نگاه غیرفنی ایشون رو مشخص می کنه در تمام مدت کارشون جز حرکات نمایشی چه کاری انجام دادن؟ چرا امثال ایشون باید سر کار باشن؟ ایشان باید در مورد ارتباطاتشون با سفارت ... در دوران فتنه پاسخ گو باشند نه وزیر....
  • وفا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آلودگی هوا خطرناک تر است یا آلودگی افکار و روح و جان مردم آقای روحانی کدام گزینه صحیح است
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار! می خواهید یادتان بیاورم مشکل خوزستان از کی شروع شد؟ مشکل خوزستان از سال 80 و یبا توسعه بی سابقه کشاورزی بعد از طرح به اصطلاح خودکفایی گندم شروع شد. خاک خوزستان هم پایه رسی است و آبیاری غرقابی در آن چند برابر بیش از مناطق دیگر محتاج آب است. لهذا از همان سالها آب آبادان و خرمشهر مشکل پیدا کرد و با خشکسالهای سالهای اخیر مشکل به خود اهواز رسید. طرح خود کفایی گندم حلقه ای از توطئه زنجیره ای اصلاح طلبان برای نابود کردن ایران بود. در کنار عدم ایجاد مسکن و عدم توسعه پالایشگاهی و کاستن از رشد جمعت تا ایران به کشوری بی آب و بی سوخت و بی نیروی انسانی تبدیل شود. حالا خانم ابتکار اگر راست می گوید از همان دولتی دفاع کند که هشت سال رییس محیط زیستش بود اما یکبار هم اعتراض به طرح نابخردانه خودکفایی گندم اعتراض نکرد. خودکفایی گندم زمانی ارزش داشت که با بهینه سازی آبیاری و اصلاح بذر و خاک به دست می آمد نه با افزایش زمینهای زیر کشت کشاورزی غرقابی . نه بهقیمت نابودی گاوخونی و جازموریان و بختگان و ارومیه و همه تالابها و سفره هآب ها و البته خوزستان...
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    راست گفته احمدی نژاد بود که بجای حل مشکل میگفت این کار امریکاست!؟
  • صداقت ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    همیشه تقصیرها را گردن دیگران می اندازند.
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دولت قبل بد هستند قبول شما چیکار می تونی بکنی ؟ اگر نمی تونی کاری جز نقد کردن بکنی لطف کن استعفا بده.
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    در این نظام هر دولت ، دولت قبلی را قبول ندارد دولت خلفی نیست.
  • ali ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانم ابتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکار شما که در دوره خاتمی هم در همین سمت بودید چرا کاری نکردید ؟؟؟؟؟؟؟ شما همیشه در این زمینه فعال بودید و هر مشکلی باشد جنابعالی به عنوان باسابقه ترین در این عرصه مقصر ترین هستید.
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    هجمه به دولت قبل صفت این دولت است شما به همون سکوتتون ادامه بدهید بهتر است.
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    همه بدبختی ها مال دولت قبله آره اینم روشی هستش برای اینکه جرم رفیق شفیقتان آقای خاتمی بیشتر نشه. همه می دانند فتنه 88 باعث مشکلات فعلی شده .
  • ناشناس ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار چرا در 8 سال دولت اصلاحات که مسئول سازمان محیط زیست بودند بفکر چاره اندیشی و اقدام موثر در رفع این معضل نبودند !
  • ناشناس ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    متاسفانه سازمان محیط زیست و خانم ابتکار در 18 ماه گذشته مشغول هجمه به بنزین تولید داخل و تلاش برای واردات بنزین بی کیفیت فاقد استاندارد بوده اند و لاغیر !
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    نه. احمدی نژاد هرگز دولتهای قبل از خود را متهم نکرد. فقط آمار کارهای خودش را با آنها مقایسه کرد...
  • ناشناس ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار بهتر است بجای فرافکنی پاسخگوی افکار عمومی در مورد آلودگی هوا و ریز گردها باشند .
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این اگه کار بکن بود تو دولت اصلاحات کار می کرد نه الان!
  • ناشناس ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اگر خانم ابتکار توان حل مشکل ریزگردها و آلودگی هوای کلانشهرها را ندارند بهتر است استعفا بدهند .
  • ناشناس ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    وعده ما انتخابات سال 96 انشاءالله .
  • علیرضا اهواز ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آقاجون من اهوازیم خبر دارم که سال 89 کلی بودجه تصویب کردن و طرح مالچ پاشی و کمبربند سبز دادن برای استان ولی متاسفانه کسانی که اعتقادی به مدیریت جهادی نداشتن گفتن این طرح خیلی بزرگه و اجرایی نیست ! کمی میگه دولت قبل به فکر نبود ؟ مگه توافقنامه ایران و عراق و سوریه زمان دولت قبل نبود ؟ خب عراق و سوریه به اون وضع افتادن و توافق اجرایی نشد . چه ربطی به دولت قبل داره ؟ با آه و ناله مردم عقده گشایی سیاسی میکنید ؟!!
  • اعتیاد به خاک ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام مشرق جان خیلی دوست دارم . خیلی هم عزیزی ولی این روزها حسابی گلایه مندتم . بعضی اوقات ها اصلا انگار توی این مملکت نیستی . قربونت بشم خاک بحرانی شده توی خوزستان نجیب و با حیا . شما هم که هیچ توجهی نمیفرمایید . والله والله مسیولید دنیا و آخرت به این مردم توی انعکاس مشکلاتشون . یا علی مدد
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    توان این خانم همین قدر است بیشتر نیست . رئیس جمهور هم در همین حد انتظار کار از ایشان دارد .
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    نمی دونستم این ریز گردها از مناطق عملیاتی سوریه و عراق بلند میشه جناب اهوازی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این خانم محترم اگر به جای سیاسی کاری، کمی هم به درد مردم رسیدگی می کرد، توی همین دو سالی که اومده می تونست خیلی از کارها رو انجام بده... اما متاسفانه اضلاح طلبان از سیاست زدگی سرشارند و حاضر نیستند عینک سیاسی رو از چشاشون در بیارن... من برای مردم اهواز دعا می کنم...
  • مشرق خون ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بهتره بی انصافی نکنید. فعلا که مشرق بیش ترین پوشش رسانه ای رو از آلودگی اهواز ایجاد کرده...
  • صدرا ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانوم ابتکار محترم شما پاسخگوی شکار توریست های خارجی در کشور باشید. شما بگید چه کسانی که نزدیک به شما بودند بنزین الوده خارجی با اسم یورو4 وارد کردند . نیاز نیست به دولت قبل حمله کنید
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مادمازل شما بفرمائید این دولت تواین دو سال چه کار کرده.........................هرجا کم میارید مثل همیشه بیچاره احمدی نژاد....خوب بود این بنده خدا زنده است
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    الان احمدی نژاد میگه اینا کار امریکاست و مشکل حل میشه!!
  • علیرضا اهواز ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دقیقا درست میگفت ! آمریکا بود که طی دو جنگ کل زیرساخت عراق رو نابود کرد و کشاورزی توی اون کشور از بین رفت و بیابون تشکیل شد ! آمریکا بود که به صدام کمک کرد جنگ علیه ما راه بندازه و آب رو از هورالعظیم منحرف کنه به سمت شلمچه و هورالعظیم بشه کانون بحرانی تولید غبار ! آمریکا بود که سوریه رو به این روز انداخت و از این طریق مانع اجرایی شدن توافقنامه مالچ پاشی و بیابان زدایی بین ایران و عراق و سوریه شد !
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار! اگر مسئولیت داشتن، معنایش رسیدگی به امور کارها و مشکلات پیشامد شده نیست، پس چیست؟ گویا فرصت خوبی برایتان فراهم شده تا عمده فعالیتهای جنابعالی و رفقایتان، بعضا" محدود به سیاه نماییها و گله گذاریها از دولت قبلی، باشد! کمی آرام باشید و ... به این مردم دلواپس اطمینان بدهید که به مشکلاتشان رسیدگی می کنید.
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خدا میدونه که چقدر از بی مسئولیتی و فرافکنی این خانم دلم خونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • هم وطن ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    جناب رئیس جمهور محترم اگر شما فرد بی لیاقتی را بر سمتی بگمارید وبخاطر بی لیاقتی آن فرد مردم آسیب ببینند حق الناس عظیمی به گردن شماست یعنی در این مملکت واقعا کسی نبود که مشکل آلودگی هوای تهران و ریز گردهای شهرستان ها را حل کند ؟؟؟؟!!!!! مردم دارند جان می دهند از شعار خسته شدیم
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    نه که تو 8 سال مسئولیت خودتون خیلی مشکلات رو حل کردید ؟ تو این یه سالی که مسئول بودید غیر از مصاحبه کار دیگه ای هم کردید ؟
  • امیر ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حتما اون موقع هم تقصیر دولت بعدی بوده !!!!!!!
  • مرتضی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام میشه لطف کنی و از قدرت بیایی پایین ؟؟؟؟؟؟ سنت به این چیزا نمی خوره ..... بزار جوونا بیان پای کار ..... دیگه بسه برای شما
  • hamed ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ایشون همون نگهبان گربه سانان باشه بهتره
  • hamed ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ایشون همون بهتر که مواظب انقراض نسل و نازائی گربه سانان باشه، بهتره
  • asdasdasd ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ما خوزستانی بمیریم بهتره /اینطوری آب و نفت مون رو راحت میبرن استان های دیگه
  • بشری ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ایشون بیشتر تو کار سیاست هستند و از محیط زیست چیزی نمی دانند قضیه بنزین که هنوز یادمون نرفته...
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این دولت به اصطلاح تدبیر داره میگه همش کار احمدی نژاده ...خیلی مسخرست که خانم ابتکار یک ساله مسولیت داره ولی یه ذره احساس مسولیت نداره....
  • رها ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آقای روحانی خانم ابتکارتون رو لطف کنید چند روزی بفرستید اهواز هوا خوری . مشکل هوای پایتخت رو که حل نکرد لااقل بره اونجا شاید ابتکاری از خود نشان دهد
  • سروش ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    نمیگم اقای احمدی نژاد خیلی خیلی خوب بودند بدیهایی هم داشتند ولی این درست نیست که هر گندی که بلند میشه به دولت قبل ربطش بدیم البته این کار زشت رو ما قبل از آقای احمدی نژاد در دولتهای قبل از ایشان هم داشتیم که متأسفانه بدجوری فراگیر شده ولی سهل انگاری یک سال و نیمه رو نمی توان به دولت قبل سپرد مثل خیلی از دستوراتی که دولت قبل صادر کرده بود و آقای رئیس جمهور لغو کردند می شد همین کا رو کرد ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است. اگر از یک سال و نیم پیش مصوبات دولت قبل در محیط زیست رو اونهایی که بد بود رو حذف می کردید شایدامروز این بلا سر مردم منطقه خوزستان نمیومد پس دولت قبل مقصر نیست دولت قبل اسمی داره که بی عرضگی مسئول امروز رو توجیه می کنه. خانم ابتکار گیرم پدرتو بود فاضل از بهر پدر تو را چه حاصل.
  • وحید ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    جون من یگی بیاد بگه این صد روز دولت کی تموم میشه پس؟...داریم زیر اقدامات مفید و گسترده دولت تدبیر له میشیم...
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حالت خوش نیست ها . اونموقع که همچین مشکلی نداشتیم !!
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    عذر میخوام ولی یک بی سواد رو هم میگذاشتن میتونس حرف های این خانم رو تکرارکنه..
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    انعکاس بدین لطفا حرف این عزیز رو، حتما باید خاک بیاد توی مجلس بره توی حلق نماینده ها تا اون موقع تازه بفهمند یک خبری شده و کاری انجام بدهند؟
  • آشنا ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خانم ابتکار شما که در این سمت ید طولا دارید قبل از دولت احمدی نژاد چه کار کردید ؟؟!! دوسال همهست که دوباره به این سمت رسیدید خب اگه راست میگی درمدت این دوسال کار میکردی !!! نکنه دنبال بنزین وارداتی بودی بقیه مشکلات رو فراموش کردی !!؟؟؟؟
  • ایرونی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بالاخره این خانوم اصلاح طلب هستن و از هر چیزی حتی گرفتاری و بدبختی مردم هم به دنبال منافع سیاسی و حزبی میگردن. بجای رسیدگی به مشکل مردم خوزستان ایشون فقط به فکر سیاسی کاری هستن. البته شیوه دولت راستگویان!! همینه. بی تدبیریها و مشکلات و ناتوانیشون تو حل مشکلات رو به گردن دولت قبل میندازن.
  • بهنام ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حالا ببین شما چه کار میکنین؟ لااقل احمدی نژاد می خواست یه طرح مشترک بین عراق و سوریه و ایران اجرا کنه که نشد شما ببینیم چکاره ای؟؟؟؟
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    انشاالله مسئولین دولت تدبیر و امید به جای فرافکنی و انداختن تقصیر به گردن دولت قبل، تدبیری بیندیشند
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    کلیدش فقط قفل انتخابات رو اون هم به نفع خودش باز کرد این کلید به هیچ دردی نخورد
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    فدای سر کدخدا- شما خودتو ناراحت نکن
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اصلا دولت قبل بدترین دولت انقلاب, این یه سال و نیم که دولت تدبیر و امید روی کار است چه کار کرده است.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اینها فقط مسئولین ویترینی هستند
  • علی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    برای اینکه وزیر نیست و رئیس سازمان و معاون رئیس جمهور است و عزل او از اختیارات رئیس جمهور است نه مجلس
  • مهدی 90085 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    تنها خانمی که دردولتها کار بسیار جدی انجام داد خانم دستجردی بود یادش بخیر
  • فاطمه ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    این دولت برای توجیه کار نکردن خودش دائم از دولت قبل بد میگه تا الان که کار مثبتی انجام ندادن
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    سایت مشرق ! تلاش نکن مردم را فریب دهی - چون فایده ندارد
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    منطق !!!!
  • سیستانی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    عده کمی بارفتن سن وسال دچارفراموشی میشوند!بابابزرگ ماچون هرروزمطالعه داردوضمنادنیاراهم سه طلاقه کرده،اصلادچارفراموشی نشده وخاطراتش راباساعت وروز وسال وهمه جزیات بیاددارند!
  • ناشناس ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ناشناس08:27 این مشکل از اول سال 80 شروع شده است و تا کنون ادامه دارد.
  • ناشناس ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    متاسفانه این اصلاح طلبان بجای کار کردن و خدمت به کشور فقط سیاسی کاری میکنند !
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    سد گتوند در چه زمانی ساخته شد؟ دریاچه ارومیه کی خشک شد؟ اگر احمدی نژاد مسئول نیست پس کی مسئول است؟ خاکبرداری فجایع هنوز تمام نشده
  • ساکن تهران ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    اهالی محترم خوزستان تا شماباشید دیگه به دکتر فریدون رای ندهید .
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    تدبیر و امیدی که میگفتن این بود ؟!!
  • حسن ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آقا من تازه این احمدی نژاد شناختم !!! عجب چیزیه این احمدی نژاد از سقوط هواپیماهای مالزی تا طوفان کاترینا و خشکسالی ایران و سرمای کانادا همش تقصیر این آقاس تازه متوجه شدن خورشید یک میلیون سال دیگه نابود میشه اینم از شاهکارهای احمدی نژاد !!!! حالا بیشوخی این آقا در 6 سال اول تا توانست برای ایران دوید و زحمت کشید مدام به تمام استان ها سر میزد جلوی آمریکا قدم علم کرده بود و به قول خودشون "احمدی نژاد مثل طاووس جنگجویی بود که در همه جا دیده می شد" ولی 2 سال آخر از داخل کشور مدام صدمه خورد و دلسرد شد و یه جورایی رشته کار از دستش رفت
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دمت گرم....مشکل اصلی مملکت ما خود مردم ماهستن و انتخاب هاشون...
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    حقا که رفتارتان در سانسور کامنتها براستی نفرت انگیز است. آیا از نوشتن حقیقت در مورد خاتمی ترسیدید؟ یا تحمل شنیدن نام احمدی نژاد را نداشتید؟
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    مرد حسابی ما بعد چند قرن هنوز هم مغول رو عامل برخی از بدبختی هامون میدونیم،احمدی نژاد که تازه 2 ساله رفته...
  • خاکی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    یکی به دادمون برسه تو رو خدا
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خب نمی دونی حرف نزدن! ناشناس جان!
  • غریب آشنا ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    البته باید گفت منافع کشور که نه ، منافع بعضی افراد خاص ...
  • غریب آشنا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    دمتون گرم بابا شما چقدر باهوشین... موش بخوردتون
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    واقعا اگر احمدینژاد نبود قرار بود کی مقصر باشه !!!این دولت هرجا مشکل باشه می گوید کار دولت قبل است هرجا اباد انی باشه میگه کار دولت تدبیره
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    ما که مرگمون زودرسه به خاطر خاک 70 برابر استاندارد. شما به فکر منافعتون باشید. البته روی پل صراط
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    به نظر ابتکار احتمالا کاهش بارندگی امسال هم تقصیر دولت قبله!
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    یکی این خانم را از خواب بیدار کنه! این میزان آلودگی در دولت قبلی سابقه نداشته و به لطف زحمات 2 ساله شما به وجود آمده!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    او مقصر اصلی نابودی دریاچه ارومیه است به بی تدبیری عادت دارد بدتر از آن اقدام رئیس جمهور است که او را معرفی کرده است! با این حال مردم منتظر عذرخواهی و استعفای شما هستند
  • kh ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    آقا سید کمی به حرفات فکر کن
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    امریکا آزمایشات داخلی یا خارجی سلاح هارپ دگرگونی آب و هوای هر نقطه از جهان طوفان تهران یک کمی فکر نتیجه رو خودتون بگیرید
  • jamshid ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    من الان چهل وهشت ساعته اومدم خوزستان برای استفلده از هوای خوب جنوب در زمستان اما به محاصره گردوخاک درامدم وتو هتل زندان شدم .مسئولین حرکت عملی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس