کد خبر 384539
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نماینده ویژه روحانی در کمیته روابط اقتصادی ایران و ترکیه هستم.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه آیا وی نماینده دولت با هیئت مذاکره‌کننده ترکیه‌ای است، اظهار داشت: در رابطه با حجم کار اقتصادی با کشور ترکیه باید گفت که روند کار در طول یک سال گذشته در حال گسترش است و بنده به عنوان نماینده رئیس جمهور در کمیته روابط اقتصادی ایران و ترکیه هستم.

وی در ادامه درباره سفر وزیر ارتباطات عراق به تهران نیز خاطرنشان کرد: این سفر، سفر خوبی بود و بین ما و عراق روابط گسترده‌ای وجود دارد.

واعظی با بیان اینکه توافقات خوبی در این سفر صورت گرفت، افزود: بخشی از زوار مردم کشورمان هستند که به عراق سفر می‌کنند و بخشی دیگر نیز شیعیان عراق هستند که برای زیارت حرم امام رضا (ع) وارد کشور می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پهنای باندی که قرار است به عراق فروخته شود نیز خاطرنشان کرد: کشورهایی از نظر موقعیت‌های جغرافیایی وجود دارند که دارای شرایط ویژه‌ای هستند و در محل عبور مواردی همچون صوت و دیتا قرار گرفته‌اند که این از نظر سیاسی و اقتصادی به نفع کشور ما است.

وی تصریح کرد: لزومی ندارد که ما خودمان پهنای باند تولید کنیم بلکه با توجه به آنچه که در عرصه بین‌الملل وجود دارد از طریق خطوطی که از ایران عبور می‌کند به عراق خواهیم داد و از این‌رو نیاز نیست از آنچه مردم خودمان استفاده می‌کنند کم کنیم.

واعظی در خصوص کاهش تعرفه نیز یادآور شد: ما علاقه‌مندیم مردم‌مان به هر کشور خارجی که می‌روند از جمله عراق تعرفه‌ها پایین باشد که این امر براساس توافق صورت گیرد و در این راستا قرار شد وزیر عراقی این مسائل را بررسی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره تعرفه اینترنت نیز خاطرنشان کرد:‌ در یک مقطعی 20 درصد تعرفه اینترنت را در سراسر کشور پایین آوردیم و با توجه به اینکه از موبایل بیشتر استفاده می‌شود تا دو ماه قبل هر کیلوبایت 5 ریال بود که مان آن را یک دهم کردیم و اکنون هر کیلوبایت نیم‌ریال است.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا اپراتورهای بسته‌های مختلفی ارائه می‌دهند که برای آنها سود دارد، افزود: این امر برای آنها ضرری ندارد. ما تلاش می‌کنیم اپراتورها را به رقابت سالم دعوت کنیم.

واعظی در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی و اینکه مطالب مهم در این جلسات مطرح نمی‌شود، گفت: ما در خصوص مطالب مهمی همچون شبکه ملی اطلاعات دو جلسه را اختصاص داده‌ایم و اینکه گفته می‌شود در زمینه مطالب مهم صحبت نمی‌شود صحیح نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برهمین اساس از تشکیل دو جلسه در سال گذشته مربوط به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: امسال نیز نسبت به پیشرفت این موضوع به شورای عالی فضای مجازی گزارش دادیم؛ همچنین در جلسه اخیر نیز پیامک انبوه در ارتباط با تبلیغاتی و ارزش افزوده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین به فیلترینگ هوشمند و نامه‌ایی که بسیج چند دانشگاه در این زمینه نوشته بودند اشاره کرد و افزود: در همه دنیا دو راه وجود دارد یا سایتی را کامل ببندند و یا بخش‌هایی که مضر است و یا دارای محتوای مجرمانه است ببندند، دولت آقای روحانی راه دوم را انتخاب کرده است.

واعظی در ادامه تصریح کرد: در مواردی که سایت‌ها با نظر فرهنگی اسلامی ما قابل قبول نیست فیلترینگ هوشمند را انتخاب می‌کنیم؛ اینکه بسیج دانشگاه به جای اینکه ما را تشویق کند تا وارد این امر شویم بگویند که موفق نمی‌شوید جای تعجب دارد اما ما تلاش‌مان را می‌کنیم تا این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به طراحی برنامه‌ای در سه فاز اظهار داشت: ما این برنامه را در خصوص یکی از سایت‌ها که اینستاگرام است پیاده کردیم و 83 درصد این برنامه و فیلترینک هوشمند بومی ما جواب داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید براینکه ما برای فیلتر کردن تلاش می‌کنیم اما در کنار این امر فیلترشکن هم وجود دارد، گفت: امیدواریم ساماندهی خاصی نیز در این راستا صورت بگیرد.

واعظی در عین حال یادآور شد: ما تلاش‌مان در وزارت ارتباطات این است که به جای اینکه مرتب مسدود کردن صورت گیرد اقداماتی انجام دهیم تا کسانی که علاقه‌مند به این شبکه‌های پیام‌رسانی هستند از نسخه بومی آن استفاده کنند؛ که در واقع یکی از این شبکه‌های بومی نیز بسیار موفق عمل کرده است.

وی درباره سازمان فضایی و اینکه زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: سؤال این است که آیا در مأموریت‌های این سازمان تغییر ایجاد می‌شود که باید گفت اصلاً بحث مأموریت‌ها نیست بلکه ما آماده‌ایم به درستی از این امکانات و دانش و متخصصان در پژوهشگاه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود در رابطه ماهواره شریف‌ست خاطرنشان کرد: راجع‌به شریف‌ست جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد دانشگاه شریف از افتخارات کشور است و ما افتخار می‌کنیم همکاری نزدک داشته باشیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس