کد خبر 387930
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷

تیم فوتبال ساحل عاج با شکست غنا در ضربات پنالتی برای دومین بار قهرمان قاره سیاه شد.

قهرمان جام ملتهای آفریقا مشخص شد
گروه ورزشی مشرق - دیدار نهایی جام ملتهای آفریقا در سال 2015 از ساعت 22:30 در استادیوم باتا بین دو تیم سرشناس غنا و ساحل عاج برگزار شد و در پایان ساحل عاج در ضربات پنالتی به برتری و مقام قهرمانی رسید.

دیدار دو تیم در وقت‌های عادی و اضافی با تساوی بدون گل خاتمه یافت اما ساحل عاج در ماراتن ضربات پنالتی با نتیجه 9 بر 8 پیروز شد و پس از 23 سال مجددا جام قهرمانی را به خانه برد. اولین قهرمانی فیلها در سال 1992 به دست آمده بود. کنگو نیز در این مسابقات در رده سوم قرار گرفت و گینه استوایی میزبان بازیها چهارم شد.

 نتایج کامل و گلزنان جام ملتهای 2015 آفریقا
همه بازیکنان دو تیم در این دیدار ضربه پنالتی زدند و این دروازه بانان بودند که سرنوشت بازی را تعیین کردند و بوبکر بری برخلاف رزاک بریمه پنالتی آخر را از دست نداد و با زدن گل برتری قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد تا شاگردان آورام گرانت طلسم 33 ساله را نشکنند و غنا همچنان پس از سال 1982 در حسرت قهرمانی بماند.


سی امین دوره جام ملتهای آفریقا در گینه استوایی برگزار شد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا کشور مغرب را به علت ممانعت از برگزاری رقابت ها در تاریخ تعیین شده از بیم شیوع بیماری ابولا در این کشور ، از میزبانی جام ملت ها خلع کرد و تیم ملی مغرب نیز از حضور در مرحله نهایی محروم شد. تیم های نیجریه - قهرمان دوره قبل و مصر - رکورد دار قهرمانی از دور مسابقات مقدماتی حذف شدند. گینه استوایی در سال 2012 نیز به همراه گابن میزبان مشترک این رقابت ها بوده است.

در تاریخ جام ملت های آفریقا تیم مصر با 7 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 3 مقام سومی رکورد دار است و تیم های غنا با 4 قهرمانی 4 دومی و یک سومی در رده دوم و کامرون با 4 قهرمانی 2 نایب قهرمانی و یک سومی در رده سوم قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس