کد خبر 387810
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

مشاور امور بین‌الملل رئیس‌ مجلس گفت: ما نباید در تله ۲ مرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای گرفتار شویم.

به گزارش مشرق، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره شرایط توافق هسته‌ای، گفت: حضرت آقا نسبت به توطئه آمریکایی‌ها برای تقسیم توافق هسته‌ای هشدار دادند، چرا که دومرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای و کلی ــ جزئی کردن آن، برنامه جدی دولت آمریکاست و هیچ سنخیتی با راهبردهای جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی با بیان "مسلم است که دولت اوباما از توان و اختیار لازم برای تصمیم‌گیری در مذاکرات هسته‌ای برخوردار نیست"، تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند پروژه "در حال مذاکره با ایران هستیم" را برای رفع مشکلات داخلی و پاسخ به مخالفان دولت دنبال کنند و در عین حال، هیچ تحریمی لغو نشود؛ آنها در این شرایط، می‌خواهند به مخالفان خود بگویند که هیچ تحریمی لغو نشده اما فعالیت‌های هسته‌ای ایران کند شده است.

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: تجربه‌‌ای که از سیاست‌های آمریکا پیشِ‌روی ماست نشان می‌‌دهد که ما نباید در تله دومرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای خود را گرفتار کنیم چرا که در این صورت در توافق مرحله اول، دولت آمریکا به خواسته‌ در جهت رفع بخشی از مشکلات داخلی می‌رسد اما هیچ چیز عاید ما نمی‌شود و حتی هیچ تحریمی لغو نمی‌شود؛ اگر قرار باشد تحریمی لغو نشود چگونه می‌‌توان توافقی را امضا کرد؟

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "با توافق خوب موافقم" گفت: توافق خوب یعنی لغو همه تحریم‌ها و تأمین حقوق هسته‌ای ملت ایران مطابق NPT؛ حرف ما این است که باید توافق نهایی در زمان انجام شود و مطابق آن، تمام تحریم‌ها لغو شود؛ اینکه برخی می‌گویند باید توافق سیاسی کنیم، باید پاسخ دهند که توافق سیاسی چه‌سودی به حال کشور دارد؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMM ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    عجب هوش و خردی دارند امام خامنه ای همین الان کل سخنرانی را گوش دادم یک ربع آخر رو اختصاص به قضیه توافق هسته ای داده اند و تحلیلی بی نظیر از روند توافق، واقعا حظ بردم حتما همه سخنرانی را گوش کنید واقعا عالی است
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    نه تنها تحریمها لغو نشد! نه تنها سقف فروش نفت بالا نرفت! بلکه قیمت فروش نفت به یک سوم رسید!!! بابا کلید رو برم چه حلی از مشکلت اقتصادی کرد و چرخی از اقتصاد چرخوند. این یعنی موفقیت اقتصادی در سایه توافقات ژنو به یک سوم دوره ریاست جمهوری قبلی کاهش یافته ولی نمیدونم چرا مردم متوجه این مطلب نیستن و به اصطلاح اصلاح طلبا هنوز زبونشون درازه؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس