کد خبر 387519
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲

معاون رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور روسیه خواست که با عمل و نه با حرف، نشان دهد که مسکو به دنبال صلح در اوکراین است و همچنین گفت که واشنگتن کمک به کی یف را ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، تصریح کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید با اقداماتش نشان دهد که رهبر روسیه تمایل به برقراری صلح در اوکراین دارد.

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن تاریخ معاصر روسیه، ما باید بر اساس کارهای انجام شده و نه تنها بر مبنای حرف، قضاوت کنیم. رئیس جمهور پوتین، چیزی نگویید، نشان دهید.

اظهارات بایدن لحظاتی کوتاه پس از آن عنوان شد که رئیس جمهور روسیه تاکید کرده بود که مسکو به دنبال جنگ نیست. بایدن بدون اشاره مستقیم به این مساله که واشنگتن سلاح مورد نیاز کی یف را تامین خواهد کرد، گفت: اوکراین این حق را دارد تا از خود در برابر جدایی طلبان مورد حمایت روسیه، دفاع کند.

بایدن افزود: واشنگتن کمک به کی یف را ادامه خواهد داد. بارهای زیادی پوتین قول صلح را داده است ولی تانک ها و نیروهای نظامی و تسلیحات را تحویل داده است. بنابر این، ما کمک امنیتی به اوکراین را ادامه خواهیم داد. نه به خاطر ترغیب جنگ، بلکه می خواهیم به اوکراین اجازه دهیم تا از خودش دفاع کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: اجازه بدهید شفاف باشم: ما معتقد نیستیم که یک راهکار نظامی برای اوکراین وجود دارد. ما بر این باوریم که روسیه این حق را ندارد که آنچه را می خواهد، انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس