چند روز قبل نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با شناسایی یک خانه تیمی در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان به نام "آسپیچ" مقادیر زیادی مهمات منفجره کشف کردند.

به گزارش مشرق، چند روز قبل نیروهای اطلاعاتی و امنیتی با شناسایی یک خانه تیمی در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان به نام "آسپیچ" مقادیر زیادی مهمات منفجره کشف کردند.

اعضای این خانه تیمی که از اعضای جیش العدل می باشند در ترور تعدادی از ماموران انتظامی در بلوچستان و حمله به یکی از پاسگاه های مرزی سپاه نقش مستقیم و فعالی داشته اند.

اما پیگیری های خبرنگار مشرق نشان می دهد که جزییات قابل تاملی درباره حواشی این حادثه وجود دارد.

بر پایه این گزارش، سه تن از اعضای گروه جیش العدل طی هفته های اخیر با استفاده از پوشش خانوادگی و به همراه آوردن چند زن و کودک به صورت غیر قانونی از کشور پاکستان به صورت ناشناس وارد روستای آسپیچ در نزدیکی شهرستان سراوان می شوند.

اعضای جیش العدل به خاطر ترس از مردم و لو رفتن اینبار تلاش می کنند با به همراه آوردن زن و بچه خود به صورت معمولی در این روستا پس از اجاره منزلی مستقر شده و حساسیت مردم روستا را نسبت به ناشناس بودن خود کاهش بدهند.

اما به گفته شاهدان عینی همزمان با درگیری ماموران امنیتی و اطلاعاتی با تروریست ها پس از لو رفتن خانه پوششی شان، اعضای جیش العدل تلاش می کنند که از زنان و کودکان خود به عنوان سپهر انسانی برای فرار از صحنه درگیری، استفاده کنند.

اهالی روستا در شرح این حادثه می گویند که تروریست ها از بچه شیرخواره نیز نمی گذرند و تلاش می کنند تا با قرار دادن کودکان خردسال میان خود و ماموران امنیتی، سبب جلوگیری از دستگیری خود شوند.

نکته جالب توجه آنکه در اساسنامه گروهک جیش العدل نیز آمده است که همه افراد خانواده اعضای جیش العدل باید فدای اوامر سرکرده این گروه تروریستی بوده و اعضای این گروه تکفیری و تروریستی دستورات سرکرده و اهداف آن را به تمامی اعضای خانواده خود باید ترجیح بدهند.

گفتنی است، علی رغم این اقدام غیر انسانی اعضای جیش العدل، ماموران امنیتی و انتظامی با ظرافت و دقت میان ترورست ها و اعضای خانواده آنها فاصله انداخته و پس از اتمام عملیات زنان و کودکان را به معتمدین و بزرگان محلی روستای آسپیچ تحویل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    خوبه اشاره شه کدوم نهاد عملیات کرده
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    ما نبودیم
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    خدا این ماموران امنیتی رو حفظ کنه اگه فداکاری این عزیزان نبود معلوم نبود الان وضع ما چی می شد دست تک تک شما رو می بوسم مطمئن باشید مردم این کشور قدر دان زحمات شما هستند....یا علی
  • iهادی ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات
  • تبرستانی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    1 0
    ماموران ما هم مقتدر هم با غیرت درورد برشرفشون بوجود این عزیزان افتخار میکنیم
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    منظورت چیه؟!!!! دلیل موفقیت کار اطلاعاتی نیروهای ایرانی همیشه بخاطر اتحاد بوده وسپاه ووزارت اطلاعات وسایرنهادهاهیچوقت تنهایی وخودسر مثل سایر نهاد ها عمل نکردن این رو تو قضیه دستگیری ریگی میشه دید که سپاه وزارت اطلاعات وارتش(نیروی هوایی)چطورهماهنگ کارکردند نه مثل شهرداری ووزارت نیرو که یکی اسفالت میکنه فرداش اون یکی اسفالت وخراب میکنه باید بگم نتانیاهو بااین که رهبربزگرترین دشمن ایرانه یک چیزو گل گفت اینکه ایرانی ها برای 2500 سال خدایان جنگ و سیاست روی زمین هستند (ولی همیشه تو اقتصاد مشکل دارن)( توسازمان ملل سخنرانیش با اون عکس بمب ایرانی)
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    سپاه و ارتش برن سیستان و بلوچستان اینها رو کلا درو کنن بعد مرز رو کامل ببندند با مین گذاری تنها راهش همینه
  • محمد ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دروود بر سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات که با مجاهدتهای خاموش خود دل مردم را شاد می کنند.
  • للو ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    منطقه مرزي سروان كه روستاي مذكور در آنجا قرار دارد در كنترل كامل لشكر 41 ثارالله است و قطعا دستگيري عناصر گروهكي كار بچه هاي سپاه است و همانطور كه ميدانيد كلا مرزباني منطقه سيستان و بلوچستان به سپاه واگذار شده و كارهاي اطلاعاتي و امنيتي منطقه در اختيار سپاه است.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    خدایش باید حقوق نیروهای نظامی سیستان و بلوچستان رو زیاد کنن پول حق ایناست که جونشون رو برای ایران میدن نه فوتبالیسیتی که سربازی نمیره
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    دستشان دردنکند خدا پشت و پناهشان
  • هما ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    فرزندان رشید این ملت بوده در کدام نهاد بوده مهم نیست
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
    0 0
    خاک بر سر کسانیکه با همه این شواهد بازهم طرفدار این گروههای بدتر از حیوانات هستند.
  • محمد ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    من مرزبانم.قربون همتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس