کد خبر 387298
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به روند بازدید راهیان نور از مناطق عملیاتی خوزستان گفت: در این ایام روزانه سه تا چهار هزار نفر در رقابت کاروان​های راهیان نور و مسافر از یادمان​های شهدا و مناطق عملیاتی دشت‌آزادگان بازدید می​کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به روند بازدید راهیان نور از مناطق عملیاتی خوزستان گفت: در این ایام روزانه سه تا چهار هزار نفر در رقابت کاروان​های راهیان نور و مسافر از یادمان​های شهدا و مناطق عملیاتی دشت‌آزادگان بازدید می​کنند.

عبدالرحیم ناطقی اظهار کرد: بیشترین عملیات هشت سال دفاع مقدس که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند، در این منطقه صورت گرفته، همچنین دشت‌آزادگان بیشترین تعداد یادمان​های شهدا را در خود جای داده است. به واسطه این ویژگی​ها نه تنها کاروان​های راهیان نور بلکه مسافران نوروزی و حتی زوار عتبات عالیات نیز توجه ویژه​ای به حضور در این مناطق دارند.

وی ادامه داد: از مهرماه هر سال سفر کاروان​های راهیان نور دانشجویی و دانش​آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس آغاز می​شود، از 15 اسفند تا 15 فروردین سال بعد نیز اوج حضور راهیان نور و مسافران نوروزی در خوزستان و یادمان‌های شهدا است. بدین ترتیب هر سال تقریبا حدود 4 میلیون نفر از یادمان‌های شهدا در دشت‌آزادگان و شهرستان​های دیگر بازدید می​کنند.

فرماندار دشت‌آزادگان اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال ستاد مرکزی راهیان نور کشور برنامه​ریزی​هایی را با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش انجام داده است، همچنین برای ارایه خدمات مناسب به زوار یادمان​های شهدا در دشت‌آزادگان، ستادی همچون ستاد راهیان نور کشور و استان خوزستان راه​اندازی کرده‌ایم.

ناطقی افزود: هرچه به پایان سال نزدیک​تر می​شویم، حضور راهیان نور در محل یادمان​ها، افزایش می​یابد. ستاد راهیان نور دشت‌آزادگان نیز آمادگی لازم را جهت استقبال از این عزیزان و اسکان آن​ها، ارتقا خواهد داد.

وی گفت: البته در کنار همه این شرایط، همان طور که در هشت سال دفاع مقدس تمام ملت ایران، از جای جای این مرز و بوم دفاع کردند، انتظار داریم به بحث یادمان​ها و مناطق عملیاتی که یک بحث ملی است، در سطح ملی توجه شود تا امکانات خوبی را برای کاروان​های راهیان نور در یادمان​های شهدا مستقر کنیم.

فرماندار دشت‌آزادگان افزود: در گذشته اعتباراتی برای یادمان​ها در نظر گرفته می​شد ولی اعتبارات چندانی نبودند که بتوان اقدامات خود را به خوبی پیش بریم اما استاندار خوزستان به دلیل توجه ویژه​ای که به موضوع راهیان نور دارد، جلساتی را تشکیل داده و علی​رغم اینکه اعتبارات باید ملی باشند، از اعتبارات استانی رقم خوبی را به یادمان​ها و راهیان نور تخصیص داده و امسال هم اعتبارات خوبی برای این منظور پیش​بینی شده است.

ناطقی اظهار کرد: البته دستگاه​های اجرایی نیز علی​رغم اینکه ردیف خاصی برای راهیان نور در بودجه خود ندارند اما بخشی از امکانات و اعتبارات خود را برای انجام ضرورت​ها در زمینه کاروان​های راهیان نور اختصاص داده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس