عبد الامیر تقوی برادر شهید تقوی می گوید: آخرین دیدار من با برادرم، به دو ماه پیش بر می‌گردد، از حال و هوای او می‌دانستم که این آخرین دیدار من با اوست، خیلی آرام بود و وقتی که عکس شهادتش را دیدم همان آرامش را داشت.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: سردارشهید حمید تقوی مجاهد غیرتمند سال‌‌های متمادی جهاد علیه مستکبران عالم، تنها مزدش شهادت بود تا با ریختن خون پاکش بر شن‌های کربلا به مرید و مرادش لبیک بگوید. وی از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس بود که دیروز در حین انجام مأموریت مستشاری برای مقابله با تروریست‌های داعش به شهادت رسید.

این سردار رشید اسلام پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه‌ مقاومت و بیداری اسلامی نقش‌آفرینی‌های ارزشمند و ماندگاری داشت و سرانجام در حین انجام مأموریت مستشاری به ارتش و بسیج مردمی عراق برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامراء و در جوار مرقد مطهر امام عسگری (ع) به شهادت رسید.

 شهید احمد تقوی در سال 1338 در اهواز محله کوت عبدالله به‌ دنیا آمد و فرزند بزرگ خانواده بود. شهید تقوی با شروع انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در اهواز به تشکیل گروه‌هایی به صورت مخفی پرداخت و در همان زمان شروع به مبارزه کرد. در سال 55 به دلیل این مبارزات ساواک او را تحت نظر گرفت و چند باری باعث شد که خانه وی را بازرسی کنند.

متن زیر حاصل گفت‌وگوی اختصاصی برادر این شهید والامقام با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس است:

برادر شهید تقوی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهید تقوی جزء اولین کسانی بود که وارد سپاه شد. در همان روزهای ابتدای جنگ با جمع آوری نیروهای با استعداد و شجاع بومی منطقه دشت آزادگان اقدام به تشکیل واحد اطلاعات عملیات در جبهه سوسنگرد نمود تا بتواند با شناسایی‌های به موقع، تحرکات دشمن متجاوز را بگیرد.

تصویر شهید سردار حمید تقوی در حین انجام وظیفه مستشاری درعراق

وی افزود: وقتی موضوع عراق به میان آمد، به عراق رفت و شروع به فعالیت کرد و دیروز در یکی از درگیری‌ها شدیدی که در اطراف حرمین عسکریین اتفاق افتاد، توسط یکی از نیروهای تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بردار شهید تقوی در اینجای مصاحبه با بغضی که در گلو داشت؛ در مورد ویژگی های برادش گفت: یکی از صفات بارز او خستگی ناپذیری بود و تا زمانی که عملیات‌ها اجرا می‌شد همیشه در صحنه حاضر بود و گاه اتفاق می‌افتاد تا ماه‌ها او را نمی‌دیدیم و همیشه می‌گفت من وقف اسلام هستم و باید دینی را که بر گردن دارم ادا کنم.

وی به نقش شهید تقوی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید تقوی در جنگ یکی از نیروهای اطلاعات عملیات بود. در جنگ طوری عمل کرد که به سرعت تبدیل به یکی از فعال‌‎ترین عناصر اطلاعات عملیات جبهه‌ها در جنوب و در بخش برون مرزی شد.

وی افزود: شهید تقوی همیشه از شهادت می گفت و همیشه ذکر لب او "اللهم ارزقنی توفیق شهاده فی سبیل الله" بود؛ همیشه آرزوی شهادت داشت و اینکه به دوستان، پدر و برادر شهیدش بپیوند.

عبدالامیر تقوی برادر شهید تقوی تصریح کرد: آخرین دیدار با برادرم به دو ماه گذشته بر می‌گردد، از حال و هوای او می‌دانستم که این آخرین دیدار من با اوست، خیلی آرام بود و وقتی که عکس شهادتش را دیدم همان آرامش را داشت و انگار خواب بود و بعد از 35 سال تلاش بی وقفه در راه خدا، به خدای خودش پیوسیت.

در ادامه برادر شهید تقوی گفت: از شهید حاج حمید تقوی 4 فرزند به یادگار مانده است که اینها راه پدر خود را ادامه خواهند داد.

عبدالامیر تقوی در پایان با اشاره به اینکه حمید فردی بسیار ساده‎‌زیستی بود و به هدفش رسید، گفت: در قسمتی از وصیت برادرم آمده است که من را در کنار پدر بزرگم دفن کنید نمی‌خواهم قسمتی از قطعه شهدا را مال خود کنم.
*دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جامانده ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    بقول امام عزیز رضوان الله تعالی علیه: خوشا به حال آنانکه با شهادت رفتند... وبدا بحال من که هنوز مانده ام.... در این دنیای بی سر وته که همه در بحبوحه گرفتاری های زندگی دنیوی با خودمان درگیریم ، بعضی ها چقدر زیبا از فرصت ها استفاده میکنند وبه استقبال شهادت میروند ومنتظر مرگ نمیمانند که در بستر وبیماری و... یا ناگهانی باشد. اینان جایگاه خود را میبینند وبرای دیدار معشوقشان لحظه شماری میکنند. وبین ما وایشان بی نهایت فاصله است ، که در این محنتگاه اسیر روزمره گی شده ایم. یادشان گرامی باد
  • راجی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    راهش پررهرو٬ایکاش شجاعت اونوداشتم وبااین ناپاکهامیجنگیدم!
  • نعیم ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص خدا ان مومنان را که درصف جهاد کافران مانند سد اهنین همدست پایدارند بسیار دوست میدارد. (سوره مبارکه صف ایه چهار) خوش به حال این شجاعت خوش به حال این شهامت خوش به حال این ایمان بهشت جاودان گوارایش باد
  • احمد ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خوشا ب حال سردار شهید تقوی روحش شاد
  • رضا ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    اوباما و شیمون پرز و دیگر دشمنان بدانید که اگه نگاه چپ به رهبر عزیزمان بکنید با موسوی و کروبی و خاتمی و ...روبرو نخواهید بود چون اونروز هم اینا نبودن که شمارو با تیپایی از ایران پرتتون کردن بیرون با سلیمانی ها و تقوی های زیاد این سرزمین روبرو خواهید شد. روحش شاد
  • نعیم ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص خدا ان مومنان را که درصف جهاد کافران مانند سد اهنین همدست پایدارند بسیار دوست میدارد. (سوره مبارکه صف ایه چهار) خوش به حال این شجاعت خوش به حال این شهامت خوش به حال این ایمان بهشت جاودان گوارایش باد
  • علي ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    درود بر تقوي و نفوي ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس