کد خبر 386937
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

دبیر ستاد زکات و مشاور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به پرداخت چهار هزار میلیارد ریالی زکات طی 10 ماهه امسال توسط مردم گفت: زکات می تواند شاخصی برای انتخاب کشاورزان و دامداران نمونه در سطح کشور باشد.

به گزارش مشرق، ˈحسین نبی لوˈ روز پنجشنبه در نشست ستاد زکات شهرستان شاهرود در استان سمنان افزود: پرداخت زکات داوطلبانه و پرداخت آن در فقرزدایی و رفع محرومیت ها تاثیر ملموسی دارد.

وی خواستار اولویت بندی مصرف زکات مال شد و اظهار کرد: در حال حاضر قاعده اصلی آن است که زکات در همان محلی که جمع آوری می شود، هزینه شود.

نبی لو در این نشست که نمایندگان سازمان ها و نهادهای عضو ستاد زکات شاهرود شرکت داشتند، پیشنهاد کرد: یکی از معیارهای انتخاب کشاورز و دامدار نمونه در سال های بعد پرداخت زکات باشد.

حجت الاسلام ˈمحمود ترابیˈ رییس ستاد زکات شهرستان شاهرود نیز گفت: پرداخت زکات بارها در قرآن مورد تاکید قرار گرفته و احیای آن بر همه واجب است.

وی یادآور شد: سیاست گذاری در مورد زکات به دستور مقام معظم رهبری به عهده ستاد زکات است و باید آن را مهم بشماریم.

ˈسیدمحمدرضا هاشمیˈ فرماندار شاهرود نیز گفت: ترویج پرداخت زکات نیاز به فرهنگ سازی و کارهای عملیاتی دارد و پرداخت زکات در فقرزدایی و رفع محرومیت بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه دولت اعتبار خوبی برای روستاهایی که در پرداخت زکات پیشگام هستند، در نظر گرفته است افزود: سال آینده تامین آب شرب روستاهایی که در پرداخت زکات پیشگام باشند در اولویت خواهد بود.

وی بر تشکیل ستاد فرعی احیای زکات در روستاها تاکید کرد و گفت: در صورت مناسب بودن شرایط مالی تولید کنندگان بخش کشاورزی، زکات بیشتری پرداخت می کنند.

در این نشست،کمبود آب به عنوان یک مشکل اساسی در شهرستان شاهرود یاد شد و یکی از اعضا پیشنهاد داد برای استمرار تولید تعدادی از پروژه های عمرانی بخش آب و کشاورزی شهرستان از محل زکات اجرا شود.

با حضور نبی لو دبیر ستاد زکات کشور به مناسبت دهه فجر و با صرف دو میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه خانه استادان حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) بسطام و مسجد روستای میان آباد این بخش مورد بهره برداری قرار گرفت و عملیات اجرایی حوزه علمیه محمد باقر (ع) بسطام آغاز شد.

شاهرودی ها در سال جاری افزون بر 41 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که بخشی از آن صرف احداث پنج باب مسجد، یک باب حوزه علمیه، سه باب حسینیه و نیز مرمت و بازسازی تعدادی مسجد، حوزه علمیه شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس