نویسنده معروف برزیلی از تبعیض میان حمایت قربانیان تروریسم در اروپا و خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، « پائولو کوئلیو» نویسنده معروف کتاب کیمیاگر که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد در واکنش به اقدام وحشیانه تکفیری‌های داعش در سوزاندن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی در صفحه توییتری خود به تبعیض قائل شدن میان کشته‌شدگان فرانسوی در اروپا و قربانیان تروریسم در خاورمیانه انتقاد کرد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «در عجبم میلیون‌ها نفری که می‌گفتند من شارلی هستم، الان کجا هستند که توییت کنند من معاذ هستم».

 
میلیون‌ها نفری که گفتند «من شارلی‌ام» کجا رفتند؟

حدود یک ماه پیش، تعدادی افراد مسلح که گفته شد به تکفیری‌های داعش وابسته بودند، به دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس حمله کردند و دستکم 12 نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

گرچه کارشناسان متعدد تردیدهایی درباره پشت صحنه این حادثه مطرح کردند یا بعدها فیلم‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد فردی که گفته می‌شد توسط افراد مسلح کشته شده است، به هیچ عنوان مورد اصابت گلوله افراد مسلح قرار نگرفته است (+) اما به دلیل جو تبلیغاتی که رسانه‌های غربی به راه انداختند، میلیون‌ها نفر در پیام‌های توییتری در حمایت از این کاریکاتوریست‌های نشریه شارلی ابدو، در توئیتر، هشتگ‌های «من شارلی هستم» درست کردند و انتشار دادند.

با این حال، اواخر روز سه‌شنبه در اخبار منتشر شد که تکفیری‌های داعش حدود چند روز قبل علیرغم آنکه با اردن در خصوص تبادل خلبان اردنی با زندانی‌های داعش به توافق رسیده بود، در یک اقدام غیرانسانی، معاذ را در حالیکه زنده بود در قفسی سوزاندند.

کوئلیو با انتشار کتاب به نام «کیمیاگر» معروفیت گسترده‌ای در سراسر جهان دارد و این کتاب به پرفروشترین کتاب برزیلی تبدیل شد. بیش از 65 میلیون نسخه از کیمیاگر به فروش رفته و به یکی از پر فروش ترین کتابها در تاریخ تبدیل شده‌ است. این کتاب به بیش از 70 زبان ترجمه شده‌ است که هفتاد و یکیمین آن زبان مالتی بود. به دلیل داشتن رکورد بیشترین تعداد ترجمه به زبان‌های مختلف در فهرست رکوردهای جهانی گینس  قرار گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس