کد خبر 386811
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

مقامات آمریکایی، اعلام کردند امارات عربی متحده از دسامبر گذشته و در پی اسیر شدن خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش سوزانده شد، از بیم جان خلبانان این کشور حملات هوایی خود علیه این گروه تروریستی را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی، دیروز اعلام کردند امارات عربی متحده به عنوان یکی از متحدان عربی مهم در ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم، از دسامبر گذشته و در پی اسیر شدن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی که سه‌شنبه گذشته توسط تروریست‌های داعشی زنده زنده سوزانده شد، حملات هوایی خود علیه این گروه تروریستی را به حالت تعلیق درآورده است.

یک مقام آمریکا که نخواست نامش فاش شود، ضمن تایید گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» درخصوص تعلیق حملات هوایی نیروهای امارات در چارچوب ائتلاف ضد داعش، گفت: «می‌توانم این موضوع را که امارات عربی متحده حملات هوایی خود را اندکی پس از حادثه به اسارات گرفتن خلبان اردنی در روز 24 دسامبر گذشته به تعلیق درآورد، تایید کنم.»

طبق گفته این مقامات آمریکایی، امارات که بیم آن را دارد که خلبانان این کشور دچار مشابه سرنوشت خلبان اردنی شوند، حملات هوایی نیروهای خود را به تعلیق درآورده است.

این مسئول آمریکایی با اعلام اینکه امارات به جنگنده‌های آمریکایی اجازه داده است از پایگاه‌های هوایی خود استفاده کند، گفت: «ولی اجازه بدهید به شما بگویم که امارات همچنان شریک مهم در ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم است.»

تصمیم امارات در تعلیق عضویت خود در ائتلاف برای نخستین بار توسط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در روز گذشته اعلام شد.

امارات عربی متحده خواهان آن است که آمریکا در عملیات شناسایی و نجات در شمال عراق از هواپیمای «اوسپری وی -22» استفاده کند و اعلام کرده است خلبانان این کشور تا زمانی‌که واشنگتن هواپیماهای اوسپری را در شمال عراق مستقر نکرده است در این عملیات شرکت نخواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام بلندپایه دولت آمریکا نوشت «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده از سفیر جدید آمریکا پرسید «چرا واشنگتن تجهیزات نظامی مناسب را برای نجات جان خلبان‌ها در شمال عراق مستقر نکرده است؟»

این در حالی است که «جنیفر پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها در ارتباط با تصمیم امارات عربی متحده مبنی بر تعلیق مشارکتش در ائتلاف ضد داعش از زمان به اسارت گرفته شدن خلبان اردنی را رد کرد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، ساکی، چهارشنبه شب در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد شماری از کشورهای عربی در تلاش‌های جاری برای مبارزه با داعش مشارکت می‌کنند و این تلاش‌ها محدود به عملیات نظامی نمی‌باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    اینم فیلمشونه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    زرشک.... خخخخخخ......امارات: پپپخخخ
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    حالا واسه ایران خط و نشون میکشن با این ترکیبشون
  • احمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    نکنه فکر می کنند در جنگ نقل و نبات پخش میشه
  • سروش ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    مردان جنگ رو نگاه کن!!!!! اینها همونهاییند که داعش رو پرورش دادند ببین چه سگی رو پرورش دادند که خودشون هم از اون به وحشت افتادند.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ برا ایرانم خط و نشون میکشن
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    یه وقت النگوهاتون نشکنه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس