کد خبر 386376
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳

کابینه دولت عراق در نشست امروز خود به پیش‌نویس قانون گارد ملی رای مثبت داد.

به گزارش مشرق، هیأت دولت عراق به پیش‌نویس قانونی «گارد ملی» رای مثبت داد و قرار است لایحه این قانون برای تصویب نهایی به پارلمان ارائه شود.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق دوشنبه (دیروز)در گفت‌وگو با «السومریة نیوز» اظهار داشت: در نشست پیشین هیأت دولت، اصل قانون تشکیل گارد ملی تصویب و یک کمیته مسئول تدوین این قانون تشکیل شد.

وی با اشاره به پایان کار یک هفته‌ای این کمیته گفت که پیش‌نویس این قانون فردا در کابینه طرح خواهد شد و در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد و این نشست به تاخیر نیفتد انتظار می‌رود که این مسئله در کابینه نهایی و پیش‌نویس قانون برای تصویب نهایی به پارلمان ارائه شود.

دفتر نخست‌وزیر عراق در 17 ژانویه گذشته اعلام کرده بود که قانون گارد ملی پوششی قانونی برای نبرد نیروهای عشائر و نیروهای داوطلب مردمی با تروریست‌ها خواهد بود و مانع بروز درگیری‌های حاشیه‌ای پس از آزادی اراضی عراق از دست داعش خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق پیش از این از تشکیل قریب‌الوقوع گارد ملی عراق از اهل سنت این کشور با 200 هزار عضو، برای تامین امنیت مناطق سنی‌نشین و مرزهای مشترک با اردن، عربستان و سوریه تحت نظارت مستشاران آمریکایی خبر داده بود. هرچند که «بهاء الاعرجی» معاون نخست‌وزیر عراق امروز اعلام کرد که شمار نیروهای گارد ملی در استانهای مختلف عراقی به استثنای منطقه کردستان، 70 هزار نفر خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس