یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت پادشاه جدید عربستان ، ائتلاف حامی امارات در عربستان را کاملا کنار زد و تمام زحمات و اموال پیشین امارات برای مهره‌چینی در عربستان از بین رفت.

به گزارش مشرق، «تسفی برئیل» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان با تغییرات خود در هرم قدرت، ائتلافی را که حامی دولت امارات بود از سر راه برداشت.

هاآرتص تغییرات کنونی را پشت پرده جنگ پنهان در داخل خانوداه پادشاهی میان سلمان و «محمد بن نایف» وزیر کشور و دیگر جناح «سدیری‌ها» از یک جهت و «گروه توطئه کننده» که از طرف «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی از جهت دیگر اعلام کرد.

این روزنامه صهیونیستی افزود: امارات و خانواده پادشاهی آل نهیان پول‌های هنگفتی را خرج متعب، مشعل و ترکی سه پسر پادشاه سابق عربستان، «خالد التویجری» رئیس دیوان پادشاهی، «خالد بن بندر» رئیس اطلاعات و «بندر بن سلطان» دبیرکل شورای امنیت ملی کرده‌ بود اما سلمان همه آنها را کنار زد.

برئیل افزود: سلمان سیاست مغایر با «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق به کار گرفته است و بر عکس عبدالله که خواهان منزوی کردن کامل قطر بود، معتقد است میتوان نرم‌تر با دوحه برخورد کرد.

وی در پایان اعلام کرد که بیم از تغییر در سیاست‌های سعودی در قبال ایران و نیر برخورد با اخوان بار دیگر مصر را نگران کرده است، مصری که حمایت بی حد و حصر از پادشاه سابق دریافت می‌کرد و اخوان در دوره او به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس